دستور پخت ماگ کیک

ماگ کیک یکی از روش های بسیار خوشمزه و فوری برای تهیه کیک می باشد که شما می توانید این کیک خوشمزه را در در فر یا بدون فر و یا مایکروفر به راحتی تهیه کنید که هر سه روش را در این پست می توانید مشاهده کنید. ماگ کیک روش پخت بسیار آسانی دارد و شما می توانید مواد کیک را داخل فنجان یا ماگ مورد نظر بریزید و هم بزنید و داخل فر یا ماکروفر قرار دهید و صبر کنید تا پخته شود و در انتها با یک اسکوپ بستنی یا سس شکلاتی سرو کنید.

دستور پخت ماگ کیک

برای سرو این کیک باید همان لحظه بعد از پخت که نرم است سرو کنید و نگذارید تا بماند پس اگر برای مهمان می خواهید این ماگ کیک را تهیه کنید مواد را داخل ماگ بریزید و زمانی که خواستید سرو کنید برای ۲ الی ۳ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه ماگ کیک شکلاتی در فر و ماکروفر

  • آرد ۴ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • شیر ۶ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • وانیل نوک ق چای خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و اگر می خواهید کیک را داخل فر تهیه کنید بهتر است برای ۱۰ دقیقه با دمیا ۱۸۰ درجه گرم کنید و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید یک قابلمه را کمی آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و برای پخت در ماکروفر نیازی نیست کاری انجام دهید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۳ بار الک کنید و بعد شک رو تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و در انتها شیر و روغن مایع و وانیل را اضافه کنید و مواد را با همزن دستی یا برقی برای ۲ دقیقه بزنید تا خوب مخلوط شود.

 

مرحله سوم: پخت ماگ کیک در فر و ماکروفر

برای پخت در فر باید مواد را داخل ماگ یا کاسه که از قبل با کره خوب چرب کردید بریزید و از مواد داخل آن بریزید به طوری که ۲/۳ قالب پر شده باشد و بعد قالب یا ماگ را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت داخل ماکروفر باید قالب ها را با توان ۹۰۰ وات و یا همان بیشتر دما به مدت ۲ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: پخت ماگ کیک بدون فر

در ادامه برای پخت بدون فر باید ماگ ها را داخل آب جوش آمده قرار دهید به طوری ۱/۳ ماگ یا کاسه داخل آب جوش باشد و آب در موقع جوش آمدن سر ریز نشود و وارد کیک شود. سپس روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بیسواد
    0

    ماگ چی هست و اسکوپ بستنی را چطوری درست کنم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها