نوروز ۱۴۰۲ / مدل سفره هفت سین ساده و شیک

چیدن هفت سین برای عید نوروز از رسوم دیرینه ایرانیان می باشد و اغلب خانم ها با نزدیک شدن به سال ۱۴۰۲ به دنبال دیزاینی خاص و جذاب برای سفره هفت سین ۱۴۰۲ هستند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نوروز ۱۴۰۲ /  مدل سفره هفت سین ساده و شیک

انتخاب فضایی مناسب در سالن پذیرایی برای چیدن هفت سین از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر سالن پذیرایی منزل شما دارای متراژی بزرگ است می توانید هفت سین را روی زمین بچینید همچنین در صورتی که سالن پذیرایی تان کوچک می باشد بهتر است هفت سین را روی میز، اپن و … بچینید.

هفت‌سین مجموعه‌ای از هفت چیزِ نمادین است که نام آن‌ها با حرف «سین» شروع می‌شود و به‌طور سنتی در نوروز، سال نو ایرانی، گسترانده می‌شود.

چیدمان هفت سین ۱۴۰۲

 

هفت‌سین از مشهورترین مراسم نوروز است که روی زمین، میز یا سفره گذاشته می‌شود و معمولاً اعضای خانواده در زمان گردش سال، در کنار آن می‌نشینند.

 

مدل هفت سین ۱۴۰۲

 

این سفره از گردهم آوردن و انتخابِ هفت چیز از موارد مقابل است: سیب، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سبزه (دانه‌های گندم و امثال آن که قبلاً در بشقابی کاشته و سبز کرده‌اند)، سکه، سمنو و سنبل.

هفت سین 1402 ارزان

 

بر حسب عادت، چیزهای دیگری نیز برای تکمیلِ مفاهیم روحانی و نمادین سین‌ها بر این سفره قرار می‌گیرند؛ از جمله آینه، کتاب، شمعدان، تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، گل،فال حافظ،شیرینی و نظایر آن که بنا به عرف و سنت و اعتقاد مردمان مختلف است، بر سفره هفت‌سین جای می‌گیرند.

هفت سین ۱۴۰۲ ارزان

 

سفرهٔ هفت‌سین معمولاً تا پایانِ نوروز در خانه‌ها می‌ماند، و برخی در روز سیزدهمِ نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند.

 

هفت سین 1402 ساده

 

به شکل تاریخی، هر چیزی در این سفره می‌تواند نمادی از آرزوهای سال نو باشد؛ آرزوهایی همچون سلامتی، باروری، بردباری، برکت، پیروزی، خردورزی و مواردی دیگر.

هفت سین ۱۴۰۲ ساده

 

انداختن سفره‌ای ویژه برای نوروز، در گذشته در بخش‌هایی از ایران‌زمین، و امروزه در ایران و برخی از کشورهای اطرافِ آن گرامی داشته می‌شود.

هفت سین 1402 شیک

 

جالب است بدانید: سفره هفت‌سین ویژه نوروز نیست و گروهی این سفره یا مانندش را برای جشن زناشویی یا شب چله آماده می‌کنند.

 

هفت سین ۱۴۰۲ شیک

 

بر روی سفرهٔ هفت‌سین به‌صورت سنتی آینه، کتاب قرآن، شاهنامه یا دیوان حافظ، تنگ آب به‌همراه ماهی قرمز یا انار قرار می‌گیرد. عضو اصلی سفره ،سبزه است که در کنار شش سینِ دیگر، هفت‌سین را تشکیل می‌دهد.

هفت سین ۱۴۰۲ لاکچری

 
 

هفت سین 1402

 
 

هفت سین برای سال ۱۴۰۲

 
 

هفت سین ساده ارزان ۱۴۰۲

 
 

هفت سین ساده شیک ۱۴۰۲

 
 

هفت سین سال ۱۴۰۲

 
 

هفت سین مدل ۱۴۰۲

منبع: شمانیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    ایرانیها به سفره ۷سین علاقه دارند واین رسم بیش از ۲۵۰۰سال بوده و هست وهر کسیکه بعنوان مسول سفره ۷سین نمیگذارد مطمئنا ایرانی نیستن ایرانی به آداب ورسوم ایرانی پایبند است

  • رابی
    0

    چه نوروزی ؟
    مردم نمی توانند حتی شکمشان را سیر کنند چه برسد به برگزاری جشن نوروز.

  • فقیر
    0

    سفره هفت سین کیلوچنده بااین گرونی ها

  • 🐜
    0

    حکومت مخالف سنت‌های کهن ایران باستان است عید نوروز وسنن ایرانیان کهن مث سرطان درگلوی سردمداران حکومت است اگر نداشته باشم قرض می‌گیرم و سفره هفت سین عید نوروز وسنن اجدادی را برگزار می‌کنیم بترکه چشم بدخواهان این مرز وبوم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها