خواص روغن هسته انار برای سلامت

انارعلاوه برداشتن فیبر، ویتامین و مواد معدنی بالا حاوی مقداری پروتئین هم هست، اما چربی کمی دارد.

خواص روغن هسته انار برای سلامت

انار با خاصیت‌های فراوان برای سلامتی، سیستم ایمنی تا عملکرد مغز مفید است و با داشتن پروتئین، چربی، قند، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین ث و - فولات (ویتامین ۹ B) ارزش افزودن به برنامه غذایی سالم را دارد.
روغن هسته انار نیز همین خواص را دارد.

غنی از آنتی اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد همیشه در بدن وجود دارند، اما تجمع بیش از حد آن‌ها می‌تواند مضر باشد و به انواع منجر شود.
انار و روغن به دست آمده از دانه‌های آن سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات پلی فنلی است که از بدن در مقابل بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند.
دریافت آنتی اکسیدان‌ها از سبزیجات و میوه‌هایی مانند انار یک راه عالی به منظور حمایت از سلامت کلی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری‌ها است.

جلوگیری از التهاب

التهاب پاسخ طبیعی بدن به عفونت و آسیب است. با این حال چنین التهابی در صورت درمان نشدن می‌تواند مشکل ساز شود.
التهابی که جدی گرفته نشود به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت نوع ۲، سرطان و آلزایمر منجر خواهد شد. مصرف مکمل‌های دارویی حاوی روغن هسته انار ممکن است به جلوگیری از التهاب مزمن مرتبط با افزایش خطر این بیماری کمک کند.
آزمایش‌های متخصصان تغذیه نشان داده است مصرف آب انار و مکمل‌ها می‌توانند نشانگر‌های التهاب را در بدن کاهش دهند

خواص ضد سرطانی

ترکیبات موجود در میوه، آب و همچنین روغن دانه انار می‌توانند به کشتن سلول‌های سرطانی یا کاهش سرعت گسترش آن‌ها در بدن کمک کنند.
مطالعات نشان می‌دهد انار ممکن است به مبارزه با التهاب و کند کردن رشد سلول‌های سرطانی کمک کند. این میوه اثرات ضد توموری در سرطان‌های ریه، سینه، پروستات، پوست و روده بزرگ از خود نشان داده است.

کمک به سلامت قلب

تحقیقات نشان می‌دهد که میوه‌های غنی از ترکیبات پلی فنلی مانند انار ممکن است برای سلامت قلب مفید باشند.
همچنین عصاره انار استرس اکسیداتیو و التهاب در شریان‌ها را کاهش داده، فشار خون را برطرف کرده و به مبارزه با تصلب شرایین کمک می‌کند؛ تجمع پلاک در شریان‌ها که می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود.
مصرف دانه‌های انار، آب آن و به خصوص روغن هسته انار برای حفاظت از سلامت دستگاه ادراری، بهبود استقامت ورزشی، تقویت عملکرد مغز و ارتقا سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها