نقاشی کودکانه با آبرنگ

آبرنگ یکی از وسائل بی نظیر برای کودکان است! کم هزینه است، به خوبی مخلوط می شود، سریع تمیز می شود. این نوع نقاشی برای بچه هایی که تا به حال تجربه استفاده از آبرنگ و نقاشی با آن را نداشته اند کاملا مفید می باشد و از این راه می توانند به آسانی نقاشی دلخواه خود را بکشند.

نقاشی کودکانه با آبرنگ

نکات قابل استفاده برای آموزش نقاشی آبرنگ کودکان

- آبرنگ با کیفیت خوب انتخاب کنید. پیش از خرید هر وسیله ی هنری، در صورت امکان آن را  مقایسه کنید، یا لااقل نظرات بقیه را در مورد آن بخوانید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید. از رنگ ‌های «قابل شستشو» خودداری کنید، زیرا بیشتر آبرنگ ‌ها به آسانی پاک می ‌شوند. توصیه می کنیم مخزن جوهر های آبی و سبز را در جعبه های 12 تایی بخرید. زیرا بیشتر این دو رنگ ها همیشه اول تمام می شوند. همین طور می‌توانید برای همه رنگ‌ ها مخزن جوهر بخرید.

نقاشی کودکانه با ابرنگ,آموزش نقاشی آبرنگ کودکان,آموزش نقاشی آبرنگ کودکان

نقاشی آبرنگ کودکان

- از کودکان بخواهید پیش از آغاز به رنگ آمیزی یک قطره آب روی هر رنگ بریزند. این کار سبب می شود تا رنگ به اندازه کافی مرطوب شود تا برای انتخاب رنگ مورد نظر احتیاجی به سابیدن قلم مو در رنگ نداشته باشند. از قلم مو های با موی بد خودداری کنید!

- به کودکان یادآوری کنید که مرتب به رنگ خود آب بیفزایند. این که دقیقاً چه مقدار آب باید اضافه کرد، چیزی است که کودکان از راه تمرین یاد خواهند گرفت! به کودکان یادآوری کنید که چنانچه رنگ غلیظ و چسبناک به نظر می رسد، باید آب بیشتری به آن اضافه کنند.

نقاشی کودکانه با ابرنگ,آموزش نقاشی آبرنگ کودکان,آموزش نقاشی با آبرنگ

آموزش نقاشی با آبرنگ برای کودکان

- شستشوی درست قلم مو را به کودکان یاد دهید! افراد بیشتر عادت دارند که که قلم مو را بچرخانند و موقع آبکشی آن را به کنار ظرف آب خود بزند. بزرگسالان تازه کار هم این کار را می کنند! ولی این کار آب (کثیف) را به همه جا می پاشد و سبب به هم ریختگی و خراب کردن نقاشی ها می شود.

پیش از آغاز به رنگ آمیزی، نخست مدتی به کودکان یاد دهید که چطور قلم مو را آبکشی کنند، به این نحو که آن را به آهستگی 3 یا 4 بار بر روی ته ظرف آب فشار دهید، آنگاه آن را به طرفین (بالای خط آب) 3 یا 4 بار فشار دهید. در صورت نیاز تکرار کنید تا قلم مو تمیز شود.

- مجموعه رنگ را نگه دارید. اگر رنگی کثیف به نظر می آید، روی آن آب نریزید، در غیر این صورت مقدار زیادی رنگ خوب را هم از بین خواهید برد! در عوض، یک یا دو قطره آب را روی رنگی که می‌خواهید تمیز کنید بریزید و قلم مو را روی آن بچرخانید تا کثیفی روی آن گرفته شود. آنگاه قلم مو را بشویید و این کار را تکرار کنید تا رنگ مجددا تمیز گردد.

از دستمال مرطوب هم برای برطرف کردن رنگ ناخواسته می توان استفاده کرد (و برای تمیز کردن در قوطی و پالت آبرنگ عالی است)، ولی مراقب باشید. کودکان به سرعت متوجه می شوند که می توانند با کشیدن دستمال مرطوب روی هر رنگ، جلوه ای رنگی روی آن به وجود آورند ، که بعد دستانشان رنگی می شود. هنگامی که رنگ ‌ها کثیف می شوند، همه می ‌خواهند آبرنگ تمیز داشته باشند، پس بیشتر کودکان با خوشحالی از این مراحل استقبال می ‌کنند چنانچه تنها به آن ها آموزش دهید چگونه آبرنگ را تمیز کنند.

نقاشی کودکانه با ابرنگ,آموزش نقاشی آبرنگ کودکان,آموزش نقاشی آبرنگ به کودکان

 

- قلم مو ها را همیشه جدا از رنگ ها نگهداری کنید، نه در مجموعه رنگ ها. نگهداری قلم مو ها در داخل مجموعه های رنگ برای جا به جایی آن ها آسان تر به نظر می رسد، ولی رنگ مرطوب می تواند به داخل سینی ها نفوذ کند و سبب چسبندگی دسته ها و موهای قلم مو شود. در عوض، تلاش کنید همه قلم مو ها را با هم در یک لیوان یا ظرف جداگانه نگه دارید. این کاری راحت است، و همیشه قلم موی تمیز خواهید داشت!

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها