چطور نوجوانان را درباره مسایل جنسی آگاه کنیم؟

اکنون به علت دسترسی نوجوانان به انواع معلومات در چهار چوب فیلم و عکس در موبایل و کامپیوترهای شخصی بیشتر شاهد بلوغ زودرس در آنها هستیم؛ این در شرایطی است که نمی توانیم در دنیای ارتباطات نوجوان را برای استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا دور کنیم؛ مجبوریم این واقعیت را بپذیریم و در سمت نابودی آن عمل نکنیم چون دور کردن استفاده از این وسایل فقط سبب حریص‌تر شدن نوجوان می‌شود.

چطور نوجوانان را درباره مسایل جنسی آگاه کنیم؟

قدم اول در برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان این است که بدانیم در میان گذاشتن این قبیل مسائل نه فقط زشت نیست بلکه در سلامت جنسی خود نوجوان نقش خیلی مهمی دارد .  متاسفانه دستگاههای آموزشی و معلمان که خانواده دوم نوجوانان هستند، این مسائل را توضیح نمی دهند. فقط یک  یا چند مشاوره تحصیلی در مدرسه به  انتخاب رشته یا مشکلات درسی نوجوانان کمک می کنند. به همین علت مسئولیت والدین چند برابر می شود. والدین وظیفه دارند تا جواب مناسبی برای سوالات جنسی نوجوانان داشته باشند.

خوب در وضعیتی که نوجوان بیشتر وقت خود را با همسن و سالان خود طی می کند حتما از آن ها همه چیز را یاد می گیرد ولی با بدترین روش ممکن. به جز تحریکات اشتباه جنسی امکان دارد به بیماری های بدی هم دچار شود. خود ارضایی، ارتباط جنسی با هم جنس یا جنس مخالف، دیدن فیلم های مستهجن، آموزش رفتن به سایت های غیر اخلاقی و …… مثال های آشکار تباهی اخلاقی هستند که در اکثر نوجوانان دیده میشود.

گام بعدی حرف زدن با نوجوان در مورد مسائل جنسی است. والدین باید آگاهی نوجوان را نسبت به تغییرات بدنشان افزایش دهند. والدین باید ارگان های تناسلی و مواردی که در طول تحریکات جنسی  رخ می دهد را به خوبی برای فرزندشان شرح دهند. به جز این خطرات جنسی را به صورت واضح برای فرزندانشان تشریح کنند.

چگونه مسائل جنسی را به نوجوانانمان بیاموزیم, چطور نوجوانان را درباره مسایل جنسی آگاه کنیم,چطور فرزندان را در خانواده با مسایل جنسی آگاه کنیم

چگونه مسائل جنسی را به نوجوانانمان بیاموزیم

در برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان این مسائل باید مطرح شود:

- او باید در مورد جزئیات اندام تناسلیش آگاهی کافی داشته باشد.

- نوجوان باید ضررهای خود ارضایی را بداند.

-  باید در مورد بیماری های مقاربتی جنسی و راه های انتقال آن ها اطلاعات داشته باشد.

- باید بداند که مضرات رفتن به سایت های غیر اخلاقی و دیدن فیلم های مستهجن چیست.

چطور خود را برای صحبت کردن آماده کنید؟

برای آنکه بتوانید گفت و گوی همیشگی و موفقی با فرزند خود در مورد مسائل جنسی داشته باشید به این پیشنهادها عمل کنید:

تا آنجا که می توانید یاد بگیرید

مسائلی که کودک بزرگتر یا نوجوان شما با اشتیاق می خواهد در مورد آن با شما حرف بزند عبارتند از: بلوغ، قاعدگی، تولید مثل، خودارضایی، بیماری های مقاربتی ، پیشگیری از بارداری ، همجنسگرایی و رابطه جنسی پیش از ازدواج است. هرچه بیشتر درباره این موضوعات بدانید، هنگام حرف زدن درباره آن کمتر دچار شک و اشتباه خواهید شد.

اطلاعات کمک کننده تهیه کنید

برای کمک به فرزند خود کتابها، مقالات و فیلم‌های مناسب سن او را تهیه کنید. می‌توانید این مطالب را با همدیگر مطالعه کنید یا ببینید یا این که آنها را در اختیار فرزند خود بگذارید.

پیش از حرف زدن تمرین کنید

صحبت هایی را که تصمیم دارید درباره مسائل جنسی با فرزند خود در بین بگذارید، قبلاً با صدای بلند تمرین کنید. کلمات و واژه های مناسب را پیدا کنید تا در هنگام صحبت از آنها راحت باشید.

چگونه مسائل جنسی را به نوجوانانمان بیاموزیم, چطور نوجوانان را درباره مسایل جنسی آگاه کنیم,آموزش مسائل جنسی به نوجوانان

در مورد مسائل جنسی چگونه با فرزند خود صحبت کنیم

آموزش جنسی را به عنوان یک موضوع همیشگی در نظر بگیرید

درباره آموزش جنسی به عنوان یک روش همیشگی فکر کنید. گفتگوهای کوچک و مکرر بهتر از یک مکالمه مفصل و یکباره است. پس بهتر است در مکالمات کوتاه و جدا از مسائل صحبت کنید تا هم فهم آن برای فرزندتان آسان تر باشد و هم فرصتی برای پرسش های فرزندتان به وجود آورید.

از قبل برنامه ریزی کنید

منتظر نمانید تا فرزندتان مسئله را مطرح کند. آنها امکان دارد فکر کنند که شما ناراحت یا عصبانی می شوید یا برای این موضوعات آماده نیستید و بنابراین از شما سوال نمی کنند. پس لازم است تا شما برنامه ریزی کنید که خودتان گفتگوهای مربوط به آموزش جنسی را آغاز کنید.

آموزش جنسی را به صحبتی صمیمی و دوستانه تبدیل کنید

تلاش کنید گفتگوها را به عنوان صحبت دو طرفه ببینید نه سخنرانی یا نصیحت. هدف فقط این نیست که اطلاعاتتان را به فرزند انتقال دهید بلکه باید بتوانید شرایط و گفتگو را به طوری مدیریت کنید که فرزند شما به آسانی پرسش ها، افکار و احساساتش را با شما در بین بگذارد.

چگونه مسائل جنسی را به نوجوانانمان بیاموزیم, چطور نوجوانان را درباره مسایل جنسی آگاه کنیم,آگاهی نوجوانان از بلوغ و مسایل جنسی چرا و چگونه

چطور فرزندان را در خانواده با مسایل جنسی آگاه کنیم

چنانچه آنها نمی خواهند در مورد رابطه جنسی حرف بزنند چه کنیم؟

هر چند امکان دارد حس کنید اکنون بهترین زمان برای صحبت کردن با فرزندتان در مورد رابطه جنسی و روابط است ولی امکان دارد او حس یکسانی با شما نداشته باشد و کاملاً طبیعی است.

نوجوانان بسته به رشد خودشان، اینکه با چه افرادی وقت می گذرانند و درباره چه چیزی در داخل و خارج از خانه حرف می زنند، در سنین گوناگون کنجکاو می شوند. بهترین کار در این مورد این است که همان گونه که آماندا متخصص ما پیشنهاد می کند، فضای دیگری را برای آنها به وجود بیاورید تا در زمانی دیگر برگردند و به آنها یادآوری کنید اشکالی ندارد که در مورد این موارد حرف بزنید و سوال بپرسند.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    رابطه جنسی یک نیاز ضروری است و نمی‌توان نوجوان و جوان رو با این قصه‌ها راضی نگه داشت... بلکه باید زمینه‌ی ازدواج زود هنگام و آسان رو برای فرزندان مهیا کرد

  • ایرانی
    0

    سن بچه به پنج سالگی رسید باید یادش داد که تن و بدنشو به هیچ وجه اجازه نده کسی ببینه و بهش دست بزنه.به بلوغ که رسید کاملا باید توضیحاتی داد که بفهمه زشت و زیبا و بد و خوب روابط جنسی و گرفتاریهاش توی ایران اسلامی یعنی چی،گفتم ایران اسلامی چون در کشورهای غیر اسلامی کاملا در محیط مدرسه اموزش میبینند و جا میفته واسشون از اول ابتدایی.
    با بچه بلید رفیق بود و تحولات جنسی رو واسش بزرگ نکنیم که فکر کنه چه خبره و کنجکاویش بیشتر نشه
    باید بهشون بگیم یه لذت پنج دقیقه ای برای لذتجویی و فرزند آوریه که خدا در وجود ادمی گذاشته و در کشورهای اسلامی باسد بعد از ازدواج بهش دست پیدا کنند نه قبل از ازدواج چون دیگه ازدواج بهشون مزه نمیده و یه جورایی تنوع طلب میشن زن و مردی که قبلا رابطه داشتن
    کاش در مدارس اموزش میدیدن و کار پدر و مادرا تو کشورای جهان سومی که مشکلشون تار موی دختراست رلخت تر میشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها