14 حسرت بزرگ انسان ها در پایان زندگی

همه انسان ها معمولا یک سری امیدها و آرزوهای یکسان دارند، جالب است بدانید حتی انسان های در حال مرگ هم حسرت های یکسانی دارند، شما میتوانید با استفاده از تجربیات افرادی که قبل از شما مسیر زندگی را طی کرده اند، تغییرات در جهت بهبود کیفیت زندگیتان ایجاد کنید تا حسرت کمتری برایتان بماند.

14 حسرت بزرگ انسان ها در پایان زندگی

اغلب ما حتی برای یک مسافرت کوچک به شما بارها از کسانی که از جاده چالوس عبور کرده اند اطلاعات می گیریم که کجای جاد دره ای با چشم انداز زیبا وجود داردو کجا میتوانید در قهوه خانه ای مشرف به رودخانه ته دره چای بخورید و کجا میتوانید از زیبایی های شمال بیشترین لذت را ببرید. 

اگر این اطلاعات را درباره سفر زندگی از کسانی که قبلا این مسیر را طی کرده اند بپرسید ، به نظرتان چه اتفاق مثبت و چه تغییری در مسیر زندگیتان رخ خواهد داد؟ 

همه ما مسافرانی هستید که هر گذرگاه عمر فقط یک بار عبور میکنیم بنابراین نمیتوانیم از تجربیات خودمان در طول مسیر 20 سالگی ، 30 سالگی یا 40 سالگی و غیره بهره مند شویم. 

درست است که همه آدم ها سرنوشت یکسانی ندارند ولی اصول کلی موفقیت و شکست در این دنیا یکسان و مشابه است. 

انسان ها اشتباهات زیادی در زندگی مرتکب می شوند که بعدا حسرتشان را می خورند ، حسرت دوست دشتن فردی که دیگر در میان ما نیست ، حسرت کاری که باید انجام میدادیم ، حسرت تصمیم عجولانه ای که گرفتیم ، حسرت زمان هایی که هدر داریم و غیره . 

اغلب انسان های در حال مرگ وقتی به پایان زندگی می رسند حسرتهای مشترکی دارند ، اگر شما نمیخواهید مانند گذشتگانتان حسرت به دل بمانید ، با ما در ادامه مقاله همراه شوید تا بتوانید با استفاده از تجربیات دیگران از  همین امروز تغییرات مثبتی در سبک زندگیتان ایجاد کنید که در آینده دچار حسرت نشوید. 

پشیمانی های رایج در زندگی, حسرت انسان ها در موقع مرگ, حسرت انسان در هنگام مرگ

پشیمانی های رایج در زندگی 

انسان های در شرف مرگ چه حسرتهایی دارند

پرستاری به نام برونی ویر که در یکی از بیمارستان های استرالیا مشغول به کار بود ، آخرین گفته او آرزوهای برباد رفته و حسرت افراد رو به مرگ را در وبلاگ خود منتشر کرد. 

به گفته او متداول ترین مورد پشیمانی افراد در حال مرگ این است که : " کاش این قدر سخت و طولانی کار نکرده بودم . " 

به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم از مطالب این وبلاگ ، برونی ویر تصمیم گرفت کتابی بر اساس مطالب آن چاپ کند. در این کتاب آمده است که اغلب افراد ، لحظاتی که در انتظار مرگ هستند دید بسیار دقیق و روشنی راجع به زندگی خود و به طور کلی زندگی پیدا می کنند و این دید متفاوت میتواند برای افرادی که هنوز فرصت زندگی دارند مطالب و تجربیات گرانبهایی به ارمغان بیاورد. 

زمانی که لحظات پایانی زندگی فرا می رسد ، بیشتر افراد به روشنی متوجه می شوند که بخش عمده ای از آرزوها و اهداف خود را عملی نکرده اند.

آنها متوجه میشوند علت مرگشان تا حد زیادی به تصمیم های که در طول زندگی گرفته بودند ، بستگی دارد. 

سلامت بزرگترین حق انتخاب فردی و آزادی شخصی است و معمولا افراد تا زمانی که زندگیشان به خطر نیوفتاده، قدر سلامتی را نمی دانند. 

اغلب بیماران مرد از این نکته حسرت دارند که دوران کودکی فرزندان و همدمی با همسرشان را به خاطر ساعات کار طولانی از دست داده اند. تمام مردانی که در بستر مرگ هستند از سپری کردن ساعات و روزهای طولانی در محیط کار ، پشیمان می شوند. 

بسیاری از افرد برای حفظ مناسبات مسالمت آمیز با دیگران از بیان احساساتشان طفره می روند و به همین خاطر زندگیشان از چیزی که واقعا باید باشد ، فاصله می گیرد و نمیتوانند به شخصیتی که آرزو و توانایی اش را دارند برسند. 

خیلی افراد تحت تاثیر تلخی یا ناکامی ناشی از مماشات با دیگران و محیط به بیماریهای جدی مبتلا می شوند. 

خیلی از افراد به قدری گرفتار کارها و زندگی روزمره میشوند که دوستانشان را فراموش می کنند و در لحظات پایان عمر از این که برای دوستی و روابط خود ارزش قائل نبوده اند دچار پشیمانی می گردند. 

در کمال تعجب خیلی از انسان ها از این که به اندازه کافی شاد نبوده اند ، پشمانند. بسیاری از افراد تا لحظات پایان عمر خود متوجه نمی شوند که شاد بودن یک انتخاب است و عمرشان را با تکرار عادت ها و الگوهای همیشگی طی میکنند و آرامش ناشی از آن را به تغییر ترجیح می دهند ، این هراس از تغییر جنبه های فیزیکی ، احساسی و عاطفی زندگی را در بر می گیرد. 

حسرت انسان در هنگام مرگ, حسرت بزرگ انسان ها در پایان زندگی, حسرت انسان در شرف مرگ

حسرت انسان ها در موقع مرگ

حسرت بزرگ انسان ها در پایان زندگی 

محققان زیادی به صورت علمی درباره حسرت های زندگی انسان ها پرس و جو کرده اند ، از گفت گو با افراد بالای 50 سال گرفته تا نشستن پای حرفهای افرادی که میدانستند عمر زیادی برایشان باقی نمانده است. 

محققین میخواستند بدانند که چرا عده ای دوران کهنسالی را با رضایت طی میکنند و عده ای دیگر در حسرت زندگی بر باد رفته هستند. 

رازهای رضایت و حسرت انسان ها در فرهنگ های مختلف تقریبا یکسان است که مهم ترین آن ها عبارتند از : 

1 – کاش همان طور که میخواستم زندگی می کردم ، نه آن طوری که دیگران از من توقع داشتند. برای خودت زندگی کن نه برای دیگران حتی نزدیک ترین افراد زندگی ات. به خاطر پدر و مادر انتخاب رشته نکن ، به خاطر حرف دوستان شغلت را انتخاب نکن ، به خاطر حرف مردم از رنگ لباس مورد علاقه ات صرف نظر نکن. 

2 – کاش این قدر سخت کار نمی کردم.  

3 – کاش شجاعت داشتم و احساساتم را با صدای بلند می گفتم .

4 – کاش رابطه با دوستانم را حفظ میکردم. 

5 – کاش شادتر بودم . 

6 – کاش مراقب سلامتی ام بودم. اگر در سنین جوانی و میانسالی مراقب بدنت نباشید در کهنسالی سر ناسازگاری با تو برمیدارد. 

7 – کاش با عشق زندگی می کردم. آدم ها را دوست داشته باشید و به آنها بگویید که دوستشان دارید. 

8 – کاش وارد شغل مورد علاقه ام می شدم . یک عمر کلنجار رفتن با کاری که سوهان

روحت است ، انسان را فرسوده می کند ، کاری که دوست نداری را همین الان کنار بگذار. 

9 – کاش ریسک پذیر بودم. خیلی از حسرت های زندگی ناشی از محافظه کاری است. انسان های شاد و موفق همیشه درجاتی از ریسک پذیری در زندگیشان دارند. قبرستان ها فقط پر از آدم های مرده نیستند ، پر از طرح ها ، ایده ها و هدف های بزرگی هستند که هیچگاه قدمی برایشان برداشته نشده است یا نیمه کاره رها شده اند. 

10 – کاش قانع بودم. با همان چیزی که داری ببین چطور میتوانی خوش باشید. برای خوش بودن نیازی نیست به اندازه سفر به دور دنیا پول داشته باشی . میتوانی از زیبایی های اطرافت ، از گلبرگ های گل، از یک فیلم کمدی ، از بازی با یک کودک ، از طعم چای ، از یک موسیقی ، از هم صحبتی با خانواده و دوستان لذت ببری . زندگی همیشه همراه با سختی است و کسانی که همیشه منتظر شرایط ایده آل برای خوشحالی هستند ، حسرت می خورند. 

پشیمانی های رایج در زندگی, حسرت انسان ها در موقع مرگ, حسرت انسان در هنگام مرگ

انسان ها در پایان زندگی چه حسرت هایی دارند

11 – گاهی بی خیال باش . خیلی از اتفاقاتی که امروز به نظرت سخت و غیر قابل تحمل می آیند در آینده تبدیل به خاطراتی می شوند که دیگر اهمیتی ندارند. مثل ترمی که مشروط شدی و بعد از 20 سال به نمراتت میخندی. وقایع زندگی را از دور ببین ، آیا این اتفاق 10 سال بعد هم برایت اهمیت خواهد داشت؟ به این صورت میتواند راحت تر با مشکلات کنار بیایی و کمی بیخیال شوی . 

12 – ای کاش بخشنده بودم . از چیزی که داری هر چند کم به نیازمندان ببخش و از تقصیر دیگران بگذر. بخشنده بودن انسان را آرام تر می کند. بار کینه فقط سنگینی قلبت را بیشتر میکند. 

13 – ای کاش در لحظه زندگی می کردم . انسان ها معمولا یا در حسرت گذشته اند یا دل به آینده می بندند. رندگی همین لحظه ای است که در آن هستند پس از همین لحظه لذت ببرد و آن را به بهترین شکل مدیریت کن چرا که اگر از دست برود دیگر هیچگاه آن را بدست نخواهی آورد.

14 – ای کاش مزاحمین را از زندگی ام حذف می کردم . افرادی که حالت را خوب نمی کنند ، افراد منفی باف ، افرادی که انرژی ات را می گیرند ، کسانی که مسیر زندگی ات را تخریب می کنند از زندگی ات حذف کن و به افراد مثبت نزدیک شو . میگویند هر انسانی میانگین 5 نفری است که بیشترین ارتباط را با آن ها دارد ، معدل خودت را بالا ببر.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کاش نماز می خواندم
    کاش روزه می گرفتم
    کاش صدقه می دادم
    کاش به پدر و مادرم نیکی می کردم
    کاش .......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها