طرز تهیه شیرینی کلمپه برنجی با روغن جامد خیلی ساده و خوشمزه مناسب نوروز

در عید نوروز بیشتر خانم های ایرانی مشغول گردگیری و پخت و پز شیرینی هستند، شیرینی کلمپه برنجی یکی از شیرینی های اصیل ایرانی می باشد که شما می توانید با یک رسپی تست شده و خوشمزه در خانه تهیه کنید و یک شیرینی بی نظیر آماده کنید.

طرز تهیه شیرینی کلمپه برنجی با روغن جامد خیلی ساده و خوشمزه مناسب نوروز

دقت کنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما مواد را اندازه گیری کنید و از روغن جامد صاف یا روغن اصیل استفاده تا کلمپه شما طعم خوبی داشته باشید.

مواد لازم

آرد برنج ۱۵۰ گرم
آرد فانتزی ۳۵۰ گرم
روغن جامد ۲۲۵گرم
ماست شیرین ۱/۲ پیمانه
آب گرم ۱/۲ پیمانه
گلاب ۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱/۴ق  چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

خرما ۳۰۰ گرم
روغن مایع ۱ ق مربا خوری
گلاب ۱  ق غذا خوری
پودر هل، میخک، جوز هندی و کمی زیره سبز به مقدار لازم
گردو ریز شده به دلخواه

طرز تهیه شیرینی کلمپه برنجی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد همه مواد را به کمک ترازو اندازه گیری کنید. آرد های گفته شده را باهم مخلوط کنید و کنار قرار دهید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید روغن هم دمای محیط را با آب گرم و ماست خوب مخلوط کنید و با آرد های الک شده را اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا یکدست شود و در انتها گلاب را اضافه کنید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۶ تا ۱۲ ساعت در یخچال زمان دهید تا استراحت کند.

 

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در این زمان که خمیر در حال استراحت است باید مواد میانی را تهیه کنید برای این کار خرما را هسته گیری کنید و کمی داخل تابه تفت دهید و بعد با کمک گوشتکوب دستی یا برقی یا چرخ گوشت و غذا ساز خوب خرما را میکس کنید و با مواد گفته شده خوب مخلوط کنید تا یکدست شود و بعد از خرما توپک های ۱۲ تا ۱۳ گرمی تهیه و جدا قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی

حالا باید از خمیر گلوله های ۲۸ تا ۳۰ گرمی جدا کنید و از توپ های خرما مرحله قبل داخل آن قرار دهید و گرد کنید و بعد با کمک مهر مخصوص کلمپه روی آن مهر بزنید و دور تا دور را شکل دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها