ترفندهای بسیار ساده برای از بین بردن سوزش سر دل

سوزش سر دل بسیار شایع و از علایم عمده رفلاکس اسید معده یا رفلاکس گاستروازفاژیال است. اغلب دلیل واضحی برای این موضوع وجود ندارد که چرا افراد دچار سوزش سر دل می‌شوند، اما به گفته متخصصان تغذیه، برای کاهش علائم خود می‌توانید اقداماتی انجام دهید.

ترفندهای بسیار ساده برای از بین بردن سوزش سر دل

در برخی موارد رفلاکس اسید می‌تواند ناشی از اختلالات روده‌ای باشد که زمانی اتفاق می‌افتد که بین باکتری‌های خوب و باکتری‌های بد دستگاه گوارش عدم تعادل وجود داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که وضعیت میکروبیوم (میکروارگانیسم های بخشی از بدن) روده ما می‌تواند بر خلق و خو، سلامت سیستم ایمنی و وزن ما تاثیر بگذارد.

با این اوصاف حتی اگر بدنی آهنین داشته باشید هم راه‌های سریع و آسانی برای نشان دادن کمی عشق به شکمتان وجود دارد که نیازی به مکمل‌ های گران قیمت ندارد. در ادامه چند نکته برای کاهش علایم سوزش سر دل یا همان ترش کردن آورده شده است.

 

راه های بسیار ساده برای رفع سوزش سر دل

قدم بزنید

بعد از غذا خوردن، در اطراف محل زندگی‌تان کمی قدم بزنید. پیاده روی بعد از غذا خوردن باعث می‌شود نشاسته و چربی های موجود در معده هضم شوند و از مشکلات روده، رفلاکس اسید و مشکلات گوارشی جلوگیری شود.

راه های بسیار ساده برای رفع سوزش سر دل

زردچوبه مصرف کنید

زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند روده مشکل‌دار را تسکین داده، نفخ و سوء هاضمه را کاهش دهد و به هضم غذا کمک کند.

برای تهیه نوشیدنی زردچوبه یک فنجان شیر، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک چهارم قاشق چای‌خوری زردچوبه آسیاب‌شده و یک قاشق چای‌خوری زنجبیل آسیاب‌شده را در مخلوط‌کن بریزید و آنقدر هم‌ بزنید تا یکدست شود. سپس آن را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. در صورت نیاز می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.

راه های بسیار ساده برای رفع سوزش سر دل

مصرف سبزیجات را افزایش دهید

سریع‌ترین راه برای بهبود سلامت روده، خوردن حداقل ۳۰ غذای گیاهی مختلف در هفته است. ممکن است این عدد به نظرتان بزرگ برسد اما می‌توانید حداقل چند نوع سبزی را با این ترفندهای آسان همزمان مصرف کنید:

اسفناج، خیار، کلم پیچ، گل کلم منجمد، کدو سبز یا کرفس را به اسموتی ها اضافه کنید.

به سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات اضافه کنید.

حبوبات کنسروشده را به سس پاستا اضافه کنید.

تکه‌های کرفس، هویج یا رازیانه را با حمص امتحان کنید.

راه های بسیار ساده برای رفع سوزش سر دل

حیوان خانگی بگیرید

تحقیقات نشان داده است که صاحبان حیوانات خانگی نسبت به کسانی که حیوان خانگی ندارند میکروبیوم روده سالم‌تر و متنوع‌تری دارند.

سگ‌ها انسان را در معرض مجموعه‌ای از ارگانیسم‌های میکروسکوپی قرار می‌دهند که بسیاری از آنها برای سلامت روده و ایمنی معجزه می‌کنند. اگر خودتان حیوان خانگی ندارید حتی با در آغوش گرفتن سگ یک دوست برای چند دقیقه در معرض میکروب‌های موجود در موی آنها قرار می‌گیرید.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها