دستور تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی دو رنگ

دسر پاناکوتا شکلاتی دو رنگ یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این دسر قالبی خوشمزه را در خانه تهیه کنید. دسر پاناکوتا شکلاتی دو رنگ طعم بی نظیری دارد و اگر عاشق طعم قهوه و شکلات هستید این دسر را تهیه کنید.

دستور تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی دو رنگ

شما می توانید مواد دسر را داخل یک قالب بزرگتر بریزید و یا می توانید داخل قالب های کوچک بریزید و این دسر را سرو کنید و در انتها روی دسر شکلات ذوب شده و کمی پودر پسته بریزید و میل کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی دو رنگ

  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • خامه ۵۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲  ق غذا خوری
  • پودر قهوه یا نسکافه ۱ ق مربا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: مخلوط کردن شیر و شکر

ابتدا باید شیر و شکر باهم مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و تا کمی شیر گرم شود و بعد خامه رقیق شده و ژلاتین را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. دقت کنید شیر نباید بجوشد و خامه را با کمی شیر رقیق کنید و بعد به مواد اضافه کنید تا بریده بریده نشود.

مرحله دوم: تهیه رنگ اول

در ادامه باید قهوه را به مواد اضافه کنید و قالب مورد نظر خود را چرب کنید و نیمی از مواد را داخل آن بریزید و و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود و نیمی دیگر از مواد را با پودر کاکائو خوب مخلوط کنید و هم بزنید و صبر کنید تا لایه اول خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی دو رنگ

در ادامه وقتی دسر نیم بند شد باید مابقی دسر کاکائویی را روی آن بریزید و مجدد قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را کاملا بگیرد و بعد کنار های دسر ها را با چاقو آزاد کنید و به وسط بکشید و به راحتی داخل دیس مورد نظر برگردانید و روی دسر ها شکلات ذوب شده و پودر پسته بزنید و میل کنید. 

 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها