شش ایده هوشمندانه برای طراحی حمام و توالت کوچک

خواه فضای مورد نظر توالت باشد یا حمام بدون وان، کوچک بودن فضا قطعا چیز جالبی نیست؛ اما با پیاده کردن این نکات و راه‌حل‌های ساده، دیگر کوچکی فضا به چشم نمی‌آید و آزاردهنده هم نیست.

شش ایده هوشمندانه برای طراحی حمام و توالت کوچک

کوچک بودن فضای حمام و توالت جالب نیست و مهمتر از همه در کارایی فضا نیز اشکال ایجاد می‌کند. اما پیش از اینکه برای پیدا کردن یک خانه‌ی جدید با مشاور املاک تماس بگیرید، به شش نکته‌ی مهم طراحی که در این مطلب با شما به اشتراک گذاشتیم دقت کنید تا فضای کوچک حمام یا توالت خانه‌تان را به نحو دلخواه و کارآمدی تغییر دهید.

 استفاده از رنگ‌های روشن، الگوهای کوچک در طرح‌های دیوار و ترکیب هوشمندانۀ طرح‌ها می‌توانند فضای حمام یا توالت شما را بزرگتر و راحت‌تر جلوه بدهند.

پالت رنگی توالت و حمام کوچک لزوماً نباید به خاکستری و سفید محدود شود. در فضا‌های کوچک هم می‌توان از رنگ‌ها و طرح‌های روشن و زنده استفاده کرد که اثرگذاری‌شان نسبت به فضا‌های بزرگ هم بیشتر است. توالتی که در تصویر می‌بینید طراحی اَلِکسی وُلکو است که در آن از ته‌رنگ‌های آبی با کاشی‌هایی با طرح‌های دایره و یک آینه‌ی بیضی با یک چارچوب سیاه نازک استفاده کرده است. کاشی‌های آبی و وسایل چوبی به رنگ قهوه‌ای فضا را سرزنده کرده‌اند.

شش ایده‌ی ساده و هوشمندانه برای طراحی فضا‌های کوچک

در توالت‌ها و حمام‌های بزرگ‌، الگو‌های کوچک فضا را بهم‌ریخته نشان می‌دهند در حالی که، در توالت‌های کوچک، الگو‌های کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب خوبی هستند. در سرویس بهداشتی بالا، «آماندا بارنز» این فضای کوچک را با کاشی‌های بژ طرح‌دار هندسی و گلدار کوچک طراحی کرده است.

شش ایده‌ی ساده و هوشمندانه برای طراحی فضا‌های کوچک

نمونه‌ی دیگرِ طراحی دیوار‌های کوچک را در تصویر بالا می‌بینید که شرکت AMP آن را طراحی کرده است. کاشی‌های هندسی مختلف با هم ترکیب شدند تا یک دیوار تک طرح‌دار را به وجود آورند و برای اینکه در طراحی اغراق نشود، آن را ساده و شیک اجرا کردند. باقی حمام سفید است و وسایل دیگر طوری انتخاب شدند که به فضا نور و فراخی بصری بدهند. کاشی‌های موسوم به مترو و کف‌پوش شبیه سیمان حس صنعتی بودن به فضا داده است.

شش ایده‌ی ساده و هوشمندانه برای طراحی فضا‌های کوچک

به کار بردن الگو‌ها در حمام‌های کوچک بسیار عالیست. در نمونه بالا کف‌پوش حمام طرح‌دار است. همانطور که می‌بینید فضای کوچک چقدر به نفع شما کار می‌کند. طراح فضای داخلی حمام از کف‌پوش طرح‌دار با کاشی‌های دیواری ساده استفاده کرده است و با افزودن وسایل طلایی‌رنگ به شکل هوشمندانه‌ای فضا را متعادل کرده و آن را همزمان مینیمال و چشمگیر کرده است.

شش ایده‌ی ساده و هوشمندانه برای طراحی فضا‌های کوچک

ترفند طراحی دیگری که فضای حمام شما را در عین کوچک بودن شیک می‌کند، به کار بردن وسایل طلایی و برنجی به جای رنگ کروم است. طراح این حمام کوچک نیز از وسایل برنجی، لامپ‌های آویزان، همینطور یک آینه‌ی گرد با چارچوب برنجی استفاده کرده که فضای حمام را آراسته کرده‌اند. این طراحی ترکیب هنرمندانه‌ای از بافت‌ها و پرداخت‌ها است.

برای ایجاد حس فراخی، دیوار‌های حمام‌های کوچک با کاشی‌های سفید روشن و ساده پوشیده شدند. این انتخاب منجر به بکارگیری ضمایمی از قبیل وسایل، الگو‌های کف و جزئیات ظریف دیگر می‌شود. می‌توانید برای زرق و برق دار کردن فضا، از وسایل برنجی و طلایی استفاده کنید.

کاشی‌های کف با الگو‌های کوچک حس و حال فضا را جالب می‌کنند. طبقات و کابینت‌ها از جنس‌ها و رنگ‌های مختلف را می‌توانید به کار ببرید تا رنگ کاشی‌های سفید را تقویت کنید و حس تازگی به آن‌ها بدهید. برای بزرگ نشان دادن فضا هم از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها