کره بادام زمینی برای کودکان چه مزایا و عوارضی دارد؟

کره بادام زمینی یک ماده مغذی است که افراد در سنین مختلف مخصوصا کودکان از مصرف این ماده مقوی خیلی لذت می برند. در این مطلب در مورد خواص کره بادام زمینی برای کودکان صحبت می کنیم. همراه ما باشید.

کره بادام زمینی برای کودکان چه مزایا و عوارضی دارد؟

کره بادام زمینی یک غذای مغذی برای کودکان است که می توان به صورت ساندویچ‌ های خوشمزه  یا افزودن آن به تنقلات دیگر مثل کراکر با کره بادام‌ زمینی آماده کرد. کودکان شاید به تنهایی مزه کره بادام را دوست نداشته باشند. شما می توانید آن را  با مواد غذایی دیگر مخلوط کنید تا کودکان بیشتر از خوردن آن لذت ببرند.

یکی از بهترین غذاها برای وزن گیری کودکان کره بادام زمینی است. کره بادام زمینی یک غذای بسیار مقوی، خوشمزه و سالم است و شما می‌توانید از آن برای کودکتان به عنوان میان وعده یا یک وعده‌ی غذایی کامل استفاده کنید.

ولی مصرف کره بادام زمینی یک مشکل بزرگ دارد و آن حساسیت به آجیل است که اشخاص بسیاری به آن مبتلا هستند. در حقیقت، حساسیت به بادام زمینی رایج ترین آلرژی در میان کودکان حساس به غذا است. ولی بررسی های اخیر نشان داده است که قرار گرفتن زود هنگام در معرض بادام زمینی می‌تواند به صورت قابل توجهی احتمال حساسیت کودک به آجیل را کم کند. 

زمان دادن کره بادام زمینی به کودک باید مطابق دستور پزشک متخصص اطفال انجام شود با توجه به افزایش میزان آلرژی غذایی و آلرژی کودکان به بادام زمینی که شایع و خطرناک است. آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا توصیه می‌کند کره بادام زمینی را پس از شروع دادن غذاهای جامد و فقط بعد از دیدن اینکه او به مواد غذایی دیگری حساسیت ندارد در تغذیه او قرار دهید.

این مشکل امکان دارد میان 6 تا 8 ماهگی اتفاق بیفتد . از دادن بادام زمینی کامل یا قطعات بادام زمینی به کودک زیر 4 سال پرهیز کنید. بادام زمینی می‌تواند خطر خفگی داشته باشد. به ویژه پوست نازک آن که زیر پوست چوبی‌اش قرار دارد استعداد زیادی برای چسبیدن به گلو و ایجاد سرفه و گرفتگی راه تنفسی دارد.

درباره خواص کره بادام زمینی برای کودکان,کره بادام زمینی برای کودکان,فواید کره بادام زمینی برای کودکان

 

بعضی از خواص کره بادام زمینی برای کودکان 

منبع خوبی برای تامین انرژی کودکان 

تقریبا هر دو قاشق غذاخوری از کره بادام‌زمینی حدود 207 کیلوکالری انرژی، 9 گرم پروتئین، 18 گرم چربی، 6 گرم کربوهیدرات و 1 گرم قند به بدن می‌رساند. این مقدارها برای کودکان در سن رشد خیلی اهمیت دارند. در حقیقت، چنانچه کره بادام‌زمینی هنگام صبحانه یا عصرانه کودک مصرف شود، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن او را برای انجام دادن فعالیت‌های ورزشی یا تمرکز برای درس خواندن بالا ببرد. از سوی دیگر کره بادام‌زمینی، منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌های E، B3 و B6 همراه منگنز،‌ منیزیم و مس است. همه این ویتامین‌ها و املاح به حفظ سلامت استخوان‌ها، تقویت سیستم ایمنی و تقویت گردش خون در بدن کودکان کمک می‌کنند. 

مناسب رشد فیزیکی کودکان

آرژنین یک اسید آمینه است که سبب رشد در کودکان می شود. دریافت آرژنین از غذا (به جای مکمل ها) با رشد سریعتر  و حتی بیشتر از مصرف کلی پروتئین، ارتباط دارد. بادام زمینی تقریباً از هر ماده غذایی دیگری آرژنین بیشتری دارد.

برخی دیگر از مواد مغذی بادام زمینی شامل موارد زیر است:

رسوراترول: آنتی اکسیدانی است که در پوست انگور هم پیدا می شود، این پلی فنول از سرطان و بیماری قلبی مراقبت می کند.

نیاسین: بادام زمینی منبع عالی این ویتامین است که باعث کاهش روند کارکرد شناختی مغز می‌شود.

منگنز: بادام زمینی منبع عالی این ماده معدنی است که به بهبود سلامت استخوان‌ها، کنترل قند خون و حتی کاهش بروز تشنج کمک می‌کند.

اسید پی کوماریک: این فنولیک اسید می‌تواند به مراقبت در مقابل اضطراب و افسردگی و همین طور آسیب کبد و کلیه کمک کند.

بیوتین: بادام زمینی منبع خوبی از این ماده معدنی است که برای سلامت مو، پوست و ناخن موثر است.

درباره خواص کره بادام زمینی برای کودکان,کره بادام زمینی برای کودکان,خواص کره بادام زمینی برای کودکان

 

مناسب برای رشد مغز کودکان

کره بادام زمینی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است. همان چربی هایی که در بیشتر ماهی ها پیدا می شود. این اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مغز کودک شما مناسب هستند. همان گونه که کودک شما رشد می کند، به منبع منظمی از این اسیدهای چرب احتیاج دارد. به عبارت دیگر، کره بادام زمینی به اندازه ماهی برای باهوش‌تر کردن کودکتان مفید است.

تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی

کره بادام زمینی به جز پروتئین بالا و چربی های خوب، منبع خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات، ویتامین E، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است. هر یک از این ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیاری در رشد جسمی و ذهنی کودک شما دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کره بادام زمینی

این ماده غذایی دارای انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می باشد. قسمتهای مختلف بدن افراد کم سن و سال این مواد مغذی را دریافت می کنند. در این صورت سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و در مقابل خیلی از بیماری ها ایمن می شود. 

درباره خواص کره بادام زمینی برای کودکان,کره بادام زمینی برای کودکان,ز چه سنی می‌توان به کودک کره بادام زمینی داد

 

بهبود بیماری های گوارشی با مصرف کره بادام زمینی

بسیاری از مادران از مشکلات گوارشی کودکان خود رنج می برند. استفاده از کره بادام زمینی در غذاهای گوناگون به این مادران توصیه می شود؛ چون این کره دارای مقدار بسیاری پتاسیم، فیبر و نیاسین می باشد که هر کدام می توانند بر عملکرد دستگاه گوارش اثر خوبی بگذارند و باعث بهبود بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش شوند.

سوء هاضمه، استفراغ، حالت تهوع و یبوست بعضی از بیماری های گوارشی می باشند که افراد کم سن و سال با آنها مواجه هستند.پس بهبود بیماری های گوارشی از خواص کره بادام زمینی برای کودکان است.

کره بادام زمینی می تواند یک غذای خطرناک نیز باشد

تا به اینجا از خواص کره بادام زمینی برای کودکان را گفتیم؛ ولی دقت کنید بادام زمینی و کره بادام زمینی می توانند یک غذای خطرناک نیز باشند، به علت آلرژی که به وجود می آورد.

بعضی وقتها، این آلرژی ها می تواند خیلی شدید باشد و باعث شوک آنافیلاکتیک شود و حتی می تواند کشنده باشد. پس مراقب هر نوع واکنش آلرژیک مثل لب های ملتهب، دهان، قرمزی پوست، خفگی، حالت تهوع، مشکل در تنفس و غیره باشید. بهتر است پیش از استفاده بادام زمینی یا کره بادام زمینی به توصیه های پزشکان دقت داشته باشید.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها