بی‌ حوصلگی واقعیت زندگیست؛ از آن استقبال کنید

شاید بسیاری از ما فکر می‌کنیم بی‌حوصلگی بد است و هرگاه بی‌حوصله و کسل هستیم مدام تلاش می‌کنیم خود را از این حالت رها کنیم. این موضوع در بسیاری از افراد دیده می‌شود و همه می‌خواهند راهی باشد تا آن‌ها هرگز بی‌حوصلگی را تجربه نکنند.

بی‌ حوصلگی واقعیت زندگیست؛ از آن استقبال کنید

همه انسان‌ها بی‌ حوصلگی را تجربه کرده و می‌کنند و مدام هم با آن درگیرند. بسیاری اصلا نمی‌خواهند این‌گونه باشند بنابراین همواره درحال پیدا کردن چیزی برای سرگرم‌ کردن خودند تا مبادا یک لحظه هم چنین حسی به سراغشان بیاید.

حوصله‌ سررفتن چیزیست که از بچگی آن را داشته و این حالت تا همیشه با ما می‌ماند امروز وسایل زیادی وجود دارد و موسساتی هم تلاش می‌کنند تا کاری کنند و ابزاری در اختیار ما قرار دهند تا انسان‌ها هیچ‌گاه ملال و بی‌ حوصلگی به سراغشان نرود.

این موضوع چنان شدید است و چنان همه از آن فراری‌اند که پدرومادر‌ها یکی از دغدغه‌هایشان از بین بردن بی‌ حوصلگی بچه‌هاست بنابراین مدام در تلاشند کار و فضایی فراهم کنند تا بچه‌ها وقتشان چنان پرباشد تا هرگز ملال را تجربه نکنند.

از بی‌حوصلگی استقبال کنید

هر چیزی در جای خود خوب است هم ابزار سرگرمی و هم این‌که بچه‌ها را برای آموزش و آموختن و تجربه‌ کردن به کلاس‌های گوناگون برد، اما باید بدانید بی‌ حوصلگی آن اندازه هم که مشهور شده است بد نیست و گاه حتی می‌تواند مفید و سودمند باشد.

درباره بی‌ حوصلگی تاکنون پژوهش‌های زیادی انجام شده است که در این مطلب به برخی نتایج آن اشاره می‌کنیم.

بی‌ حوصلگی واقعیت زندگیست

نخستین چیزی که باید بدانید این است که زندگی واقعی همواره خوشی و شادی نیست بی‌ حوصلگی و اندوه و رخداد‌های ناگوار همگی جزئی از زندگی واقعی‌اند که نمی‌توان هیچ‌یک را نادیده گرفت و از آن‌ها فرار کرد بنابراین بی‌ حوصلگی را هم مانند دیگر وقایع زندگی بپذیرید و دربرابر آن مقاومت نکنید و بدانید همه روز‌هایی بی‌حوصله‌اند پس اصلا ایرادی ندارد اگر روزی یا روز‌هایی در ماه را این‌گونه باشید بهتر است به خود سخت نگیرید چراکه هیچ چیزی در زندگی ماندگار نیست.

از بی‌حوصلگی استقبال کنید

رفتار درست با بی‌ حوصلگی بچه‌ها

به گزارش جامعه ۲۴، موضوع سرگرم‌ کردن بچه‌ها از موضوعاتیست که اهمیت زیادی دارد پس همواره به‌دنبال این نباشید که سر فرزند خود را گرم کنید و او را از بی‌ حوصلگی درآورید. شما با این کار درواقع آینده او را خراب می‌کنید چراکه شما تا همیشه با او نخواهید بود که نگران بی‌ حوصلگی هایش باشید بنابراین این کار را رها کنید و اجازه دهید او هم گاه بی‌ حوصله باشد و تلاش کند خودش را از این ماجرا رها کند.

واکنش منفی در برابر بی حوصلگی، تحمل اش را سخت می‌کند پس به فکر بیرون آمدن از آن باشید، اما در برابرش جبهه هم نگیرید.

از بی‌حوصلگی استقبال کنید

اجازه دهید بچه‌ها بی‌ حوصلگی را تجربه کنند و هنگامی‌که به سراغ شما می‌آیند درست‌ترین کار این است که هیچ کاری برایشان انجام ندهید و بگذارید همین حال را داشته باشند و اگر هم می‌خواهند خود راهی برای خروج و رهایی از آن پیدا کنند.

هنگامی‌ که بچه‌ها لقمه آماده شما را مصرف نمی‌کنند و در اختیار ندارند خود ناچار می‌شوند با استفاده از نوآوری و اندیشه خود کارهایشان را پیش برند این‌گونه با انجام کاری نو و تازه خود نیز از تلاش و آنچه به دست آورده‌اند راضی و خشنود خواهند بود. البته این بدان معنا نیست که هیچ برنامه‌ای برای بچه‌ها نداشه باشید و همیشه آن‌ها را در بی حوصلگی و ملال تنها بگذارید، اما همیشه نیز خود را ملزم به انجام کاری برای آن‌ها نکنید.

فراموش نکنید کار‌هایی که امروز برای فرزندتان انجام می‌دهید و آن‌چه او تجربه می‌کند و می‌آموزد همگی مواردیست که در آینده باید برای ساختن زندگی خود از آن‌ها استفاده کند پس هر چه در کودکی و نوجوانی به ابزار بیش‌تری مجهز شود بهتر می‌تواند زندگی و احساسات خود را مدیریت کند.

ارتباط بی‌ حوصلگی و نوآوری

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بی‌ حوصلگی می‌تواند نوآوری و خلاقیت شما را افزایش دهد.

در این زمینه پژوهشی انجام شده است که نشان می‌دهد افرادی که مامور انجام کار‌های کسل‌کننده شده بودند به‌دنبال پیدا کردن راه‌ها و ایده‌هایی برای نوآوری در کار و بالابردن جذابیت آن شده بودند. بخش مهمی از فکر‌های عالی، ایده‌های خلاقانه، جرقه‌های فکری و ... درست زمانی به ذهن متبادر می‌شود که درگیر ملال و بی حوصلگی هستید.

 به یاد داشته باشید نباید دربرابر بی‌ حوصلگی موضع بگیرید با آن کنار بیایید و اجازه دهید برای روزی هم بی‌ حوصلگی بر شما چیره شود.

از بی‌حوصلگی استقبال کنید

بی‌ حوصلگی ترمز زندگی پرسرعت امروز

سرعت امروز زندگی گاه چنان زیاد است که ما بی‌آن‌که بدانیم در آن غرق می‌شویم و خود را در این سیلابی که متوجهش نیستیم می‌اندازیم و چشم که باز می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از لذات زندگی را از دست داده‌ایم.

این‌جاست که بی‌ حوصلگی می‌تواند سبب شود تا اندکی از این سرعت کاسته شود و ما بتوانیم در روز‌هایی که ملال بر ما چیره شده است کمی به اطراف و زندگی با دیدی آهسته‌تر بنگریم و خود را در زندگی و رخداد‌های آن پیدا کنیم.

بی‌ حوصلگی نشانه است

گاه بی‌ حوصلگی ممکن است نشان از این باشد که شما و روح و جسمتان به استراحت نیاز دارد خواه این استراحت روحی باشد خواه جسمی.

گاهی بی حوصلگی می‌تواند نشانه باشد نشانه از این‌که انجام کاری را باید متوقف کنید. فرض کنید هرگاه به سرکار می‌روید مدام خسته و بی‌حوصله هستید این نشان از این است که شغل شما آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید و باید آن را تغییر دهید تا روحیه‌تان بازگردد و از ملال رها شوید.

اگر به این بی‌ حوصلگی ها توجه نکنید کم‌کم ملال روی بد خود را به شما نشان خواهد داد و شما را وارد مهلکه افسردگی و نابودی و بی‌انگیزگی می‌کند که رهایی از آن دشوار است.

توجه داشته باشید که بی‌ حوصلگی با افسردگی متفاوت است و اگر این حس دو هفته به شکل مستمر در شما وجود داشت باید به افسردگی شک کنید، اما بی‌ حوصلگی حس و حالیست که به سراغ همه می‌رود و همان‌گونه‌که گفتیم بهتر است از این پس از آن استقبال کنید و در کنارش باشید تا بخواهید از آن فرار کنید.

منبع: رویداد 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها