طرز تهیه زولبیا با 3 قلم مواد بدون ماست

زولبیا و بامیه از شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه و راحت است که شما می توانید این زولبیا خوشمزه را با سه قلم مواد بدون خمیر مایه و نشاسته تهیه کنید و داخل روغن سرخ کنید. زولبیا یکی از شیرینی های می باشد که بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه می شود و شما می توانید به عنوان یک شیرینی ساده برای سفره های افطار خود تهیه کنید.

طرز تهیه زولبیا با 3 قلم مواد بدون ماست

برای تهیه این زولبیا باید شربت بار تهیه کنید، که می توانید در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه بامیه نیز استفاده کنید.

مواد لازم

آرد ۱ لیوان سر پر
آب ۱ لیوان سر خالی
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظ ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر ۲ پیمانه
آب۱ و ۳/۴ پیمانه ۱ و ۳/۴ پیمانه
گلاب ۲/۳ پیمانه
زعفران به مقدار لازم
آبلیمو ۱ ق مربا خوری
گلوکز ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه زولبیا با ۳ قلم مواد

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آرد را یک بار الک کنید و بیکنیگ پودر را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و زمانی که ترکیب شد نوبت اضافه کردن آب می باشد، حالا باید آب را کم کم اضافه کنید و با هر بار افزودن خوب با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود، دقت کنید چون آب خور آرد ها باهم متفاوت است و باید غلظت مناسبی مواد داشته باشد.

 

مرحله دوم: استراحت مواد

در ادامه باید زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد روی مواد را یک بشقاب قرار دهید و برای ۱ ساعت در دمای محیط زمان دهید تا استراحت کند و بعد از ۱ ساعت مواد را مجدد باید هم بزنید و اگر سفت بود کمی آب اضافه کنید و اگر شل بود کمی آرد بیفزاید و هم بزنید تا به غلظتی شبیه به ماست غلیظ پیدا کنید.

 

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید مواد را داخل قیف یا ظرف سس بریزید. داخل یک شیر جوش را باید روغن بریزید تا داغ شود و از مواد زولبیا داخل آن به صورت حلقه ای ریخته و هر طرف زولبیا را باید ۲ دقیقه سرخ کنید تا پف کند و بعد داخل شربت بار به مدت ۲ دقیقه قرار دهید و بعد داخل صافی قرار دهید تا شربت اضافی خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه شربت

برای تهیه شربت که باید ابتدای کار تهیه کتید و جدا قرار دهید تا خنک شود، ابتدا آب و شکر را روی حرارت ملایم گذاشته تا جوش بیاد بمدت بیست دقیقه بجوشد، اصلا نباید با قاشق آب وشکر را هم بزنید وباید مدام با قلموی آغشته با آبلیمو دیواره ظرف را دورگیری کنید تا شربت شکرک نزند. بعد از بیست دقیقه گلوکز و آبلیمو یا جوهر لیمو وگلاب را اضافه کنید تا ده دقیقه دیگر هم بجوشد دورگیری با آبلیمو فراموش نشود. حالا زعفران را اضافه کنید پنج دقیقه که جوشید ظرف را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

فوت و فن های دستور پخت زولبیا با ۳ قلم مواد

  1. برای امتحان کردن چند قاشق از شربت را داخل ظرف ریخته برای بیست دقیقه داخل فریزر گذاشته اگه غلظتش مثل عسل شد خوب هست ولی اگر رقیق بود شربت را دوباره بجوشانید.
  2. از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  3. بعد از سرد شدن شربت باید غلظتی شبیه به عسل داشته باشد.
منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها