طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان در ۲ مرحله

موهیتو لیمو و ریحان یکی از نوشیدنی‏‌های پرطرفدار در کافه‏‎‌هاست که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه این موهیتو آشنا می‌شوید.

طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان در ۲ مرحله

 برای زمانی که مهمان عزیزی دارید یا دلتان یک نوشیدنی سرد و دلچسب می‌خواهد انواع نوشیدنی‌های سرد و موکتل‌های میوه‌ای می‌توانند انتخاب خوبی باشند. نوشیدنی‌های میوه‌ای تابستانی آسان و سالم که می‌توانید در منزل تهیه کنید و از نوشیدن آنها همچون حضور در یک کافه دنج لذت ببرید. موهیتو لیمو و ریحان یکی از این نوشیدنی‌های خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه موهیتو لیمو و ریحان

شکر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آب: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

برگ ریحان: ۶ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آب گازدار: ۲ لیتر

یخ خردشده: به مقدار لازم

برش‌های لیمو: به مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان در ۲ مرحله؛ نوشیدنی خنک و پرطرفدار کافه‌ها

طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان

مرحله اول

برای تهیه موهیتو ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. نیمی از برگ‌های ریحان را در هاون بکوبید تا عطر آنها آزاد شود. ریحان کوبیده را به شربت شکر اضافه کنید. کمی هم بزنید تا عصاره و عطر ریحان به شکر منتقل شود. حالا شربت را از صافی رد کنید. پس آنکه از حرارت افتاد آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم

۲ لیوان یخ و بقیه ریحان‌ها را در پارچ بریزید. با یک گوشتکوب چوبی یا ملاقه کمی ریحان‌ها له کنید تا رایحه ‌آنها آزاد شود. شربت و آب گازدار به پارچ اضافه کنید و هم بزنید. در لیوان‌های سرو کمی یخ خردشده ریخته و موهیتو ریحان را روی آن بریزید. هنگام سرو برش‌های لیمو را روی نوشیدنی فشار دهید و نوش جان کنید.

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها