کاهش رقم قبض آب با چند ترفند ساده

مهمترین و موثرترین راهکار مدیریت مصرف آب، قطع و وصل جریان آن هنگام استفاده از آب است. در این مطلب چند کار ساده‌ای را که می‌توانیم همه ما در خانه‌هایمان انجام دهیم و مصرف آب را کمتر از پیش کنیم آورده‌ایم.

کاهش رقم قبض آب با چند ترفند ساده

در شرایطی که منابع و ذخایر آبی کشور علائم هشدار را نشان می‌دهند، گروه‌های پرمصرف باید حداقل ۱۰ درصد و بدمصرف‌ها حداقل ۲۵ درصد از مصارف خود بکاهند تا در صورت تداوم کم آبی، استان تهران با معضل تامین آب رو به رو نشود، بنابراین باید تمهیدات مصرف درست را به کار گرفت.

در این بین موثرترین اقدامات قطع و وصل آب هنگام استفاده اعم از مسواک زدن، شستشو، حمام کردن و شستشو به جای استفاده بی وقفه از جریان آب است.

همچنین به جای حمام کردن‌های طولانی، دوش گرفتن کوتاه و سریع را جایگزین کرده، آبیاری باغچه و گیاهان را به ساعات ابتدایی صبح و یا انتهای شب که تبخیر آب در حداقل است موکول کرد، زمانی که منتظر گرم شدن آب هستیم، آب جاری شیر را در جایی ذخیره کرده و برای آبیاری گل‌ها و درختان و مصارفی از این قبل مورد استفاده قرار دهیم.

برای شستشو و نظافت، مصرف آب را به حداقل رسانده و از ظرفیت کامل لباسشویی و ظرفشویی استفاده کنیم، در این بین باید توجه داشت که استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب، نوعی سرمایه‌گذاری است که منافع آن متوجه اقتصاد خانوار و همگان خواهد بود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    مگر قبض آب و برق هم در ایران وجود دارد!
    حضرت امام خمینی چهل سال پیش مگر آب و برق را رایگان نکرده بود؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها