طرز تهیه معجون مجلسی

معجون یکی از بهترین و مقوی ترین نوشیدنی هایی است که حتی به تنهایی می تواند مانند یک وعده کامل غذایی عمل کند و شما را کاملا سیر کند.

طرز تهیه معجون مجلسی

ترکیب شیر و بستنی با انواع مغزیجات و میوهها همیشه می تواند مزه ای خارق العاده ایجاد کند.

 

مواد لازم برای ۴-۶ نفر
 بستنی وانیلی ۵۰۰ گرم
شیر ۲ لیوان
فندق ۲ قاشق غذاخوری
عسل ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
کنجد بو داده ۲ قاشق غذاخوری
مغز بادام ۲ قاشق غذاخوری
خرما ۱۲ عدد
موز ۴ عدد متوسط
یخ ۸ تکه کوچک
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه معجون

 

مرحله اول

ابتدا موادی که داخل یخچال است را بیرون می آوریم و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم. پوست روی خرماها را می گیریم. اگر پوست روی آنها سخت بلند می شود، می توانید خرماها را داخل کاسه ای قرار دهید و آب ولرم روی آنها بریزید و کنار بگذارید تا چند دقیقه خیس بخورند و راحت پوست روی آنها را جدا کنید.

مرحله دوم

سپس خرماها را از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را بیرون می آوریم و داخل میکسر یا مخلوط آن می ریزیم. حالا شیر را به آن اضافه می کنیم.

 
 

مرحله سوم

بعد پوست روی موزها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه آنها را با چاقو به چهار قسمت تقسیم می کنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم. بستنی را به همراه خامه صبحانه اضافه می کنیم.

 
 

مرحله چهارم

حالا مغزیجات که شامل فندق، گردو، بادام است را به مواد می افزاییم. کنجد بو داده و عسل را هم در آخر اضافه می کنیم و درب مخلوط کن را می گذاریم و اجازه می دهیم تا مواد میکس شوند.

نکته: همیشه سعی کنید از مغزیجات تازه بهره ببرید و خودتان زمان استفاده پوست روی آنها را بشکنید، تا بدنتان از ویتامین های آنها به طور کامل تغذیه شود.

 
 

 مرحله پنجم

زمانیکه مواد مخلوط شدند یخ را هم اضافه می کنیم و مجددا دستگاه را روشن می کنیم تا مواد با آن ترکیب شود. وقتی معجون آماده شد، لیوان های مدنظرمان را آماده می کنیم و از مایه معجون به طور مساوی داخل آنها می ریزیم و با انواع مغزیجات مانند پسته، بادام هندی و یا انواع میوه ها، ویفر، خامه فرم گرفته تزئین می کنیم.نوش جان

 
 

نکته: اگر شیر شما کاملا سرد است و همین طور بستنی را همان زمان از داخل فریزر خارج کرده اید و به مواد افزوده اید دیگر نیاز نیست که یخ هم اضافه کنید چون به اندازه کافی معجون خنک خواهد شد.

 

 

 
منبع: میریتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها