تقویت هوش و حافظه با انجام چند کار ساده

تقویت حافظه می‌تواند به بالا بردن هوش کمک کند و انجام برخی کارها در تقویت حافظه و هوش تاثیر زیادی دارد.

تقویت هوش و حافظه با انجام چند کار ساده

داشتن هوش بالا با حافظه رابطه مستقیم دارد. طبق تحقیقات، کسانی که حافظه خوبی دارند از هوش بالای نیز برخوردارند. گفته می‌شود حتی تقویت حافظه می‌تواند به بالا بردن هوش کمک کند. بنابراین برای باهوش بودن حتماً لازم نیست از وراثت خوبی برخوردار باشید و تنها عوامل ژنتیکی در بالا بودن هوش دخیل نیستند بلکه می‌توان با کار روی حافظه و تقویت آن به بالاتر رفتن هوش نیز کمک کرد.

در اینجا راه‌هایی را برای تقویت حافظه و کمک به افزایش هوش به شما معرفی می کنیم.

نقش موثر یادگیری در تقویت حافظه

یاد گرفتن و آموزش دیدن در تقویت حافظه و هوش نقش بسیار بالایی دارد، چراکه باعث تحریک مغز می‌شود. یادگیری در هر سنی و در هر مقوله‌ای برای سلامت مغز بسیار مفید است.

پس آموزش دیدن و یادگیری را حتی در سنین پیری نیز فراموش نکنید چون به توانمند شدن مغز کمک می‌کند و برای آن مثل ورزش خواهد بود.

برخی فعالیت‌ها هوش و حافظه را تقویت می‌کنند

انجام برخی فعالیت‌ها به تقویت حافظه و هوش کمک زیادی می‌کند؛ فعالیت‌هایی نظیر بازی‌های فکری که شامل انواع بازی‌ریاضی‌ها می‌شود.

علاوه بر آن حل کردن جدول‌های مختلف به دلیل اینکه مغز را برای یادآوری لغات به فعالیت وا می‌دارد شدیداً در تقویت حافظه موثر است. انجام دادن و چیدن پازل خود باعث نشاط و همچنین تقویت حافظه و هوش می‌شود، پیدا کردن قطعات پازل نه تنها یک تفریح محسوب می‌شود بلکه به دلیل اینکه ذهن شما را با چالش روبه‌رو می‌کند می‌تواند باعث تقویت حافظه و هوش شود.

ورزش‌های مفید در تقویت حافظه و هوش

ورزش برای سلامت مفید است. این جمله آشنایی است که همه ما آن را بارها شنیده‌ایم. یکی از سودهایی که ورزش به بدن می‌رساند تقویت قوای ذهنی، حافظه و هوش است. به خصوص ورزش‌هایی که جنبه بازی دارند مانند شطرنج یا ورزش‌هایی که به تمرکز بالا نیاز دارند مانند یوگا. پس برای داشتن بدنی سالم، روحی شاداب و ذهنی روشن، ورزش را فراموش نکنید.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها