دلایل کم بودن شعله اجاق گاز و راه حل برای این مشکل

کم بودن شعله اجاق گاز یکی از معضلاتی است که در استفاده از آن ایجاد می شود و امکان دارد برای شما نیز این پرسش پیش آمده باشد که چرا شعله اجاق گاز کم است؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال تان جواب دهیم و دلیل کم بودن شعله اجاق گاز را بررسی می کنیم.

دلایل کم بودن شعله اجاق گاز و راه حل برای این مشکل

علت کاهش قدرت شعله اجاق می شود، در بیشتر موارد سوراخ های شعله به وسیله چربی و روغن غذا مسدود شده و قدرت شعله های اجاق گاز بسیار کمتر از حد معمولی می شود. در برخی وقتها به علت وجود چربی و روغن حتی شعله دود نیز میکند. برای رفع این مشکل باید سوراخ های شعله اجاق را نظافت کنید. تمیز کردن سوراخ های شعله را با استفاده از یک برس و مواد شوینده طبیعی انجام دهید.

دلایل کم بودن شعله اجاق گاز, مهم‌ترین علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست, علت کم بودن شعله اجاق گاز

مهم‌ترین علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست

خیس بودن شعله

پس از تمیزکاری بهتر است اجاق و شستشوی شعله، مشعل و مخصوصا رنده مشعل را با یک پارچه تمیز و یا سشوار به طور کامل خشک کنید. خیس بودن شعله سبب کم شدن شعله گاز و یا حتی خاموش شدن آن می‌شود.

فراموش نکنید در زمان تمیزکاری اجاق و شستشوی شعله از اسید و مواد پاک‌کننده قوی و اجسام نوک‌تیز استفاده نکنید، زیرا امکان دارد منافذ شعله بگیرد و به همراه آن جریان گاز کم یا قطع شود.

دلایل کم بودن شعله اجاق گاز, مهم‌ترین علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست, علت کم بودن شعله اجاق گاز

علت کم بودن شعله اجاق گاز

تراز نبودن درپوش مشعل علت کم بودن شعله اجاق گاز

یک دلیل کم بودن شعله اجاق گاز، تراز نبودن درپوش مشعل است. درپوش مشعل وظایف گوناگونی دارد؛ مثلا یکی از وظایف آن محافظت از قطعات قرار گرفته در زیر درپوش است.

مهم‌ترین وظیفه درپوش، پخش درست گاز است تا بتواند به‌راحتی شعله‌ور شده و شعله‌ها را گسترش دهد. اگر بخواهید گاز را بدون درپوش مشتعل کنید، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید؛ چون احتمالاً جرقه‌زن با مشکل روبرو می‌شود.

موضع دیگر این است که روشن کردن گاز بدون درپوش سبب می‌شود شعله به جای پخش شدن، مستقیماً به داخل یک ستون رو به بالا برود.

اگر درپوش مشعل ضربه خورده یا برای تمیز کردن برداشته شده باشد، امکان دارد در تراز مناسب قرار داده نشود. در این صورت احتمالاً بخشی از سر مشعل مسدود شده یا در جریان هوا محدودیت به‌وجود می‌آید. یک علامت خوب برای اینکه دلیل کم بودن شعله اجاق گاز مربوط به تراز نبودن مشعل است، این است که شعله در یک سوی مشعل از سوی دیگر بلندتر است.

خرابی شیر گاز

بعضی وقتها مشکلاتی مانند خراب شدن شیر اجاق دلیل کم بودن شعله اجاق گاز باشد. حتماً می‌دانید که پیچ میزان خروج گاز را تنظیم می‌کند. بنابراین در صورتی که این پیچ خراب شود شعله‌ی گاز کم یا قطع می‌شود.

دلایل کم بودن شعله اجاق گاز, مهم‌ترین علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست, چرا شعله ی اجاق گاز کم است

علت کم بودن شعله اجاق گازو نحوه رفع آن

خرابی ژیگلور

چنانچه قدرت همه‌ی شعله‌ها همزمان با هم افت کرده، بنابراین به احتمال زیاد ژیگلور گاز مشکل پیدا کرده است و زمان آن رسیده که آن را عوض کنید!

این را هم بگوییم چنانچه تنها بعضی از شعله‌ها کم شده‌اند به احتمال زیاد ژیگلور دچار گرفتگی شده! در این صورت احتیاجی به عوض کردن نیست و تنها باید آن را تمیز کنید.

برای رفع مشکل، درپوش را بچرخانید و آن را دوباره تنظیم کنید. گاز و شعله باید خاموش شوند و درپوش مشعل به اندازه کافی خنک شود. در این صورت مشکل به‌ آسانی رفع خواهد شد.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها