راز ترد شدن خیارشور خانگی

مهم‌ترین چالش در تهیه خیارشور این است که ما دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنیم اما بازهم خیارشورمان لیز و نرم می‌شود.

راز ترد شدن خیارشور خانگی

برای ترد شدن خیارشور به این نکات توجه کنید​:

ترد شدن خیارشور خانگی با 8 ترفند ساده

خیارشور درست کردن دردسرهایی دارد؛ در عین‌ حال اگر قلق‌های آن را رعایت کنید بسیار به صرفه‌تر است. مهم‌ترین چالش در تهیه خیارشور این است که ما دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنیم اما بازهم خیارشورمان لیز و نرم می‌شود. برای ترد شدن خیارشور به این نکات توجه کنید.
 

راز ترد شدن خیارشور خانگی با چند نکته ساده

  1. حتما برای این‌که خیارشور شما ترد و خوشمزه باشد از خیارهای تازه قلمی و ترد استفاده کنید. خیار مانده یا خیار گلخانه‌ای به درد شما نمی‌خورد. 2) حتما خیارها را تمیز بشویید و حسابی خشک کنید. اگر قطره‌ای آب شیر کلردار روی خیارها بماند خیارشور شما بعدا کپک خواهد زد.
     
  2.  بهتر است داخل دبه خیارشور خود 7 تا 8 عدد دانه نخود خام تمیز و خشک بیندازید. نخود داخل دبه نوعی گاز تولید می‌کند که این گاز برای ترد شدن خیارشور مفید است.
     
  3. آب را بجوشانید و بعد که خنک شد برای خیارشور استفاده کنید. استفاده از آب کلردار شیر می‌تواند باعث کپک زدن و نرم شدن خیارشور شود.
     
  4.  سعی کنید به اندازه کافی از فلفل سبز، سیر، ترخون و مرزه استفاده کنید اما از مقدار زیادی  سرکه استفاده نکنید چون سرکه زیاد موجب نرم شدن خیارشور خواهد شد.
     
  5. بهتر است به جای نمک یددار از نمک دریا استفاده کنید.
     
  6. در دبه را تا رسیدن خیارشور خوب محکم کنید. اگر به خیارشورهای شما هوا نفوذ کند هم زودتر خراب می‌شوند و هم این‌که کپک خواهند زد. بهتر است همیشه یک لایه سلفون روی دبه بکشیم و بعد در دبه و ظرف را محکم ببندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند.
     
  7. حتما شکوفه‌ های خیارها را کامل جدا کنید. چون ممکن است قارچ یا مخمر موجود در آن‌ها مسئول اصلی نرم شدن آنزیم ترشی باشد.
منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها