عادت ها و کارهایی که پوست را نابود می‌کند

پوست در ظاهر و زیبایی افراد نقش بسیار مهمی دارد و داشتن پوست خوب چیزیست که همه دنبال آنند و هر کاری می‌کنند تا بتوانند پوست خوبی داشته باشند؛ اما بسیاری از ما عاداتی داریم یا کارهایی انجام می‌دهیم که زیبایی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

عادت ها و کارهایی که پوست را نابود می‌کند

مدام درحال استفاده از مواد غذایی سالم و رفتن نزد انواع پزشک پوستند تا بتوانند پوست خوبی داشته باشند. اما بسیاری از ما عاداتی داریم که متوجه آن‌ها هم نیستیم غافل از این‌که پوستمان را خراب می‌کنند. پس پوست نقش مهمی را در زیبایی ما بازی می‌کند و سلامت آن یکی از ضروری‌ترین نکات است که باید به آن توجه کرد.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم بسیاری از افراد به پوست خود توجه زیادی می‌کنند و به اصطلاح روتین پوستی دارند که هرگز آن را کنار نمی‌گذارند درواقع برای پوست خود هر کاری می‌کنند تا خوب و سالم و زیبا بماند، اما گاه این اصول درست که نیستند هیچ بلکه شادابی را هم از پوست ما می‌گیرند.

کارها و عادت‌هایی که پوست شما را خراب می کند

باید بدانید برخی کار‌ها و عادت‌های نادرست ممکن است پوست شما را خراب کنند. در این‌جا به نمونه‌هایی از این کار‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نقش دوش صبحگاهی طولانی در لطمه به پوست

یکی از کار‌هایی که افراد را سرحال می‌آورد و برخی به آن عادت دارند دوش‌گرفتن پس از بیدار شدن است. این کار ایده بسیار خوبیست تا افراد شاداب شوند ضمن این‌که بدنشان هم بوی خوبی می‌گیرد و برای خارج‌شدن از خانه و انجام کار‌های روزانه آماده می‌شوند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که عادت دوش‌گرفتن به صورت روزانه سبب می‌شود به پوست شما آسیب وارد شود. آب داغ به لایه محافظ پوست که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند، آسیب می‌رساند و روند پیری را زیاد می‌کند و سرعت آن را بالا می‌برد و اگر صبح صورت خود را زیر دوش می‌شویید، ممکن است به مویرگ‌های صورت خود آسیب بزنید، زیرا آب داغ باعث گشاد شدن آن‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید این عادت را نگه دارید که البته عادت بسیار خوبی هم است دقت داشته باشید با آب بسیار داغ این کار را نکنید و تلاش کنید تا می‌توانید آب را به سمت سردی ببرید.

اگر به آب داغ عادت دارید می‌توانید این عادت را کم‌کم تغییر دهید. باید بدانید هر چیزی شدنیست پس دست به کار شوید و هر چند روز یکبار کمی از دمای آب را پایین آورید.

کارهایی که پوست را نابود می‌کند

هر روز برای صبحانه جو دو سر نخورید پوستتان خراب می‌شود

جو دو سر یکی از سالم‌ترین غلات روی کره زمین است؛ غله سبوس‌داری که گلوتن ندارد و منبع بزرگی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن این ماده به‌تازگی و خوشبختانه در ایران هم رایج شده است، اما همان‌گونه‌که بار‌ها اشاره کرده‌ایم باید بتوانید در زندگی و در همه چیز تعادل را 

 

برخی عادت دارند هر روز صبحانه از این ماده استفاده می‌کنند. اگرچه این ماده بسیار خوشمزه و موقی است، اما خوردن هر روز آن به‌عنوان صبحانه می‌تواند بدن شما را دچار سوء تغذیه کرده و از دیگر مواد مغذی ضروری محروم کند؛ بنابراین به رژیم غذایی خود دقت کنید هر چیزی که خوب است نباید هر روز و تنها به همان ماده اکتفا کنید، بهتر است از این ماده یک یا دو بار در هفته و به‌عنوان صبحانه استفاده کنید و باقی روز‌ها از مواد غذایی دیگر بهره ببرید.

کارهایی که پوست را نابود می‌کند

قهوه در اول صبح؛ عامل آسیب به پوست

بسیاری از افراد دنیا صبح خود را نوشیدنی داغ قهوه آغاز می‌کنند. همه می‌دانیم که در آغاز صبح نوشیدن یک قهوه خوش‌بو و خوشمزه تاچه اندازه می‌تواند ما را سرحال کند تا بتوانیم روزمان را با انرژی بیش‌تری آغاز کنیم. از سوی دیگر حتما می‌دانید قهوه برای پوست هم بسیار خوب است، اما توجه داشته باشید نوشیدن قهوه به صورت ناشتا خوب که نیست هیچ بلکه می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند.

قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که ممکن است باعث کم آبی بدن شما شود. این کم آبی خروج سموم بدن را از طریق پوست را دشوارتر می‌کند و پوست را بیشتر در معرض چین و چروک‌های زودرس قرار می‌دهد.

کارهایی که پوست را نابود می‌کند

جدی‌ نگرفتن ضد آفتاب

امروز همه درباره خورشید و اشعه‌های مضر آن می‌دانیم و شنیده‌ایم و روی این موضوع هم اتفاق نظر وجود دارد که باید برای جلوگیری از آسیب‌ رسیدن به پوست از ضدآفتاب حتی در روز‌های ابری استفاده کرد.

اگرچه زدن ضد آفتاب به هنگام خروج از خانه در تابستان و زمستان و در روز‌های آفتابی و ابری یک ضرورت است، اما باید بدانید استفاده از آن در خانه و حتی هنگامی‌که قصد خروج از خانه را ندارید می‌تواند به پوست شما کمک کند تا کمتر و دیرتر پیر شود. در واقع می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

امروز شیشه‌های مورد استفاده در اتومبیل‌ها، خانه‌ها و پنجره‌های اداری از ورود بیشتر اشعه‌های UVB جلوگیری می‌کند، اما نمی‌تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UVA محافظت کند. بنابراین، حتی اگر تمام روز را در دفتر کار می‌کنید و یا زمان زیادی را در خارج از منزل نمی‌گذرانید، ولی باز هم بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا به پوستتان برای بیشتر جوان‌تر ماندن کمک کند.

کارهایی که پوست را نابود می‌کند

یکسان‌ بودن روتین پوستی

برای داشتن پوستی سالم و زیبا داشتن یک روتین پوستی اهمیت زیادی دارد و درواقع یک ضرورت است. آن‌گونه‌که متخصصین پوست می‌گویند شما باید روتین متفاوتی در فصول گوناگون سال داشته باشید برای نمونه بهتر است برای داشتن پوستی سالم و شاداب، روال مراقبت از پوست خود را با تغییر فصول تغییر دهید و با سردتر شدن هوا از پاک کننده‌های ملایم‌تر به جای پاک کننده‌های لایه بردار بسیار قوی استفاده کنید.

استفاده از محصولات نامناسب شست‌وشوی صورت

حتما شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که به هنگام بیدارشدن از خواب پوستتان و به‌ویژه روی بینیتان چرب است دلیل این امر این است که بدن شما در طول شب آب از دست می‌دهد و به عنوان راهی برای جلوگیری از کم آبی بدن، شروع به تولید سموم بیشتری می‌کند و باعث می‌شود با صورت چرب از خواب بیدار شوید.

اگر دوست ندارید این‌گونه باشد و همواره به دنبال داشتن صورت و پوستی مات هستید باید از پاک کننده‌هایی با فرمول‌های خشن استفاده نکنید. بهتر است صورت خود را با آب ولرم و با یک پاک کننده ملایم بشویید و پیش از خشک شدن از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها