۷ اشتباه در آرایش که شما را پیر نشان می‌دهد!

استفاده نادرست از برخی مواد آرایشی نتیجه‌ای معکوس می دهد؛ در نتیجه به آن چیزی که ایده آل شماست نخواهید رسید.

۷ اشتباه در آرایش که شما را پیر نشان می‌دهد!

آرایش به شما کمک می‌کند تا ظاهری جذاب‌تر و آراسته‌تر داشته باشید. اما نکته مهم این است که؛ اشتباه انجام دادن آن هم می‌تواند صورت شما را پیرتر نشان دهد. بعد از گذر از دوران جوانی و پا گذاشتن به میانسالی پوست صورت همانند خانه‌ای می شود که نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

اما اگر پوستی خشک با خطوط زیاد دارید می‌توان به راحتی آن را طوری مرمت کنید که صورتتان را جوان‌تر نشان دهد. در واقع استفاده نادرست از برخی مواد آرایشی نتیجه‌ای معکوس می دهد؛ در نتیجه به آن چیزی که ایده آل شماست نخواهید رسید. پس این مطلب را از دست ندهید تا ظاهری آراسته تر و صد البته جوان تر داشته باشید؛

۱) استفاده از یک لایه ضخیم کرم روی صورت

اگر شما فکر می‌کنید که با لایه ضخیمی از کرم پودر، می‌توانید بیشتر خطوط ریز یا لکه‌های پوستتان را از بین ببرید، سخت در اشتباه هستید. استفاده بیش از اندازه از کرم می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد. این کار باعث بیشتر جلوه دادن خطوط صورتتان می‌شود و چهره‌ای شما را مصنوعی می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از کرمی روشن‌تر از پوستتان، چهره شما را بی روح می‌کند. اگر از این روش استفاده کنید، کرم در اطراف خطوط صورتتان جمع شده و لکه‌ها و خطوط را بیشتر نمایش می‌دهد.

توصیه: بهتر است از کرمی همانند رنگ پوستتان استفاده کنید، تا جوان تر به نظر برسید.

۲) استفاده از تثبیت کننده آرایش صورت

استفاده از تثبیت کننده‌ها برای ثابت نگه داشتن آرایش در مدت زمان طولانی، شما را پیرتر نشان می‌دهد. اثرات این نوع از تثبیت کننده‌های آرایشی در طولانی مدت مشخص می‌شود.

توصیه: از این نوع مواد برای مواقع ضروری (یک یا دو بار در سال) استفاده کنید.

۳) استفاده از ریمل مژه یا خط چشم تیره در پلک پایین چشم

استفاده کردن از مداد و ریمل خیلی تیره در پلک پایینی چشم باعث کوچک‌تر نشان دادن چشم شما می‌شود. همچنین این کار باعث می‌شود که مواد روی پلک پایین چشم بر اثر گرما و یا مدت زمان، به پایین چشم بریزد. برای این کار بهتر است از یک مداد نرم روشن متناظر با پلک استفاده کنید.

توصیه: بهتر است از مداد چشم جامد به جای مداد چشم مایع استفاده کنید.

۴) استفاده کردن از رژ لب تیره

استفاده کردن از رژ لب تیره، شاید لبان شما را کوچک‌تر و جذاب‌تر نشان دهد ولی در طولانی مدت باعث پیر نشان دادن شما می‌گردد. حتی استفاده از خط لب تیره نیز سن شما را بالا تر نشان می دهد.

توصیه: از طیف رنگی مناسب برای لبانتان استفاده کنید. از رنگ رژهایی همانند رنگ لبتان و یا روشن‌تر استفاده کنید.

۵) اشتباه آرایش کردن گونه‌ها

آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که گونه های خود را سرخ می کنند؟ اگر جواب شما بله است، بدانید که روش نادرستی برای جلوه دادن به گونه‌هایتان انتخاب کردیده‌اید. سرخ نشان دادن گونه‌ها در صورتی که از رنگ نامناسب استفاده شود، باعث بیشتر نشان دادن لکه ها و خطوط صورت می‌شود.

توصیه: اگر می‌خواهید گونه‌های سرخی داشته باشید، از رژ گونه مایع به جای جامد استفاده کنید. زیرا رژگونه های جامد و پودر مانند، باعث جلوه دادن بیشتر به لکه ها و خطوط صورت می شود.

۶) تیره و روشن‌تر کردن نقاط مختلف صورت

اکثر ما از روش‌های گریم صورت اطلاعاتی داریم. این اطلاعات شامل تیره کردن نقاط صورت و یا روشن تر کردن آن توسط کرم آرایشی برای جلوه دادن بیشتر به صورت است. اگر شما زیاد از این روش استفاده می کنید بدانید که به یکی از عاملان پیری پوست و یا پیرنشان دادن پوستتان دچار شده‌اید.

توصیه: سعی کنید زیاد از کرم های گریم استفاده نکنید.

۷) از بین بردن سیاهی زیر چشم

اکثر خانم‌ها دوست دارند سیاهی زیر چشمانشان را از بین ببرند. ولی از روش‌های اشتباهی را برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند. بیشتر این افراد از سایه های خیلی روشن برای روشن نشان دادن سیاهی زیر چشمشان استفاده می‌کنند که روش درستی نیست.

توصیه: باید از همان کرمی که صورتتان را با آن می پوشانید زیر چشمتان بزنید و بعد از یک کرم سفید کننده مخصوص دور چشم استفاده کنید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که رعایت نکردن اصول اولیه آرایش باعث پیرتر نشان دادن شما و یا حتی باعث نامتعارف بودن صورت شما می‌گردد. پس بهتر است برای کسب زیبایی بیشتر به دنبال یادگیری اصول اولیه آرایش بپردازید.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها