دستور پخت ته دیگ آردی

ته دیگ آردی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ته دیگ می باشد که با آرد و زعفران تهیه می شود و بسیار مجلسی است و شما می توانید برای مهمانی های زیاد یا برای تنوع در تهیه ته دیگ این روش را تست کنید و از مزه و تردی آن لذت ببرید. بین ما ایرانی ها ته دیگ یکی از اجزای اصلی پلو ها می باشد و انواع و اقسام ته دیگ های مختلفی مانند ته دیگ نان، سیب زمینی، کاهو و … وجود دارد که برای خوشمزه تر شدن و شکیل شدن ظاهر برنج می باشد.

دستور پخت ته دیگ آردی

 شما می توانید ته دیگ ها را برای برنج آبکش شده استفاده کنید و یا می توانید برنج کته زمانی که جوشیده شده داخل یک آبکش ریخته و ته دیگ دلخواه را کف قابلمه قرار دهید و برنج را مجدد داخل آن بریزید.

مواد لازم برای تهیه ته دیگ آردی زعفرانی

  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • نمک و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید زعفران را با کمی قند بسابید و با کمی یخ دم کنید تا خوشرنگ شود. آرد را به همراه آب و کمی نمک و زردچوبه و زعفران دم کرده داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی یا چنگال خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. دقت کنید میزان نمک و زردچوبه به حجم برنج و قابلمه شما بستگی دارد مثلا برای ۳ پیمانه حدود نوک ق زردچوبه و نمک بزنید.

 

مرحله دوم: افزودن به قابلمه

زمانی که مواد خوب یکدست شود و غلظت روانی داشت. قابلمه برنج مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن بریزید و زمانی که داغ شد باید مواد ته دیگ را داخل آن بریزید و درب قابلمه را برای ۱ الی ۲ دقیقه قرار دهید تا خودش را کمی بگیرد و روی آن حباب بزند.

 

مرحله سوم: تهیه ته دیگ آردی

وقتی روی ته دیگ آردی حباب زد باید برنج از قبل آبکش شده را اضافه کنید و روی برنج با کمک قاشق حفره های ایجاد کنید تا با بخار پخته شود و در انتها روی برنج کره بریزید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا برنج دم بکشید و بعد روی دیس برگردانید.

 

 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها