تعبیر ۴ کابوس متداولی که می‌ بینیم؛ چطور جلوی کابوس دیدن را بگیریم؟

گاه به خواب رفتن بدون ترس از کابوس دیدن می‌تواند خیلی سخت باشد. کابوس ها اتفاقات رایجی هستند که می‌توانند بسیار ناراحت کننده باشند و باعث شوند از تجربه خواب خوب محروم شویم.

تعبیر ۴ کابوس متداولی که می‌ بینیم؛ چطور جلوی کابوس دیدن را بگیریم؟

در این مطلب ترزا چئونگ، کارشناس برجسته خواب و نویسنده کتاب پرفروش دیکشنری خواب و بسیاری کتاب های دیگر به توضیح معنی چهار مورد از رایج ترین کابوس ها می‌پردازد اما تاکید می‌کند که این کابوس ها لزوما نباید باعث نگرانی یا ترستان شوند.

تعبیر ۴ کابوس رایج از زبان یک متخصص خواب

 

ترزا می‌گوید: «هر رویا منحصر به فرد و غیرمعمول است. چیزی به نام کابوس معمول و طبیعی وجود ندارد. این خواب ها به این معنی هستند که احساسات یا موقعیت هایی در زندگی فعلی شما در بیداری وجود دارد که در پردازش کامل آنها با مشکل رو به رو هستید.»

او می‌گوید: «نباید از کابوس بترسید. به کابوس به چشم یک نوع عشق سرسخت و بی‌رحم نگاه کنید.» ترزا اضافه کرد اگر در خواب تصاویر تکان‌دهنده‌ای می‌بینید به این دلیل است که ذهنتان می‌داند در مقایسه با رویاهای روزمره، احتمالا آنها را بیشتر به خاطر می‌آورید و بیشتر در معنایی که دارند تعمق می‌کنید.

در ادامه شایع ترین کابوس های گزارش شده و معنای احتمالی آنها آورده شده است.

تعبیر ۴ کابوس رایج از زبان یک متخصص خواب

۱. قتل

این خواب بسیار ناراحت‌کننده است و به معنای واقعی کلمه می‌تواند این حس را در شما ایجاد کند که انگار دارید برای زندگیتان می‌جنگید.

ترزا می‌گوید: «رویایی که در آن قتل اتفاق می‌افتد می‌تواند به این معنی باشد که تغییر غیرمنتظره‌ای قرار است به شما تحمیل شود.»

تعبیر ۴ کابوس رایج از زبان یک متخصص خواب

۲. آخرالزمان

شاید بسیاری از افراد در طول همه‌ گیری ویروس کرونا به خاطر عدم قطعیت اتفاقات پیرامون خود این خواب را دیده باشند.

ترزا می‌گوید اگر خوابی ببینید که در آن آخرالزمان اتفاق می‌افتد می‌تواند نشانه این باشد که ناخودآگاه شما احساس می‌کند همه چیز در زندگیتان در حال تغییر است و زمان شروعی تازه فرا رسیده است.

تعبیر ۴ کابوس رایج از زبان یک متخصص خواب

۳. افتادن دندان ها

یک باور غلط رایج و قدیمی در مورد این خواب این است که افتادن دندان در خواب به این معنی است که شما باردارید. اما ترزا می‌گوید در واقع بیش از یک دلیل می‌تواند برای این خواب وجود داشته باشد: «افتادن دندان ها در خواب می‌تواند به این معنی باشد که شما نگران پیری یا ظاهر خود هستید، و یا درونتان عصبانیتی ابرازنشده دارید.»

تعبیر ۴ کابوس رایج از زبان یک متخصص خواب

۴. غرق شدن

ترزا می‌گوید خواب غرق شدن بسیار رایج است و می‌تواند آزاردهنده باشد. او می‌گوید این کابوس معمولا می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما از نظر عاطفی تحت فشار هستید.

چه کار کنیم که کابوس نبینیم؟

با آنکه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، اما کارهایی وجود دارد که می‌تواند برای جلوگیری از کابوس دیدن به شما کمک کند.

داشتن یک زمان مشخص برای خوابیدن و بیدار شدن و ثابت قدم بودن در این کار بسیار کلیدی است، زیرا باعث کاهش استرس می‌شود که با اختلالات خواب مرتبط است.

تعبیر ۴ کابوس رایج از زبان یک متخصص خواب

انجام تمرینات مدیتیشن و تمرکز حواس و نوشتن احساسات نیز می‌توانند کمک کننده باشند. همچنین اجتناب از الکل می‌تواند بسیار موثر باشد، زیرا الکل مسدود کننده چرخه خواب عمیق است و هنگامی که اثر آن شروع به از بین رفتن می‌کند می‌تواند با تجربه کابوس های واضح همراه باشد.

در نهایت توجه به این نکته ضروری است که در صورت مواجهه با کابوس های تکرارشوند باید به دنبال کمک حرفه ای باشید تا مشکل اصلی را پیدا کنید.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها