با جوش برای همیشه خداحافظی کنید

برای از بین بردن جوش‌ها می‌توانید در منزل ماسک تهیه کنید. پس نیاز نیست که حتماً از ماسک‌های گران‌قیمت و شیمیایی بازار استفاده کنید.

با جوش برای همیشه خداحافظی کنید

 یک ماسک صورت خانگی برای جوش با کمک چای سبز درست می شود. زیرا این گیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. بنابراین به ترمیم بافت آسیب دیده و چین و چروک پوست کمک زیادی می کند.
طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز به این شکل است:

    چای سبز: ۲ قاشق غذاخوری
    آبلیمو: نصف قاشق چایخوری

حالا دو ماده را با هم ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

خیار یکی از میوه‌های حاوی ویتامین C است. این میوه‌ی آبرسان تاثیر زیادی در مرطوب کردن پوست صورت دارد. همچنین خیار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک زیادی می‌کند. برای درست کردن این ماسک خیار می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

    خیار : یک عدد
    ماست شیرین: ۲ قاشق غذاخوری
    آبلیمو: نصف قاشق چایخوری

برای درست کردن ماسک صورت برای شفاف شدن پوست ابتدا خیار را پوست بگیرید. سپس آن را رنده کنید. ماست را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. حالا آن‌ها را با هم ترکیب کنید. اگر پوست صورت شما چرب است به آن آبلیمو اضافه کنید. در غیر این صورت به جای آبلیمو، چند قطره گلاب اضافه کنید.

این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را بشویید.

برای اینکه هر روز بتوانید از این ماسک استفاده کنید، آن را داخل قالب یخ بریزید و در فریزر بگذارید. بعد از یخ زدن آن قالب‌ها را خارج کرده و داخل کیسه فریزر بریزید. حالا هر چند روز یک بار یک قطعه یخ این ماسک را روی صورت بمالید. این کار نه تنها به شفاف شدن پوست کمک می‌کند، بلکه در بستن منافذ پوست هم تاثیر دارد. پس دیگر پوست شما جوش نمیزند.

منبع: بهداشت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ب
    2

    همش دروغه...امروزه بهترین داروها برای کنترل و از بین بردن جوش در دنیا کاربرد داره که متاسفانه در ایران کمیاب و بسیار گران است...اینا همونایی هستن که در بحران کرونا شیاف روغن بنفشه برا مردم تجویز میکردن و خودشون و بستگانشون در اتاقهای vip بیمارستانها بستری میشدن...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها