فرش گردویی با چه رنگ مبلی ست میشود؟

اگر در فضای پذیرایی منزل خود فرش گردویی پهن کردید و قصد دارید برای تکمیل چیدمان منزل خود مبلمان خریداری کنید، در این مقاله نحوه ست کردن مبل با فرش گردویی را بطور کامل توضیح داده ایم.

فرش گردویی با چه رنگ مبلی ست میشود؟

برای ست کردن مبل با فرش گردویی باید به نکات مختلفی توجه کنید از جمله طرح، رنگ مبلمان، رنگ کوسن و همچنین المان های مختلفی که میتواند به طراحی هرچه بهتر دیزاین منزل شما کمک کند. از آنجا که فرش شما زمینه رنگی گردویی دارد ابتدا بهتر است با ویژگی های رنگ گردویی آشنا بشوید.

ویژگی رنگ گردویی

ازجمله خواص و ویژگی های طیف رنگی قهوه ای و گردویی با ثبات بودن، اصطحکام و طبیعی بودن است. استفاده از رنگ گردویی و طیف رنگی قهوه ای در دکوراسیون داخلی به شما احساس اطمینان القا میکند. برای استفاده از رنگ گردویی در دکوراسیون میتوانید آنرا با مکمل هایش ست کنید.

 مثلا میتوانید فرش رنگ گردویی را با رنگ کرمی، نسکافه ای، خاکستری، طوسی، سفید که رنگ های مکمل برای طیف رنگی قهوه و گردویی هستند میتوانید استفاده کنید. همچنین میتوانید از این ترکیب های رنگی برای ست کردن فرش آشپزخانه و رنگ کابینت نیز استفاده کنید.

همچنین میتوانید رنگ هایی که در کنار گردویی به دکوراسیون شما جلوه زیبایی اضافه میکنند استفاده کنید. مورد صحبت ما ست کردن فرش با زمینه رنگی گردویی و مبلمان است و بر همین اساس شما میتوانید علاوه بر رنگ های مکمل اشاره شده، رنگ مبل خود را از میان رنگ های سبز، سورمه ای، آبی، طلایی، بنفش، خردلی و رنگ آجری نیز انتخاب کنید.

با فرش گردویی چه رنگ مبلی ست میشود؟

بهترین ترکیب رنگی هایی که در دکوراسیون های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک میتوانید با فرش گردویی و مبلمان مختلف بسازید را در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد. همچنین نکاتی را مطرح خواهیم کرد که به تکمیل دکوراسیون شما کمک کننده خواهد بود.

گردویی از نظر خاصیت، رنگی گرم است و برای داشتن دکوراسیونی جذاب با این رنگ نکته که که باید توجه کنید این است که رنگ دیواره های منزلتان بهتر است روشن باشد. روشن بودن دیواره ها موجب منعکس شدن هرچه بیشتر نور در فضا خواهد شد. بدین ترتیب منزل شما بزرگتر و دلبازتر دیده خواهد شد. توجه به این نکته بسیار ساده و کاربردی میتواند به افرادی که منزل آپارتمانی دارد بسیار کمک کننده باشد. همچنین رنگ گردویی تنوع طرح بسیاری در فرش مدرن و فرش های کلاسیک دارد و دست شما برای انتخاب طرح فرش نیز باز خواهد بود.

 

ست فرش گردویی با مبل کرمی

ست فرش گردویی با مبل کرمی

یکی از ترکیب رنگی های پرطرفدار برای ست کردن مبلمان با فرش گردویی استفاده از رنگ کرم برای مبل است. شما میتوانید فرش با زمینه رنگی گردویی و قهوه ای را با مبل کرمی روشن ست کنید. همچنین برای انتخاب رنگ کوسن ها میتوانید از رنگ های کرمی، گردویی و آجری استفاده کنید. رنگ کوسن ها در این ترکیب رنگی بسیار تعیین کننده است و شما میتوانید المان های مختلف را با رنگ کوسن خود ست کنید.

ترکیب طیف رنگی کرمی و نسکافه ای با قهوه ای و گردویی میتواند متعادل کننده میزان روشنایی در محیط منزل شما باشد. این موضوع از این جهت مهم است که اگر ابعاد فضای هال و پذیرایی شما زیاد نیست این ترکیب رنگی موجب میشود فضای منزل شما دلباز به نظر برسد. همچنین برای انتخاب طرح مبل دست شما باز خواهد بود. چرا که این ترکیب رنگی را در دکوراسیون های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک میتوانید استفاده کنید.

 

ست فرش گردویی با مبل سفید

ست فرش گردویی با مبل سفید

ترکیب رنگی سفید و گردویی میتواند دکوراسیون منزل شما را متحول کند. اگر فرش شما گردویی رنگ است میتوانید مبل خود را به رنگ سفید انتخاب کنید و در کنارش کوسن های آجری تیره و روشن خریداری کنید. این ترکیب رنگی برای دکوراسیون های ساده و مینیمال و همچنین دکوراسیون های مدرن بسیار مناسب است.

همانگونه که در تصویر بالا زیر مشخص است این ترکیب رنگی فضای منزل شما را روشن تر و دلباز تر نشان میدهد. اگر در آپارتمان زندگی میکنید و فضای هال و پذیرایی شما محدود است میتوانید از این ترکیب رنگی جذاب برای دیزاین منزل خود استفاده کنید.

 

ست فرش گردویی با مبل سبز

اگر فرش شما زمینه رنگی گردویی و مبلمان شما به رنگ سبز باشد احساس طبیعی بودن و حس سرزندگی در منزل شما موج خواهد زد. این ترکیب رنگی جذاب در دکوراسیون های نئوکلاسیک و کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. برای داشتن دکوراسیونی زیبا با فرش گردویی و مبل سبز باید به این نکته دقت کنید که اگر ابعاد منزل شما کم است از رنگ سبز روشن و اگر ابعاد منزل شماست رنگ سبز تیره را برای مبل باید انتخاب کرد.

برای استفاده از این دو رنگ در دکوراسیون منزل توجه به رنگ دیواره ها و رنگ پرده ها اهمیت زیادی دارد. از آنجا که فرش شما زمینه رنگی تیره دارد باید رنگ پرده ها و دیواره ها روشن باشد تا منزل شما تاریک و دلگیر به نظر نرسد.

 

ست فرش گردویی با مبل سرمه ای

ست فرش گردویی با مبل سرمه ای

در دکوراسیون های کلاسیک که فضای هال و پذیرایی آنها ابعاد بیشتری داشته باشد برای اینکه بتوانید دکوراسیونی زیبا با ست کردن فرش و مبل خود ایجاد کنید، میتوانید از ترکیب رنگی سرمه ای و گردویی استفاده کنید. از آنجا که هر دو رنگ طیف رنگی تیره دارند پیشنهاد میشود از مبل های سنتی و سلطنتی با رنگ چوب روشن استفاده کنید.

در دکوراسیون های سنتی تعداد المان های محیط بیشتر از دکوراسیون های مدرن است. همچنین اگ مبل قالی بخرید از آنجا که طرح قالی مبل شما شلوغ خواهد بود باید برای متعادل کردن فضای دکوراسیون فرش گردویی  خود را با طرح های خلوت تر خریداری کنید. یا میتوانید طرح فرشی انتخاب کنید که نقش مرکزی آن کوچکتر باشد تا تعادل در دکوراسیون حفظ شود.

 

ست فرش گردویی با مبل بنفش

شاید ترکیب رنگ گردویی و بنفش کمتر به گوشتان خورده باشد. بنفش رنگی بسیار خاص است که اگر در دکوراسیون به درستی استفاده شود میتواند به زیباترین شکل ممکن فضای دکوراسیون را تغییر دهد. استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون های مدرن رایج تر است. اگر فرش شما گردویی است و میخواهید مبلمان بنفش خریداری کنید به شما پیشنهاد میکنیم طیف روشن بنفش را انتخاب کنید.

خرید کوسن هایی به رنگ خردلی، صورتی، ارغوانی، نارنجی و طوسی برای دکوراسیونی که فرش گردویی و مبل بنفش دارد انتخابی جذاب است که نتیجه آن دکوراسیونی مدرن و شیک خواهد بود. حتما به این نکته توجه کنید این ترکیب رنگی زمانی جذاب تر خواهد بود که فرش شما مدرن باشد. فرش های فانتزی و مدرن با طرح و نقش انتزاعی، این ترکیب رنگی را جذاب تر میکند. اینکه طرح و نقش مبل و فرش شما شلوغ باشد یا خلوت را باید با توجه به تعداد المان های ثانویه محیط و همچنین ابعاد منزل در نظر گرفت.

سخن آخر

برای ست کردن فرش گردویی با مبلمان از آنجا که رنگ گردویی طیف رنگی نیمه روشن و نیمه تاریکی دارد باید در انتخاب مبل خود دقت کنید. در دکوراسیون مدرن و کلاسیک برای داشتن ترکیب رنگی زیبا با فرش گردویی و مبلمان رنگ های مختلف نکاتی مطرح شد که میتوانید با استفاده از این نکات به بهترین ترکیب رنگی برای دیزاین منزل خود استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها