طرز تهیه شیرینی سوئیسی؛ ویژه نوروز

شیرینی سوئیسی یکی از انواع شیرینی‌های مربایی و آجیلی خوشمزه و خانگی است که می‌توانید آن را با دستور پختی آسان در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی سوئیسی؛ ویژه نوروز

با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی‌های آجیلی در گروه شیرینی‌های پر طرفدار و محبوب قرار دارند که بسیار مقوی هستند و معمولا آن‌ها را برای پذیرایی در جشن‌ها و مهمانی‌ها انتخاب می‌کنند. این شیرینی‌ها معمولا از یک لایه خمیر و یک لایه آجیل تشکیل شده‌اند که با نوعی شهد یا مارمالاد به هم چسبانده می‌شوند.

 شیرینی سوئیسی یکی از این نوع شیرینی‌هاست که از ترکیب خلال بادام با مارمالاد روی خمیری لطیف تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مجلسی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی سوئیسی همراه با ارائه نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی سوئیسی

کره: ۱۵۰ گرم
پودر قند: ۷ قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادی: چهار و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ: ۳ عدد
تخم مرغ کامل: ۱ عدد
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل: یک هشتم قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای روی خمیر
مارمالاد سیب (یا هر نوع مربا و مارمالا): ۱ پیمانه
خلال بادام: نصف پیمانه
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
شیر: ۱ قاشق غذاخوری
پودر قند: ۱ قاشق چای‌خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

آرد

۱ ـ نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۲ ـ نکات مربوط به پودر قند

پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت شود؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت‌کوب بکوبید و سپس الک کنید.

 

طرز تهیه شیرینی سوئیسی

۱ ـ ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است، همراه با پودر قند داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کرم رنگ و شفاف شود.
۲ ـ حالا زرده‌ها و تخم مرغ کامل را همراه با وانیل به کاسه کره اضافه کنید و دو دقیقه دیگر با همزن بزنید و بعد همزن را کنار بگذارید.
۳ ـ آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و کم کم به مایه شیرینی اضافه کنید و با دست هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست بیاید؛ سپس یک سوم از خمیر را جدا کنید و داخل نایلون بپیچید و بعد آن را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فریزر بگذارید.
۴ ـ کف یک سینی ۳۰ در ۴۰ را با کمی روغن چرب کنید؛ سپس باقی مانده خمیر را به صورت یکنواخت کف سینی پهن کنید. روی خمیر مارمالاد سیب بمالید و بعد خلال بادام را به صورت یکنواخت روی مارمالاد پخش کنید.
۵ ـ خمیر را از فریزر خارج کنید و آن را با رنده روی لایه مارمالاد و بادام به صورت یکنواخت رنده کنید. داخل یک کاسه دیگر زرده تخم مرغ را همراه با شیر و پودر قند مخلوط کنید و با کمک قلمو روی سطح خمیر بمالید. حالا سینی شیرینی را روی طبقه وسط فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه شیرینی سوئیسی شما پخت، آن را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل ظرف سرو بچینید،

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها