طرز تهیه زرشک‌پلو با جوجه حلزونی

این سبک زرشک پلو یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و ساده است.

طرز تهیه زرشک‌پلو با جوجه حلزونی

زرشک پلو با جوجه حلزونی یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و ساده است که با جوجه حلزونی تهیه می‌شود و روش بسیار ساده و شیکی برای تهیه پلو می‌باشد.

شما می توانید این غذای مجلسی را با جوجه حلزونی تهیه کنید و داخل تابه آن را تهیه کنید و یا می توانید در فر قرار دهید که هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد.

زرشک پلو با جوجه حلزونی خیلی سریع تهیه می شود و شما می توانید از سینه مرغ بدون استخوان و یا فیله مرغ استفاده کنید و مزه دار کنید و یک غذای درجه یک تهیه کنید.

طرز تهیه زرشک‌پلو با جوجه حلزونی؛ شیک و لذیذ

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با جوجه حلزونی

  • سینه مرغ ۱ عدد

  • پیاز ۱ عدد

  • برنج ۲ پیمانه

  • زرشک ۱/۲ پیمانه

  • زعفران به مقدار لازم

  • شکر ۱  ق چای خوری

  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه زرشک‌پلو با جوجه حلزونی؛ شیک و لذیذ

طرز تهیه زرشک پلو با جوجه حلزونی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت نواری برش بزنید. سپس هر نواری را که برش بزنید و روی سطح قرار دهید و روی آن نایلون قرار دهید و کمی بکوبید. مرغ ها خرد شده را داخل یک کاسه قرار دهید و ادویه ها و کمی زعفران و پیاز خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود.

مرحله دوم: تهیه برنج

در ادامه باید برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید. زرشک را نیز بشورید و کمی خیس کنید. در ادامه باید برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید بجوش بیاید و کف روی برنج را بگیرید و برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و یا می توانید برنج را به صورت کته تهیه کنید و دم بگذارید. زرشک را با شکر و کمی کره داخل یک تابه کمی تفت دهید تا پف کنند.

مرحله سوم: تهیه زرشک پلو با جوجه حلزونی

در ادامه هر نوار جوجه را باید رول کنید و با خلال دندان فیکس کنید و یا می توانید هر نوار را رول کنید و به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود و یا می توانید سیخ ها را داخل سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته و طلایی شود و در انتها زرشک را روی برنج بریزید و با جوجه حلزونی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه زرشک پلو با جوجه حلزونی مجلسی و راحت

شعله در زمان سرخ شدن باید کم باشد تا خوب مغز پخت شود.

می توانید به دلخواه از گوجه سرخ شده نیز در کنار این پلو استفاده کنید.

اگر می خواهید برنج را به صورت کته دم بگذارید باید نمک و آب کمتری بریزید و کمی روغن از ابتدا ریخته و برنج را دم بگذارید و در انتها کمی زعفران روی برنج بریزید.

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها