فواید زمستانی زنجبیل

زنجبیل یک نوع ادویه گرمابخش حاویِ ترکیبی با عنوانِ جینجرول است که ریشه فوایدِ عمیقِ زنجبیل برای سلامتی در همین ماده نهفته است. جینجرول بدن را به‌سرعت گرم می‌کند و فوراً عفونت‌های رایج را تسکین می‌دهد.

فواید زمستانی زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید است که اثبات شده می‌تواند سیستم ایمنی را در فصل زمستان تقویت کند. کارشناسانِ تغذیه برخی از فوایدِ زنجبیل برای سلامتی را برشمرده‌اند که در اینجا برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فقط آب‌وهوا نیست که با رسیدنِ فصلِ زمستان متحول می‌شود. از لباس ها‌ی‌مان گرفته تا غذاها، جهانِ اطراف ما با کاهشِ ناگهانیِ دما، دچار تحولی ناگهانی می‌شود. دراین‌میان، زنجبیل هم در فصلِ زمستان، به‌خصوص وقتی آنفولانزا در هوا پخش است، حضورِ قوی‌تری در رژیمِ غذایی ما پیدا می‌کند. می‌دانید چرا چنین است؟

زنجبیل یک نوع ادویه گرمابخش حاویِ ترکیبی با عنوانِ جینجرول است که ریشه فوایدِ عمیقِ زنجبیل برای سلامتی در همین ماده نهفته است. جینجرول بدن را به‌سرعت گرم می‌کند و فوراً عفونت‌های رایج را تسکین می‌دهد. حتماً خودتان هم متوجه شده‌اید که زنجبیل کمک بزرگی به مهارِ علائمِ سرماخوردگی و سرفه می‌کند. برای همین است که زنجبیل برای تقویتِ سیستمِ ایمنی بدن در فصل زمستان گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

فوایدِ زنجبیل برای سیستمِ ایمنی در فصلِ زمستان:

۱. زنجبیل علیه سرماخوردگی و سرفه عمل می‌کند

زنجبیل غنی از روغن‌های فرّاری است که دارای یک خاصیتِ ضدالتهابی شبیه به دارو‌های ضدالتهابیِ غیراستروئیدی دارد. این ماده زنجبیل را به غذایی عالی برای مدیریت سرماخوردگی، سرفه و سایر علائم آنفولانزا تبدیل می‌کند.

۲. زنجبیل مخاط را پاک می‌کند

متخصص تغذیه، دکتر سیمران ساینی، می‌گوید: «زنجبیل به پاک‌سازیِ مخاط کمک می‌کند و برای همین است که به افرادی که آلرژی‌های مواد آلاینده دارند توصیه می‌شود که از زنجبیل استفاده کنند. علاوه‌برآن، این ماده به گرم شدن بدن کمک می‌کند.

۳. زنجبیل التهاب را مهار می‌کند

دکتر سیمران می‌گوید: «زنجبیل به کاهشِ اثرات التهاب کمک می‌کند و بنابراین، از بدتر شدنِ عفونت‌ها پیش‌گیری می‌کند. این ماده هم‌چنین به هضم مواد غذایی کمک می‌کند و از مسائلی مثلِ آروغ یا حالت تهوع پیش‌گیری می‌کند.

چگونه زنجبیل را در فصلِ زمستان در خانه مصرف کنیم؟

اندر فواید زنجبیل و معرفی ۲ دم‌نوشِ شفابخشِ زنجبیلی برای زمستان

افزودنِ مقدار زیادی زنجبیل به چای فکر خوبی است. شما هم‌چنین می‌توانید آبِ دم‌کرده زنجبیل را در طول روز مصرف کنید. دکتر واسانت لاد برخی دستور‌های مصرفِ زنجبیل به عنوان درمان خانگی را در کتابی با عنوان «کتابِ کاملِ درمان‌های خانگیِ» منتشر کرده که برخی از آن‌ها شاملِ موارد زیر است:

دستور چایِ زنجبیل-دارچین

یک بخش زنجبیل را با یک بخش دارچین و دو بخش علفِ لیمو ترکیب کنید. یک قاشق چای‌خوری از این ترکیب را داخل یک فنجان آب داغ به مدتِ ۱۰ دقیقه دم کنید. آن را هم‌بزنید، عسل اضافه کنید و گرم بنوشید.

دستور چای زنجبیل-دارچین-هل

مقادیر مساوی از زنجبیل و دارچین را با مقدارِ کمی پودر هل ترکیب کنید و در آب جوش دَم کنید تا این چای شفابخش درست شود. می‌توانید برای شیرینی به آن عسل اضافه کنید.

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها