دستور تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه

ژله میوه ای در پوست هندوانه یکی از روش های تهیه ژله می باشد که ساده ترین و راحت ترین نوع تهیه ژله می باشد که شما می توانید به راحتی برای شب یلدا و یا برای مهمانی ها تهیه کنید و به راحتی سرو کنید.

دستور تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه

شما می توانید برای این که رنگ ژله پر رنگ تر باشد از کمی رنگ خوراکی قرمز استفاده کنید تا طبیعی تر به نظر بیاید و همچنین اگر دوست دارید کمی سفت شود می توانید به دلخواه کمی ژلاتین اضافه کنید. ژله میوه ای در پوست هندوانه یکی از راحت ترین روش های تهیه ژله می باشد که دیگر نیازی به قالب ندارد و خیلی ساده و شیک تهیه می شود. شما می توانید جز پوست هندوانه از بیشتر میوه ها مثل پرتقال، لیموشیرین، طالبی و … استفاده کنید و مواد را داخل پوست هندوانه بریزید و همانند شکل برش بزنید.

مواد لازم برای تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه

  • هندوانه ۱ عدد
  • ژله هندوانه ۲ بسته
  • ژلاتین به دلخواه ۱ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • آب جوش ۲.۵ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی هندوانه

ابتدا باید یک هندوانه را از وسط به دو نیم کنید و با کمک اسکوپ یا قاشق داخل آن را خالی کنید تا پوست سفید رنگ بافی بماند، شما می توانید از لیموشیرین یا پرتقال نیز به همین روش استفاده کنید و داخل آن را خالی کنید. هندوانه خالی شده را می توانید برای تهیه آب هندوانه استفاده کنید و یا برش بزنید و میل کنید.

مرحله دوم: تهیه ژلاتین

برای این که ژله سفت تر و طبیعی تر داخل هندوانه بماند از کمی ژلاتین استفاده شده است که این کاملا دلخواه است و قابل حذف است. ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی و سفت شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید.

مرحله سوم: تهیه ژله

برای هر طرف هندوانه به دو بسته ژله نیاز دارید البته این به بزرگی و کوچکی هندوانه شما تاثیر دارد. ژله ها را داخل کاسه ریخته و آب جوش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ذرات ژله حل شود و بعد بن ماری کنید و روی بخار کتری هم بزنید و در انتها با ژلاتین مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه

حالا باید مواد ژله را داخل پوست هندوانه بریزید و هندوانه را برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از یخچال خارج کنید و به صورت دلخواه برش بزنید و داخل سینی قرار دهید و سرو کنید. 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها