ترکیب شیر خشک با شیر مادر

شیر مادر تغذیه کاملی را برای نوزادان در حال رشد به وجود می آورد، ولی بعضی وقتها امکان دارد نیاز هست که شیر مادر با شیر خشک مکمل شود. شما چه بخواهید کودک خود را از شیر بگیرید، یا او را به مزه شیر خشک عادت دهید و یا یک منبع غذایی به دست بیاورید که دوام طولانی تری داشته باشد، ترکیب شیر خشک با شیر مادر امکان دارد یک استراتژی خوب برای شما باشد.

ترکیب شیر خشک با شیر مادر

چنانچه تصمیم به ترکیب شیر خشک با شیر مادر را دارید، راهنماهای ایمنی را زمان انجام این کار حتماً دنبال کنید.

پیش از تهیه شیر دستان خود را بشویید و خشک کنید. تا از ورود باکتری به نوک پستان یا شیر را کمتر کنید. برای شستن دست های خود از آب و صابون استفاده کنید. صابون را به مدت 20 ثانیه روی همه سطح دست ها و انگشتان خود بمالید آنگاه، دستان خود را به طور کامل بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. برای مطمئن شدن از شستن دستها به مدت کافی، این مراحل باید حدود 20 ثانیه طول بکشد.

- برای ترکیب شیر خشک با شیر مادر باید 60 میلی لیتر آب آشامیدنی در یک بطری تمیز بریزید. شما می توانید از هر آبی که نوشیدن آن برای کودک شما بی خطر باشد استفاده کنید ، مانند آب لوله کشی ، آب بطری ، آب استریل شده ، یا آب جوشیده وخنک شده. اگر مطمئن نیستید با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید.

در نظر بگیرید که کودک شما به طور معمول درهر بار شیردهی چه مقدار شیر می خورد، نیمی از آن مقدار را شیر خشک درست کنید و با مقدار مساوی شیر مادر مخلوط کنید. اگر نوزاد شیر خوار شما به طور معمول 120 میلی لیتر در یک جلسه شیردهی شیر می نوشد، می توانید 60 میلی لیتر شیر خشک درست کنید و آن را با 60 میلی لیتر شیر مادر ترکیب کنید.

آیا می شود شیر خشک را با شیر مادر مخلوط کرد, ترکیب شیر خشک با شیر مادر,مخلوط کردن شیر مادر و شیر خشک

 ترکیب شیر خشک با شیر مادر

- یک پیمانه پودر شیر خشک برای هر 60 میلی لیتر آب اضافه کنید. از قاشقی که همراه قوطی شیر خشک شماست استفاده کنید. سطح روی قاشق را صاف کنید. قاشق باید تا لبه بالایی پر از پودر شود. بسته را برای راهنمایی های خاص در مورد تعداد پیمانه های شیر برای مقدار آبی که استفاده می کنید بررسی کنید.

- درب بطری را محکم ببندید و پودر را تکان دهید. مطمئن شوید که درب آن به طور کامل محکم شده است. نوک پستانک را با درپوش یا نوک انگشت ببندید تا از ریختن شیر هنگام تکان دادن پیشگیری شود. آنگاه آب و شیر خشک داخل بطری را برای حدود 10 تا 15 ثانیه به شدت تکان دهید تا مطمئن شوید که آنها به خوبی ترکیب شده اند.

- زمان ترکیب شیر خشک با شیر مادر، چنانچه پس از تمام شدن کار متوجه توده پودر شدید، تکان دادن بطری را تا هنگامی که کامل حل شود ادامه دهید.

- برای ترکیب شیر خشک با شیر مادر، 60 میلی لیتر شیر دوشیده شده مادر را به آن بیفزایید. پیش از افزودن شیر مادر، آن را اندازه بگیرید یا از خطوط کنار بطری استفاده کنید تا ببینید که چقدر اضافه کنید. آنگاه، درب را مجددا روی بطری قرار داده و تکان دهید تا شیر خشک و شیر مادر را ترکیب کنید، مطمئن شوید که مقدار مساوی شیر مادر را به شیر خشک اضافه کردید. به طور مثال اگر 120 میلی لیتر شیر خشک استفاده می کنید به همان مقدار شیر مادر اضافه کنید.

- بطری را در یک یک فنجان آب داغ بگذارید تا گرم شود. کودک شما می تواند شیر خشک و شیر مادر را با دمای محیط اتاق بنوشد. اما اگر کودک شما شیر گرم را ترجیح می دهد، بطری را درون یک گرمکن بطری یا یک فنجان آب داغ قرار دهید و برای چند دقیقه آن را گرم کنید. همیشه قبل از اینکه شیر را به نوزاد بدهید، اول روی مچ دست خود آزمایش کنید شیر باید قدری گرم شود ، داغ نشود.

نکات ایمنی درمورد ترکیب شیر خشک با شیر مادر

- برای پیشگیری از هدر رفتن شیر، نخست شیر خود را به تنهایی به کودک بدهد. شیر مادر غذای ایده آل برای کودک در حال رشد شما است، بنابراین مهم است که یک قطره از آن هدر نرود. چنانچه کودک شما شیر خود را کامل نخورد، شما باید هر چیزی که اضافه مانده است را دور بریزید.

- هیچ وقت بطری مخلوط شیر خشک با شیر مادر را که کودک شما نوشیده است در یخچال نگذارید! امکان دارد باکتریها به سرعت در شیر رشد کنند و اگر کودک از همان بطری تغذیه می تواند سبب به وجود آمدن بیماری در نوزاد شما شود.

جولی متنی مشاور بین المللی شیردهی اعتقاد دارد: چنانچه به کودک خود شیر مادر و شیر خشک می دهید، نخست به آنها شیر مادر بدهید و در صورت احتیاج به تغذیه بیشتر، آنها را مخلوط کنید و جداگانه به او بدهید. به این ترتیب شما دقیقاً می دانید کودک شما در حال گرفتن چه مقدار شیر مادر است و می توانید مقدار شیر خشک را کمتر کنید.

- برای مخلوط کردن پودر از آب فیلتر شده یا مقطر استفاده کنید. ترکیب شیر خشک آماده شده با شیر مادر در یک بطری بی خطر است. با این حال همیشه پودر شیر خشک را با آب مخلوط کنید و هیچ وقت از شیر مادر به جای آب استفاده نکنید. مخلوط پودر شیر خشک بدون آب با شیر مادر یک مایع غلیظ به وجود می آورد. غلظت زیاد مواد مغذی و پروتئینی برای کودک شما خطرناک است.

- همیشه ابتدا شیر خشک را به صورت جدا تهیه کنید و آنگاه مایع آماده شده را با شیر مادر مخلوط کنید.

- چنانچه شیر خشک از نوع مایع آماده باشد ، می توانید شیر مادر را با آن مایع مخلوط کنید.

- تاریخ انقضا را روی هر نوع شیر خشکی که استفاده می کنید بررسی کنید. پیش از اینکه شیر خشک آماده را به شیر مادر اضافه کنید، به تاریخ انقضا آن نگاه کنید. چنانچه تاریخ شیر خشک تمام شده باشد، آن را دور بریزید و شیر خشک جدید را جایگزین آن کنید.

هیچ وقت به کودک خود شیرخشک تاریخ گذشته شده ندهید چون این کار امکان دارد بر روی کیفیت شیر خشک و ایمنی آن اثر گذاشته باشد!

آیا می شود شیر خشک را با شیر مادر مخلوط کرد, ترکیب شیر خشک با شیر مادر,می‌توانم شیر مادر را با شیر خشک مخلوط کنم

تاثیر ترکیب شیر خشک با شیر مادر

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها