طرز تهیه پنکیک اسپاگتی تابه ای ساده

طرز تهیه پنکیک اسپاگتی تابه ای ساده و عالی و شیک با عسل و موز طرز تهیه پنکیک اسپاگتی پنکیک اسپاگتی یکی از پنکیک های جدید و جذاب می باشد که مایه پنکیک به صورت رشته ای داخل تابه سرخ می شود و به همراه ترکیب عسل و موز و توت فرنگی یا میوه دلخواه سرو می شود. شما می توانید به دلخواه روی مواد کمی سس شکلاتی بریزید و یا با عسل سرو کنید. پنکیک یکی از خوراکی های بین المللی می باشد که به کیک تابه ای نیز معروف است و می توان گفت یکی از ساده ترین و راحت ترین کیک ها می باشد زیرا نیازی به فر یا همزن برقی ندارید و می توانید خیلی راحت این پنکیک را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه پنکیک اسپاگتی تابه ای ساده

برای تهیه پنکیک بهتر است از یک تابه نچسب استفاده کنید تا بتوانید به راحتی پنکیک ها را برگردانید

مواد لازم برای تهیه پنکیک اسپاگتی

کره ۴۰ گرم + ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
آرد ۱ پیمانه
شکر ۱/۲ ق غذا خوری
موز ۱ عدد
عسل به مقدار لازم
توت فرنگی ۳ عدد
سس شکلاتی یا پودر کاکائو به دلخواه

طرز تهیه پنکیک اسپاگتی خوشمزه و جذاب با عسل

مرحله اول: تهیه سس میوه ای

ابتدا باید موز را به صورت حلقه ای خرد کنید و به همراه توت فرنگی خرد شده و ۱ ق غذا خوری کره داخل یک تابه کمی تفت دهید و بعد از گذشت چند دقیقه باید کمی عسل به مواد اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید، این سس مخصوص روی پنکیک اسپاگتی است که تهیه آن دلخواه است.

 

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و جدا قرار دهید، ۴۰ گرم کره گفته شده را باید ذوب کنید. تخم مرغ و شکر و شیر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

 

مرحله سوم: پخت پنکیک اسپاگتی

در ادامه باید مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود و بعد از یک شیشه سس خالی شده استفاده کنید و مایه پنکیک را باید داخل آن بریزید، می توانید از قیف استفاده کنید ولی شیشه های سس خیلی تمیز تر و بهتر می شود. داخل یک تابه را کمی چرب کنید و کمی از مواد را به صورت رشته ای داخل تابه بریزید و صبر کنید تا یک طرف پخته و برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید بدین ترتیب همه مواد را پخته و داخل دیس قرار دهید و از سس میوه ای تهیه شده در مرحله اول روی آن بریزید و به دلخواه کمی پودر کاکائو یا عسل بریزید و سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت پنکیک اسپاگتی خوشمزه و جذاب و ساده

  1. تابه را یک بار چرب کنید و برای بارهای دیگر نیز نیست چرب شود.
  2. می توانید بجای کره از روغن مایع نیز استفاده کنید ولی طعم کره در پنکیک محسوس می باشد.
  3. می توانید موز را خرد کنید و به همراه عسل در کنار پنکیک اسپاگتی سرو کنید.
منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها