دستور پخت سیب زمینی با کوفته قلقلی

سیب زمینی با کوفته قلقلی یکی از غذا های بسیار سریع و آسان است که می توانید به سرعت در خانه تهیه کنید. شما می توانید سیب زمینی با کوفته قلقلی را با نان تازه یا برنج میل کنید و یک غذای فوری و خوشمزه در خانه تهیه کنید. همان طور که از اسم این غذا مشخص است با سیب زمینی سرخ کرده و گوشت قلقلی تهیه می شود و یک بشقاب هیجان انگیز را تشکیل می دهد. غذا های فوری و ساده جرء دسته غذا های بسیار پر طرفدار به خصوص برای خانم های کارمند می باشد که دوست دارند در کمترین زمان ممکن یک غذای خوشمزه تهیه کنند.

دستور پخت سیب زمینی با کوفته قلقلی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی با کوفته قلقلی

  • گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • آرد نخودچی ۱ ق غذا خوری
  • جعفری ساطوری شده ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید جعفری را ساطوری ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوشت و ادویه ها و آرد نخودچی مخلوط کنید و حالا با دست کمی ورز دهید تا مواد یکدست شود. سپس از مواد بردارید و به اندازه یک شکل قلقلی تهیه کنید و اگر زمان دارید می توانید برای ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا موقع سرخ شدن وا نرود.

 

مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و گوشت قلقلی ها را سرخ کنید تا طلایی شود. سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه جداگانه به همراه کمی روغن و زردچوبه کمی خوب سرخ کنید و بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها آن را داخل دیس مورد نظر بکشید.

 

مرحله سوم: تهیه سیب زمینی با کوفته قلقلی

در ادامه گوشت قلقلی ها را سرخ شده را نیز از تابه خارج کنید. گوجه فرنگی ها را بشورید و رنده ریز بزنید و یا می توانید با کمک گوشتکوب برقی پوره کنید و داخل تابه ای که گوشت را سرخ کردید بریزید و کمی تفت دهید نمک و زردچوبه اضافه کنید و تفت داه تا عطر ادویه ها نیز بلند شود و بعد گوشت قلقلی ها را داخل سس قرار دهید و بگذارید تا سس غلیظ شود و به خورد کوفته ها برود و بعد از تابه خارج کنید و داخل سینی کنار سیب زمینی بکشید و با نان تازه یا برنج میل کنید. 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرشید
    0

    والا با این گرونی ها باید الان باید سیب زمینی قلقلی رو با کوفت بخوریم😐
    دیگه گوشت نمیشه خرید که😑
    سیب زمینی قلقلی فوایدشم بیشتره تازه😐

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها