چگونه خورشت قارچ مجلسی درست کنیم؟

خوراک و تغذیه جدا از نیاز بدن نوعی سرگرمی و لذت برای افراد است و همه به‌دنبال خوردن و درست‌کردن غذا‌های تازه و خوشمزه‌اند و هر روز می‌خواهند غذا‌های تازه‌تری درست و آزمایش کنند.

چگونه خورشت قارچ مجلسی درست کنیم؟

یکی از این غذا‌ها خورشت قارچ است. شما می‌توانید این خورشت خوشمزه را در مهمانی‌ها هم درست کنید و آن را جایگزین خورشت‌های تکراری در مجالس و مهمانی‌ها کنید و از خواص خوب قارچ نیز بهرمند شوید خواصی هم‌چون تنظیم سطح کلسترول، درمان کم خونی، کمک به سلامت استخوان و هزاران خواص خوب دیگر این خورشت را می‌توانید با گوشت یا گوشت چرخ کرده یا بوقلمون و حتا بدون گوشت و مرغ و به صورت یک خوراک گیاهی درست کنید.

خورشت قارچ به شکل‌ها و روش‌های گوناگونی درست می‌شود. در ادامه با ما و طرز تهیه این خورشت نو و خوشمزه همراه باشید.

چگونه خورشت قارچ مجلسی درست کنیم؟

مواد لازم خورشت قارچ

سیر ۲ حبه
سینه مرغ ۳ عدد
پیاز درشت ۱ عدد
قارچ تازه ۲۰۰ گرم
روغن به اندازه کافی
آرد ۱ قاشق چایخوری
رب ۱ ق غذا خوری
آب‌لیمو ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

چگونه خورشت قارچ مجلسی درست کنیم؟

روش تهیه خورشت قارچ

در ابتدا قارچ‌ها را خوب می‌شوییم و درون آب‌کش می‌ریزیم. بهتر است در این مرحله قارچ‌ها را با دستمال خشک کنید.

پیاز و سیر را بشویید و پوست بکنید و خرد کنید و در ماهی‌تابه سرخ کنید.

اگر می‌خواهید در این خورشت از گوشت یا مرغ استفاده کنید می‌توانید گوشت و مرغ را از پیش بپزید و خرد کنید و در این مرحله به پیاز و سیر بیفزایید. در این خورشت اگر می‌خواهید از گوشت استفاده کنید گوشت چرخ‌کرده هم گزینه منابیست که باید در این مرحله به پیاز و سیر بیفزایید.

قارچ‌ها را به پیاز و سیر اضافه کنید و برای چند دقیقه در قابلمه را بگذارید تا قارچ‌ها پخته شوند و تفت می‌دهیم تا کمی نرم شوند آن وقت در ادامه رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد آرد را کم کم می‌افزاییم و روی مواد کمی نمک، فلفل می‌پاشیم و مخلوط می‌کنیم تا ادویه به خورد تمام آن‌ها برود.

 

چگونه خورشت قارچ مجلسی درست کنیم؟

در ادامه تکه‌های مرغ را داخل قابلمه قرار دهید آن وقت ۱ لیوان آب روی آن‌ها می‌ریزیم و کمی نمک، فلفل نیز روی گوشت‌ها می‌پاشیم و درب تابه را می‌گذاریم و حرارت را ملایم رو به کم می‌کنیم تا گوشت مرغ به همراه دیگر مواد پخته شود.

پس از پختن مرغ کمی زعفران دم کرده و کمی آب‌لیمو نیز به آن می‌افزاییم و صبر می‌کنیم تا خورشت جابیافتد. ۱۵ دقیقه بعد می‌گذاریم تا روی حرارت کم بماند و سپس خورش را در ظرف می‌کشیم. می‌توانید کنار آن سیب‌زمینی سرخ‌شده بگذارید و آن را تزئین کنید.

چگونه خورشت قارچ مجلسی درست کنیم؟

نکات کلیدی در تهیه خورشت قارچ مجلسی

آرد به خورشت قوام و غلظت می‌دهد بنابراین به دل‌خواه می‌توانید آن را حذف کنید.

در این خورشت برای چاشنی و ترشی به جای آب‌لیمو می‌توانید از آب‌غوره هم استفاده کنید..

برای خوش رنگ شدن خورشت می‌توانید رب را در نیم ساعت انتهای با روغن جداگانه تفت دهید سپس آرد را اضافه کنید و پس از گرفته شدن بوی خامی آن به خورشت بیفزایید.

می‌توانید از فیله مرغ خرد شده نیز برای تهیه این خورشت استفاده کنید.

در این خورشت هم مانند قیمه می‌توانید به هنگام پخت یک تکه دارچین بیندازید و در پایان که عطر ومزه خود را خورش داد آن را خارج کنید.

در این خورشت می‌توانید به جای آب‌لیمو از لیموعمانی هم استفاده کنید و یا هر دو را با هم بریزید.

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها