طرز تهیه فرنی برای نوزاد

خیلی از متخصصین اعتقاد دارند آغاز کردن غذای کمکی برای نوزاد ۴ماهه مناسب نیست ولی بعضی نوزادان طبق شرایط فیزیکی و محیطی احتیاج به غذای کمکی دارند. کودکانی که با شیر سیر نمی شوند و یا وزن کافی ندارند، پزشک متخصص طبق وضعیت رشد نوزاد غذای کمکی را تجویز میکند. یکی از نخستین غذاهای کمکی که به رشد و وزن گیری کمک می کند فرنی است.

طرز تهیه فرنی برای نوزاد

اغلب نیاز است که تا قبل از شش ماهگی نوزادان تنها از طریق شیر مادر و یا شیر خشک تغذیه شوند؛ تغذیه مادر در دوران بارداری در کیفیت شیر او می تواند اثرگذار باشد. مثلا خوردن  کندر در بارداری ، خوردن لبو در بارداری و خوردن ماهی در بارداری نه فقط در تقویت جنین و مادر باردار مفید است، بلکه مواد لازم برای تولید شیر با کیفیت را در بدن مادر ذخیره می کنند. 

طرز تهیه فرنی برای کودک,طرز تهیه فرنی برای نوزاد,تهیه فرنی برای نوزاد

طرز تهیه فرنی برای نوزاد

تغذیه نوزاد فقط با شیر مادر یا شیر خشک تا پیش از شش ماهگی به این علت است که هنوز رفلاکسهای گوارشی نوزاد به خوبی شکل نگرفته است و هنوز عادت به تغذیه از راه مکیدن دارد. تقریبا از شش ماهگی به بعد شما می‌توانید در کنار تغذیه اصلی نوزاد که با شیر مادر یا شیر خشک است، دادن غذای کمکی به نوزاد را هم شروع کنید. 

نخستین غذای نوزاد باید یک بافت کاملاً صاف و یکنواخت کرمی شکل داشته باشد و رقیق بودن آن فقط کمی غلیظ‌تر از شیر مادر باشد، درست مانند فرنی آرد برنج یا انواع سرلاک نوزادان. چنانچه فرنی را کاملا رقیق تهیه کنید، امکان دارد بتوانید حتی قدری زودتر مثلا از 4 ماهگی، دادن غذای کمکی را شروع کنید. البته برای این کار لازم است که اول با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

طرز تهیه فرنی برای کودک,طرز تهیه فرنی برای نوزاد,تهیه فرنی برای نوزاد

فرنی با آرد برنج برای کودک

فرنی با آرد برنج

یک قاشق غذاخوری آرد برنج

نصف قاشق غذاخوری شکر

۵ قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه فرنی:

اول آرد برنج را با آب و شکر روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. آنگاه شیر را افزوده و فرنی را هم بزنید تا غلیظ شود. غلظت فرنی این فرنی باید از شیر مادر قدری بیشتر باشد.

نکته: اگر می‌خواهید این فرنی را با شیر گاو تهیه کنید بهتر است که پیش از استفاده آن را به طور کامل بجوشانید تا از نظر سلامت شیر اطمینان پیدا کنید.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها