نگهداری پیاز خام در فریزر

پیاز یکی از مواد اصلی بیشتر غذاهای ایرانی است‌. اگر می‌خواهید آن را فریز کنید تا در زمان آشپزی خود صرفه‌جویی کنید، راهکارهایی وجود دارد.

نگهداری پیاز خام در فریزر

شاید شما هم جزو کسانی باشید که ترجیح می‌دهید هر بار در هر آشپزی پیاز خرد نکنید؛ در زیر روش‌هایی برای فریزر کردن پیاز آورده شده است:

ساده‌ترین روش فریز کردن پیاز

۱. پیازها را پوست بگیرید و خرد کنید. وقتی پیازها را به اندازه دلخواه خود خرد کردید، آنها را به کیسه پلاستیکی فریزر منتقل کنید.  

۲. قبل از انتقال پیاز در فریزر خود، روی آن برچسب بزنید تا روی آن تاریخ، نوع پیاز و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید، بنویسید. کیسه را صاف در فریزر قرار دهید.

روش جوشاندن پیاز

۱. پیازها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید. یک ظرف بزرگ را با آب پر کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید، تقریباً ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

۲. پیازها را به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه بجوشانید. اجازه دهید ۳ تا ۷ دقیقه بپزد.

۳. پیازها را به یک کاسه آب سرد منتقل کنید. به محض اینکه پیازها را از آب جوش خارج کردید، آنها را در یک کاسه یخ یا آب سرد قرار دهید. بگذارید پیازها به همان مدت زمانی که آنها را جوشانده‌اید در آب سرد هم بمانند.

۴. پیازها را از آب سرد بیرون بیاورید و داخل آبکش بریزید. خوب تکان دهید تا آب اضافی از بین برود و روی یک حوله تمیز بریزید. هنگامی که خشک شدند، آنها را به کیسه‌های فریزر منتقل کنید  و آنها را در فریزر قرار دهید.

پوره کردن پیاز

۱. پیازها را پوست گرفته و تکه تکه کنید. از یک چاقو برای جدا کردن سر و پایین پیازها استفاده کنید تا بتوانید به راحتی پوست کاغذی آن را جدا کنید. سپس پیازها را تکه تکه کنید تا برای پوره شدن آماده شوند. نیازی نیست پیاز را خرد کنید یا خلالی کنید، بلکه آن را به تکه‌های کوچکی برش دهید که در مخلوط کن جا شود.

۲. پیازها را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید. تا پیازها به صورت پوره غلیظ اما صاف دربیایند.

۳. هنگامی که پیازها را پوره کردید، با استفاده از یک قاشق، پوره را با دقت در یک قالب یخ بریزید. قالب را در فریزر قرار دهید و اجازه دهید پوره کاملا یخ بزند که تقریباً چهار ساعت طول می‌کشد.

۴. بعد از اینکه تکه‌های یخ پوره شده پیاز کاملا یخ زد، آنها را با احتیاط از سینی خارج کنید. آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها