چگونه بدون بازگشت، وزن کم کنیم؟

رژیم گرفتن برای همه افراد مفید نیست و مطالعات محققان کانادایی نشان می‌دهد برخی از افراد چاق در برابر برنامه‌های کاهش وزن مرتبط با رژیم غذایی مقاوم هستند.

چگونه بدون بازگشت، وزن کم کنیم؟

 محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که چرا برخی افراد در مقابل رژیم غذایی و در مقابل کاهش وزن مقاومت می‌کنند.  محققان با در نظر گرفتن این موضوع، نکته‌ای کلیدی در تحقیقات کاهش وزن شناسایی کردند. این مطالعه نقشه راه جدیدی را برای کاهش وزن و حفظ وزن افراد ارائه می‌کند.

دکتر رابرت دنت از کلینیک مدیریت وزن بیمارستان اتاوا در این رابطه می‌گوید: اگر به گروه بزرگی از افرادی که اضافه وزن داشته و در تلاش برای کاهش وزن هستند نگاه کنید، بدن آن‌ها به ورزش واکنش چندانی نشان نمی‌دهد. ما متوجه شده‌ایم افرادی که در گروه افراد مقاوم در برابر رژیم قرار دارند، به محدودیت‌های غذایی پاسخ نمی‌دهند و باید آنها را به فعالیت بدنی بازگردانیم.

محققان از دانشگاه اتاوا اضافه کردند: مطالعه آنها ممکن است به شخصی‌سازی برنامه‌های کاهش وزن برای بیماران مبتلا به موارد دشوار چاقی کمک کند.

محققان می‌گویند: برای سال‌ها، تنها یک رویکرد ثابت برای بهبود سلامت افراد چاق و اضافه وزن وجود داشت که شامل قرار دادن آنها در رژیم غذایی کم کالری می‌شد. مطالعات جدید نشان می‌دهد که روش‌های رژیم غذایی سنگین برای کاهش وزن برای همه کسانی که آنها را امتحان می‌کنند، موفقیت‌آمیز نیستند.

نویسندگان این مطالعه برای بررسی دقیق موضوع، اطلاعات بالینی بیش از ۵ هزار فرد چاق را که قصد کاهش وزن داشتند، استخراج کردند. این افراد در یک برنامه تمرینی تحت نظارت دقیق شامل ۱۸ جلسه با استفاده از تردمیل و وزنه شرکت کردند.  

دانشمندان با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی برای بررسی عضله اسکلتی هر شرکت کننده دریافتند که ورزش متابولیسم ماهیچه‌های اسکلتی را بهبود می‌بخشد و ظرفیت کاهش وزن افراد چاق را در صورتی که مقاوم در برابر رژیم غذایی باشند، افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، این افراد معمولا رژیم‌های غذایی سختی گرفته و متاسفانه لاغر نمی‌شوند و به همین دلیل اغلب با این اتهام مواجه می‌شوند که در رژیم غذایی خود تقلب می‌کنند.

منبع: سینا پرس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها