خواص شگفت انگیز گریپ فروت برای سلامتی و زیبایی

گریپ فروت خواص بسیاری دارد با بررسی خواص گریپ فروت و اطلاع از آن‌ها از این خواص بهرمند شویم.

خواص شگفت انگیز گریپ فروت برای سلامتی و زیبایی

گریپ فروت، نوعی میوه است شبیه پرتقال ولی درشت‌تر از آن و درون آن به رنگ‌های سفید صورتی و قرمز پرورش می‌یابد و گاه به‌اندازه یک طالبی بزرگ رشد می‌کند گریپ فروت یک میوه استوایی و گرمسیری هم شناخته شده است که به دلیل طعم شیرین و تا حدودی ترش شناخته شده است.

این میوه سرشار از مواد مغذی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است و آن را به یکی از سالم‌ترین مرکباتی تبدیل می‌کند که می‌توانید بخورید امروزه با کمک میوه گریپ فروت بسیاری از مشکلات در سیستم گوارشی مرتفع خواهد شد.

شنیدن اسم این میوه آبدار یا دیدن این میوه در فروشگاه باعث می‌شود آب از دهان جاری شود. این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث شده مزایای و فواید سلامتی فراوانی داشته باشد.

خواص گریپ فروت برای سلول‌های بدن

گریپ فروت حاوی آنتی‌اکسیدان‌های رتینول است که به ترمیم پوست آسیب‌دیده و مبارز با ایجاد و چین چروک کمک می‌کند این میوه حاوی ترکیبی به نام اسپرمیدین است گریپ فروت حاوی چند آنتی‌اکسیدان مختلف است که فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری را ارائه می‌دهد.

 خواص گریپ فروت و آنتی‌اکسیدان

فلاوانون: تحقیقات انجام شده نشان داده که خاصیت ضدالتهابی فلاوانون باعث کاهش فشارخون و سطح کلسترول میشود و خطر بیماری قلبی را کم می‌کند.

ویتامین C: ویتامین C می‌تواند سلول‌ها را از آسیب‌هایی که منجر به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود محافظت کند. ویتامین C  یک آنتی‌اکسیدان قوی و محلول در آب است که در گریپ فروت وجود دارد.

لیکوپن: لیکوپن با توانایی بالقوه در جلوگیری از پیشرفت انواع خاصی از سرطان به‌ویژه سرطان پروستات شناخته شده است و رشد تومورها را ممکن است کند و در کاهش عوارض جانبی درمان‌های رایج سرطان کمک کند.

بتاکاروتن: ویتامین بتاکاروتن: در گریپ فروت وجود دارد که بعد از خوردن گریپ فروت در بدن به ویتامین A  تبدیل می‌شود به کاهش خطر بعضی از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی سرطان و اختلالات مرتبط با چشم‌مانند تخریب ماکولا کمک می‌کند.

خواص گریپ فروت برای پوست

گریپ فروت دارای خواص قابض طبیعی است که پوست شما را از شر چربی‌های اضافی خلاص می‌کند و منافذ را سفت می‌کند.

روشن‌کردن پوست

میوه گریپ فروت سرشار از آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است و عملکردی معجزه وار در روشن‌کردن پوست‌های کدر و کم آب دارد.

خاصیت ضدالتهابی گریپ فروت برای پوست

گریپ فروت حاوی لیکوپن است که به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند مصرف روزانه گریپ فروت در برنامه غذایی این ماده رنگ پوست را یکدست می‌کند تا کاملاً صاف به نظر برسد.

پاک‌سازی عمقی پوست

بسیاری از شوینده‌های پوستی از عصاره گریپ فروت به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدعفونی آن بهره می‌گیرند. گریپ فروت با استفاده از این خواص منافذ پر شده از آلودگی را پاک می‌کند.

ازبین‌بردن لکه‌های پوستی

ویتامین C  تخصص ویژه‌ای در برطرف‌کردن لک پوستی و درمان جای زخم دارد. با تحقیقات انجام شده در گریپ فروت نشان‌داده‌شده است که مصرف این ویتامین از طریق غذا و میوه‌هایی نظیر گریپ فروت به بهبود تغییر رنگ پوست لک‌های به‌جامانده از جوش‌ها و جلوگیری از پیرشدن پوست کمک می‌کند.

خاصیت جوان‌سازی گریپ فروت برای پوست

پوست زمانی که در برابر اشعه نور خورشید قرار می‌گیرد به لایه‌های زیرین آن نفوذ می‌کنند در این شرایط پوست چربی خود را از دست و دچار خشکی و چین‌وچروک می‌شود.

میوه گریپ فروت سرشار از ویتامین A  و C است نقش مهمی در جلوگیری از پیری ایفا می‌کند. آنها ساخت و تولید کلاژن در پوست را بالا می‌برند و با این روش چین‌وچروک سطحی و ریز را برطرف و پوست را صاف و جوان می‌کنند.

 

خواص گریپ فروت برای بهبود سنگ کلیه

مصرف گریپ فروت می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را که ناشی از تجمع مواد زائد در کلیه‌ها است کاهش می‌دهد مواد زائد وقتی در کلیه‌ها جمع شوند به سنگ کلیه تبدیل می‌شوند.

شایع‌ترین نوع سنگ کلیه سنگ‌های کلسیمی است اسیدسیتریک یک اسید آلی موجود در گریپ فروت با اتصال به کلسیم در کلیه‌ها و خارج‌کردن آن از بدن در پیشگیری از آنها مؤثر باشد یکی از بزرگ‌ترین فواید نوشیدن یک لیتر آب گریپ فروت در روز تأثیر آن روی دفع سنگ کلیه از طریق مجاری ادراری است.

خواص گریپ فروت برای سلامت قلب

مصرف منظم گریپ فروت منجر به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشارخون و کلسترول می‌شود مصرف روزانه گریپ فروت به حفظ گردش خون کمک می‌کند؛ بنابراین از بیماری‌های قلبی عروقی نظیر حمله قلبی و یا سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

محتوای بالای پتاسیم در گریپ فروت نیز به‌عنوان یک گشاده کننده عروق کار می‌کند که به معنای کمک به رگهای خونی و عروق در کسب آرامش است این شرایط به نوبه خود فشارخون را کاهش می‌دهد و خطر حملات قلبی و سکته‌های مغزی کمتر می‌شوند.

مصرف منظم گریپ فروت با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشارخون بالا و کلسترول سلامت قلب را بهبود می‌بخشد به دلیل مواد مغذی مهمی که گریپ فروت حاوی آن است که در حفظ عملکرد صحیح قلب شما نقش دارد.

گریپ فروت سرشار از پتاسیم است مصرف کافی پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا همراه است فیبر موجود در گریپ فروت سلامت قلب را نیز تقویت می‌کند.

گریپ فروت برای کمک به آرامش ذهن

هر روز صبح مقداری گریپ فروت مصرف کنید؛ زیرا باعث تقویت روحیه خوشی و آرامش می‌شود. مصرف گریپ فروت برای آرام شدن ذهن نیز مناسب است. گریپ فروت ذهن همه شما را آرام می‌سازد و استرس و اضطراب را کم می‌کند.

در رژیم غذایی مصرف گریپ فروت فشارخون را کم می‌کند. برای تثبیت فشارخون در سطح نرمال و سالم بسیار مهم و مناسب است. گریپ فروت جریان خون را حفظ می‌کند؛ زیرا حاوی کلسترول نیست. گریپ فروت برای حفظ وضعیت قلب مفید است و برای جلوگیری از انباشت خون در رگ‌ها مناسب خواهد بود.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها