سوسیس و کالباس نخورید تا از شر این امراض در امان باشید

خوردن مداوم سوسیس و کالباس می‌تواند منجر به چاقی و افزایش وزن و همچنین چربی خون شود.

سوسیس و کالباس نخورید تا از شر این امراض در امان باشید

بی‌شک سوسیس و کالباس جزو خوشمزه‌ترین غذاهای آماده و نیمه‌آماده است که از پیر و جوان و کودک همه به خوردن آن علاقه دارند. قطعاً همگان از مضرات بی‌اندازه زیاد این خوراکی‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز باخبرند اما طعم و عطر خوشایند این غذاها آن‌قدر لذت‌بخش است که نمی‌توان از خوردن‌شان چشم پوشید. بارها و بارها مقالات و حتی اخبار زیادی درباره نحوه تولید این خوراکی‌های خوشمزه در رسانه‌ها منتشر شده است اما همچنان این غذاهای نیمه‌آماده در سفره بسیاری از افراد جای دارند و بیشتر از چند بار در هفته مصرف می‌شوند.

مضرات مصرف سوسیس و کالباس بارها از سوی پزشکان تایید و اطلاع‌رسانی شده است اما چه چیزی در این مواد غذایی خوشمزه وجود دارد که برخلاف طعم لذیذشان، برای سلامت بدن مضرند؟ و با مصرف مداوم آنها چه خطراتی در کمین سلامت ماست؟

در این مطلب قصد داریم از مضرات مصرف مداوم سوسیس و کالباس بنویسیم:

با نخوردن سوسیس و کالباس سرطان را از خود دور نگه دارید

خوردن مداوم غذاهایی که با سوسیس و کالباس تهیه می‌شوند احتمال ابتلا به بیماری سرطان را افزایش می‌دهد. وجود نیتریت سدیم و نیترات سدیم در سوسیس و کالباس و گوشت‌های فرآوری‌شده باعث می‌شود مواد غذایی به اسید معده که برای هضم غذا ترشح می‌شود واکنش نشان دهند و احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرند. طبق تحقیقات محققان، سرطان مثانه از جمله بیماری‌هایی است که بر اثر مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس افراد را تهدید می‌کند.

ایجاد حساسیت‌های پوستی

مصرف بیش‌از حد سوسیس و کالباس می‌تواند به راحتی شما را دچار حساسیت‌های پوستی کند. خارش، خشکی پوست، اگزما از جمله حساسیت‌های پوستی است که می‌تواند ناشی از مصرف زیاد سوسیس و کالباس باشد.

ناراحتی قلبی با مصرف سوسیس و کالباس

چربی‌های موجود در گوشت‌های فرآوری‌شده به شدت برای قلب مضر هستند بنابراین سوسیس و کالباس و گنجاندن این مواد غذایی در وعده‌های غذایی روزانه می‌تواند سبب بروز ناراحتی‌های قلبی و حتی انسداد رگ‌ها شود.

رابطه سوسیس و کالباس و فشار خون

مقدار نمک موجود در گوشت‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس کالباس بسیار زیاد است و موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

در واقع خوردن سوسیس و کالباس به اندازه خوردن چیپس نمک وارد بدن می‌کند. حال با توجه به اینکه اغلب در کنار سوسیس و کالباس از خیارشور هم استفاده می‌شود تصور کنید چه میزان نمک وارد بدن‌تان می‌شود. پس اگر فشار خون دارید قید خوردن سوسیس و کالباس را بزنید.

افزایش ابتلا به بیماری کبد چرب

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که سوسیس و کالباس در سبد غذایی‌تان جای زیادی می‌گیرد، باید هرچه زودتر آن را با مواد خوراکی دیگری جایگزین کنید چراکه مصرف زیاد سوسیس و کالباس به دلیل وجود مواد نگه‌دارنده و همچنین چربی بالا احتمال ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد.

اضافه‌وزن و چاقی

خوردن مداوم سوسیس و کالباس می‌تواند منجر به چاقی و افزایش وزن و همچنین چربی خون شود. وقتی از مواد غذایی آماده و نیمه‌آماده استفاده می‌کنید مقادیر زیادی از مواد مضر نظیر چربی‌ها، نمک و... را وارد بدن خود می‌کنید که می‌تواند منجر به چاقی شود. به ویژه اینکه خوردن سوسیس و کالباس غالباً با انواع سُس‌های چرب همراه است که خود می‌تواند تاثیرات منفی آن را دوچندان کند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • shahram
    0

    با رفتارهای خردمندانه و طبیبانه جناب آقای رئیس در حال حاضر یک عدد نان سنگگ با سه عدد تخم مرغ میشود 30 هزار تومان.
    کالباس کیلوئی 600 هزار تومان کی میتونه بخوره .
    این خبر احتمالا برای خواندن خارجی ها بوده نه مردم ایران

  • ناشناس
    0

    اونم نمیشه خورد دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها