۱۰ راهکار مهم برای کاهش استرس

استرس یکی از عوامل بروز بیماری‌های مختلف است که در صورت عدم درمان می‌تواند به افراد آسیب بزند.

۱۰ راهکار مهم برای کاهش استرس

برخی راهکارها در کاهش میزان استرس نقش بسزایی دارند که عبارتند از:

 دویدن و پیاده روی

ورزش مرتب بدن را برای غلبه بر استرس مقاوم می‌سازد. اما حتی گاهی کار‌هایی مثل قدم زدن در اطراف آپارتمان می‌تواند ناراحتی شما را کمتر کند.

مراقبه و مدیتیشن

با استفاده از یک تکنیک ساده که به آرامش تدریجی معروف است، می‌توان خیلی سریع با کاهش ناراحتی جسمانی، احساس استرس را به میزان قابل توجهی کاهش داد.  

حمام کردن

آب گرم در برابر واکنش استرس مفید است. وقتی مضطرب و عصبی می‌شویم، جریان خون در دست‌ها و پا‌های ما کم می‌شود. آب گرم، جریان خون را به حالت اول برمی گرداند و بدن را متقاعد می‌کند که در وضع خوبی به سر برده و آمادگی استراحت داشته باشد.  

یوگا و ماساژ

استرس باعث تولید آدرنالین می‌شود. آدرنالین باعث انقباض عضلانی می‌شود و در نتیجه آدرنالین بیشتر تولید می‌گردد. به همین ترتیب یکی از راه‌های مفید برهم زدن این چرخه یافتن عضلات تحت استرس و ماساژ دادن آن‌ها به مدت دو دقیقه، در صورت احساس گرفتگی آنها، است.

۵. خواب کافی: محققان در بررسی‌های جدید خود به ارتباط هر چه بیشتر خواب ناکافی و اضطراب اشاره کرده‌اند و بی‌خوابی شبانه می‌تواند احتمال اضطراب را حدود ۳۰ درصد افزایش دهد.

 خندیدن (حتی مصنوعی)

در هنگام خندیدن، احساس اضطراب به سختی خود را نشان می‌دهد و به همین علت عادت به خندیدن یکی از راه‌های کاهش اضطراب است.

 گوش داد به موسیقی

نوار آرامش بخش خوب، خیلی ارزشمند است؛ شما را خیلی زود به حالت آرامش می‌برد و ارزان است انواع نوار‌ها به صورت فقط صدای خواننده، صدای خواننده و موسیقی یا فقط آوا‌های طبیعت، مثل وزش باد در لابه لای درختان، برخورد موج دریا بر روی شنزار ساحل، که در بازار موجود است می‌تواند تاثیر مثبتی بر کاهش استرس داشته باشد.

 نفس عمیق کشیدن

نفس کشیدن از شکم، روشی قدیمی و مفید برای غلبه بر اضطراب و حالت عصبی است.

مطالعه کتاب

تحقیقات که انجام شده است نشان می‌دهد که مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده‌روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه به استرس است.

 مثبت فکر کنید و برنامه ریزی و هدف گذاری

وقتی برای انجام کاری به خود مطمئن نیستید بهترین کار این است که به یک کار موفق یا یکی از موفقیت‌های گذشته فکر کنید و در این حال، دائما موفقیت قبلی خود را به یاد آورید.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها