انواع خمیر بازی و فواید آنها برای کودکان

خمیر بازی کودک یکی از وسایل سرگرم کننده برای او بوده که می تواند همراه آموزشی نیز برای او باشد. داشتن طرفداران زیاد این محصول باعث شده که تنوع خیلی زیادی در بازار داشته باشد تا کودکان بتوانند گزینه های بیشتری را داشته باشند. استفاده از خمیر بازی کودک فواید زیادی دارد.

انواع خمیر بازی و فواید آنها برای کودکان

مزایای خمیر بازی برای کودکان

- یکی از مهمترین فواید خمیر بازی برای کودکان پرورش خلاقیت است. 

- فرم دادن خمیر بازی سبب تقویت ماهیچه های دست کودکان شده و همین طور باعث افزایش هماهنگی چشم و دست آن ها می شود.

- از دیگر فواید استفاده از خمیر، رشد عاطفی کودک است. با گذشت زمان، ایده پردازی، دقت و درک او نسبت به محیط بالا می رود.

- از استرس کودکان کاهش می یابد و توانایی او برای ساخت شخصیت ها، حیوانات و… بالا می رود. 

- اعتماد به نفس در کودک افزایش می یابد. از آنجایی که کودک به تنهایی می تواند با استفاده از خمیر بازی اقدام به ساخت اشیای گوناگون کند، این کار باعث افزایش اعتماد به نفس کودک شده و حس استقلال و ارزشمندی به کودک خواهد داد و این مسئله در نهایت به شکل گیری شخصیت اجتماعی کودک کمک زیادی خواهد کرد.

- به گفته کارشناسان و روانشناسان کودک، خمیر بازی پیش دبستانی سبب می شود کودک در 7 سالگی آمادگی بیشتری برای یادگیری درس ها داشته باشد. پیش از اینکه کودکان نوشتن را در مدرسه یاد بگیرند، باید عضلات انگشتان خود را تقویت کنند تا کنترل مناسبی بر آنها داشته باشند.

- در سال های پیش دبستانی با فعالیت های گوناگون مثل خمیر بازی این عضلات را تقویت می کنند. چون می توانند خمیر را با ابزارهای گوناگون شکل دهند، له کنند، گرد کنند و یا حتی برش دهند. این فعالیت ها به رشد مهارت های حرکتی ظریف کودک کمک بسیاری می کند.

انواع خمیر بازی

بعضی اوقات کودکان به خمیرهای بازی بیشتر از هر وسیله سرگرم کننده دیگر اهمیت می دهند به همین جهت در هنگام خرید آن باید خیلی دقت کرد. در ادامه می توانید با خمیرهایی که در بازار وجود دارد، بیشتر آشنا شوید:

خمیر بازی کلاسیک

خمیر بازی کلاسیک همان خمیر بازی های معمولی که در بازار وجود دارد و در بسته بندی های گوناگون با تعداد رنگ های مختلف به بازار دیده می شود. به جز این بعضی تولید کننده ها، به همراه این محصول تعدادی قالب و ابزار قرار داده اند.

اگر از خمیر بازی برای مدتی استفاده نکنید، ممکن است که خمیر خشک شود. در این طور مواقع می توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا به صورت اولیه بر گردد.

معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی, خمیر بازی

خمیر بازی کلاسیک

خمیر بازی شنی

همان طور که از اسم این خمیرها می توان فهمید در ساختار آنها از شن استفاده شده است. این خمیر از نظر بافتی نرم و سبک می باشد و شکل ظاهری آن به صورت دانه دانه است. چنانچه خمیر بازی شنی را در دست بگیرید به صورت شنی است.

معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی, مزایای خمیر بازی برای کودکان

خمیر بازی شنی

خمیر بازی اسلایم

این خمیر جزو خمیر های بازی جدید موجود در بازار می باشد و بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان از این محصول استفاده می کنند. استفاده از خمیر می‌تواند به تمدد اعصاب کمک کند. این خمیر دارای حالت ژله ای می باشد. باید گفت که خمیرهای اسلایمی ژله ای بوده و خیلی شفاف و براق می باشند.

معرفی انواع خمیر بازی, انواع خمیر بازی,با انواع خمیر بازی آشنا شوید

خمیر بازی اسلایم

نگهداری از خمیر بازی

توصیه می شود برای اینکه بتوانید از خمیر بازی خود برای مدت طولانی تری استفاده کنید، آنها را در ظروف درب بسته قرار دهید.

بعضی اوقات برای بعضی از خمیرها مثل خمیرهای اسلایمی، توصیه می شود تا حتما خمیر خود را درون یخچال بگذارید. البته می توانید خمیر را درون کیسه قرار داده و درب آن را ببندید تا هوا به درون آن وارد نشود.

محدودیت سنی برای استفاده از خمیر بازی برای کودکان

بیشتر توصیه می شود که این محصول را در دسترس کودکان بالای 4 سال قرار دهید. چون برای سنین پایین تر امکان دارد کودک خمیر را به دهان ببرد. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها