با این روش ها از شر لکه های دیوار حمام خلاص شوید

هر چقدر سرویس بهداشتی را بشویید باز هم خواهید دید به‌خصوص در حمام لکه‌هایی روی دیواره‌ها و کف باقی مانده است که به راحتی قابل پاک کردن نیست و باید با زور و فشار بیشتری آنها را پاک کرد.

با این روش ها از شر لکه های دیوار حمام خلاص شوید

نظافت حمام و سرویس بهداشتی از جمله کارهای مهم در هر خانواده است، معمولاً افراد به خاطر رعایت بیشتر بهداشت با مراجعه به فروشگاه‌ها انواع شوینده‌های قوی را خریداری می‌کنند تا بتوانند سرویس بهداشتی خانه خود را تمیز و عاری از هرگونه میکروب و باکتری نگه دارند، اما هر چقدر سرویس بهداشتی را بشویید باز هم خواهید دید به‌خصوص در حمام لکه‌هایی روی دیواره‌ها و کف باقی مانده است که به راحتی قابل پاک کردن نیست و باید با زور و فشار بیشتری آنها را پاک کرد اما این لکه‌ها چیست و راه‌حل پاک کردن و به وجود نیامدن دوباره‌ آنها چیست؟

اینجا قصد داریم به شما راهکارهایی ارائه دهیم که دیگر شاهد چنین لکه‌هایی مخصوصاً روی دیوارهای حمام نباشید.

برای از بین بردن هر لکه‌ای ابتدا باید دانست این لکه‌ها بر اثر چه چیزی به وجود آمده‌اند. معمولاً لکه‌های روی کاشی‌های حمام که به صورت سفیدک دیده می‌شوند به خاطر استفاده از صابون در حمام است. کف صابون بعد از بخار شدن روی دیوارها به صورت لکه‌هایی دیده می‌شود و در حمام‌هایی که سرامیک دیوارهایشان تیره است بیشتر به چشم می‌آید‌.

گاهی لکه‌ها به قدری مقاوم‌اند که به راحتی و با کشیدن دستمال یا تی پاک نمی‌شوند و با فشار بیشتری باید پاک‌شان کرد.

برای پاک کردن این لکه‌ها کافی است مقداری جوش شیرین را داخل ظرف بریزید و یک‌دوم پیمانه سرکه را به آرامی به آن اضافه کنید، خمیر به‌دست‌آمده را روی دیوارهای حمام بمالید، وقتی سرکه و جوش شیرین را ترکیب می‌کنید شروع به جوشش می‌کند، وقتی جوشش مواد روی دیوار از بین رفت با یک دستمال یا اسکاچ شروع به پاک کردن دیوار به صورت دورانی کنید تا لکه‌های حاصل از بخار کف صابون از روی سرامیک پاک شود.

برای جلوگیری از بروز دوباره چنین لکه‌هایی روی دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید به جای استفاده از صابون‌های جامد از شامپو بدن و ژل‌های شست‌و‌شو استفاده کنید. می‌توانید بعد از هر بار حمام کردن با یک تی یا حوله بخار آب را از روی دیوارها پاک کنید.

راه‌حل دیگری که می‌تواند از بروز چنین لکه‌هایی جلوگیری کند استفاده از واکس و پولیش اتومبیل است.

شما می‌توانید مقداری واکس یا پولیش اتومبیل را با دستمال روی دیوارهای حمام بمالید تا از جذب بخار حاصل از کف صابون و لک شدن دیوارها جلوگیری کند.

دقت کنید که نباید از واکس و پولیش اتومبیل برای پاک کردن کف حمام استفاده کنید چون باعث لیز شدن کاشی و سرامیک کف حمام می‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    دقیقاً الآن باید چه اظهار نظری کنیم؟ لطفاً نظرگاه بقیه اخباری که حسابی میرن رو اعصاب رو باز بگذارید. ممنون

  • ناشناس
    1

    میترسن کامنتها رو باز بذارن بخصوص با این خفتگیری رسانه ها

  • ا
    0

    میگن یارو خنذوانه ای بدلیل مصرف زیاد شکر بعد از بهتر شدن فهمیده چه گندی زده مات شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها