ته دیگ برای ماکارونی

اکثر ما ته دیگ را بسیار دوست داریم. که انواع گوناگونی دارد که معروف ترین آنها ته دیگ سیب زمینی ماکارونی یا ته دیگ نان است. برای داشتن ته دیگ خوشمزه و خوش رنگ نکته هایی وجود دارد که بیشتر با تجربه به دست می آید. در این مقاله رازهای داشتن ته دیگ ماکارونی خوشمزه و خوشرنگ را برای شما عزیزان آورده ایم. همراه ما باشید.

ته دیگ برای ماکارونی

طرز تهیه انواع ته دیگ ماکارونی

شیوه تهیه ته دیگ ماکارونی با نون

نخست قابلمه‌ای که سعی کنید از جنس نچسب باشد را روی حرارت متوسط بگذارید و مکث کنید تا کمی داغ شود. ترکیبی از کره و روغن (به نسبت ۱ به ۳ یعنی به ازای ۱ قاشق کره از ۳ قاشق روغن استفاده کنید) را در قابلمه ریخته و بگذارید ذوب شده و داغ شوند. تکه‌های نان لواش را به گونه ای ته قابلمه بچینید که میان آن‌ها فضای خالی نباشد و کف قابلمه به طور کامل با آن پوشانده شود. برای اینکه ته دیگ ماکارونی طعم و رنگ بهتری بگیرد، بعد از چیدن تکه‌های نان ته قابلمه قدری زعفران آب کرده روی آن‌ها بپاشید.

ماکارونی آبکش را با سس گوشت که قبلا تهیه کرده اید مخلوط نموده و در قابلمه بریزید. بگذارید چند دقیقه حرارت زیاد باشد تا نان خودش را بگیرد. آنگاه حرارت را ملایم کنید و ۳۵-۳۰ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی دم بکشد و ته دیگ ماکارونی به طور کامل برشته و خوشرنگ شود.

چنانچه تصمیم ندارید سریع بعد از دم کشیدن ماکارونی آن را مصرف کنید حتما زیر قابلمه شعله پخش کن قرار داده و حرارت را بسیار کم کنید. خاموش کردن حرارت و سرو غذا با فاصله، سبب نرم شدن ته دیگ ماکارونی می شود. بعد از آماده شدن غذا، ته قابلمه را در ظرف آب سرد بگذارید تا ته دیگ به صورت قالبی جدا شود.

طرز تهیه ته دیگ ماکارونی ,ته دیگ برای ماکارونی, انواع ته دیگ ماکارونی

ته دیگ ماکارونی

شیوه تهیه ته دیگ ماکارونی با سیب زمینی رنده شده

برای تهیه ته دیگ سیب زمینی رشته ای خوشمزه اول سیب زمینی ها را با رنده درشت رنده می کنیم و داخل یک کاسه آب سرد می ریزیم تا نشاسته درون سیب زمینی کاملا گرفته شود.

بعد از گذشت 10 دقیقه سیب زمینی رنده شده را آبکشی می کنیم و روی دستمال قرار می دهیم تا آب آن گرفته شود. سپس کمی نمک و زعفران دم کرده را داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب می کنیم.

اکنون سیب زمینی رنده شده را در کاسه می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا سیب زمینی رنده شده به طور کامل آغشته به زعفران گردد. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و قدری روغن درون قابلمه می ریزیم.

در این قسمت سیب زمینی رنده شده را به طور یکدست در کف قابلمه می ریزیم و پهن می کنیم و با پشت قاشق آنرا به طور کامل فشرده می کنیم تا بعد از پخت قطر ته دیگ کاملا یکدست و یک اندازه در بیاید.

بعد از اینکه ته دیگ را کف قابلمه فشرده کردیم ، ماکارونی آبکش شده را روی ته دیگ می ریزیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا ماکارونی دم بکشد و ته دیگ طلایی شود. ابتدا حرارت را زیاد می کنیم.

 

بعد از اینکه داخل قابلمه به خوبی بخار پیچید ، حرارت را کم می کنیم و می گذاریم ماکارونی به مدت 45 دقیقه دم بکشد. اگر روغن به اندازه کافی ریخته باشیم ته دیگ خوشمزه و زیبایی خواهیم داشت.

طرز تهیه ته دیگ ماکارونی ,ته دیگ برای ماکارونی,طرز تهیه انواع ته دیگ ماکارونی

ته دیگ ماکارونی خوشمزه

شیوه تهیه ته دیگ ماکارونی با کدو سبز و بادمجان

یک عدد بادمجان درشت را پوست گرفته و 30 دقیقه در آب نمک بگذارید تا تلخی آن گرفته شده و ترد گردد. بادمجان را از آب نمک بیرون آورده و آن را رنده کنید ، آب اضافی بادمجان را گرفته و دور بریزید. یک عدد کدوی درشت را رنده کرده ، آب اضافی آن را بگیرید و دور بریزید. آنگاه کدوی رنده شده را با بادمجان رنده شده را در کاسه ای بریزید.

2 قاشق غذاخوری محلول زعفران ، 1 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر را به مخلوط کدو و بادمجان اضافه نموده و خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل یکدست شده و مزه دار شوند.

ته قابلمه ی نچسبی روغن زیاد ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود ، آنگاه مخلوط بالا را در آن پهن کنید. چند دقیقه مکث کنید تا ته دیگ خودش را بگیرد ، آنگاه مخلوط ماکارونی را آبکش و سس گوشت را روی آن بریزید.

ماکارونی را دم گذاشته و حرارت را بسیار کم کنید که ته دیگ نسوزد. بعد از 40-35 دقیقه که ماکارونی دم کشید ، حرارت را خاموش کرده و آن را به صورت قالبی در ظرف بکشید.

طرز تهیه ته دیگ ماکارونی ,ته دیگ برای ماکارونی, ته دیگ ماکارونی لذیذ

انواع ته دیگ ماکارونی

نحوه تهیه ته دیگ ماکارونی با کورن فلکس

ابتدا روغن را در قابلمه بر روی حرارت کم گرم نموده، آنگاه مقداری نمک روی آن بپاشید. کورن فلکس بدون طعم را به صورت یکسان ته قابلمه پهن کرده و آنگاه ماکارونی آبکش را روی آن بریزید. ماکارونی را روی حرارت ملایم دم نموده و بعد از ۴۵-۴۰ دقیقه حرارت را خاموش کنید.

طرز تهیه ته دیگ ماکارونی ,ته دیگ برای ماکارونی,انواع ته دیگ ماکارونی

طرز تهیه انواع ته دیگ ماکارونی

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها