بهترین دستور برای تهیه دلمه ساده خوشمزه

اسم غذا که می‌آید یک لیست بلندبالا از غذاهای ایرانی در ذهن همه بالا و پایین می‌شود. غذاهای سنتی ایران، از ساده‌ترین آن‌ها گرفته تا پرکاربردترین، جزو لذیذترین و خوش‌طعم‌ترین غذاهای جهان محسوب می‌شوند. غذاهای ایرانی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند و هرکدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند.

بهترین دستور برای تهیه دلمه ساده خوشمزه

گل سرسبد غذاهای ایرانی، دلمه و فسنجان خانگی‌ست و بسیاری از افراد برای چشیدن طعم این دو غذا سر و دست می‌شکنند. دستورهای مختلفی برای پخت این غذاها وجود دارد و هر کس بر اساس ذائقه خود تغییراتی در دستور پخت آن‌ها ایجاد کرده‌ است. در این مقاله با بهترین دستور تهیه دلمه ساده خانگی و فسنجون خانگی آشنا می‌شوید. فقط کافی‌ست ادامه این مطلب را بخوانید تا بتوانید یک غذای خوشمزه برای ناهار یا شامتان آماده کنید.

ساده‌ترین دستور پخت دلمه

دلمه برگ مو یکی از مجلسی‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود. شهرهای مختلف ایران دستورهای مختلفی برای پخت این غذا دارند که بر اساس ذائقه مردم آن شهر تهیه می‌شود. در ادامه یکی از خوشمزه‌ترین دستورهای پخت این غذای هیجان‌انگیز را یاد می‌گیرید. اگر بخواهید این غذا را برای 4 نفر آماده کنید به مواد زیر نیاز دارید. آماده‌سازی مواد این غذا یک ساعت از وقت شما را می‌گیرد و پختن دلمه هم یک ساعت زمان نیاز دارد.

مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو
•    300 گرم گوشت چرخ‌کرده
•    1 پیمانه برنج
•    300 گرم سبزی دلمه (جعفری، گشنیز، ترخون و نعنا)
•    2 عدد پیاز متوسط
•    1 پیمانه سرخالی لپه
•    نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به‌اندازه لازم
•    روغن به‌مقدار لازم
•    نصف پیمانه سرکه
•    1 یا 2 قاشق غذاخوری شکر
•    برگ انگور به‌اندازه لازم

طرز پخت دلمه ساده خانگی
مرحله اول: برای دلمه برگ مو ابتدا برنج و لپه را در ظرفی خیس کنید و اجازه دهید نرم شود. برنج را به همراه آب و نمک درون قابلمه بریزید تا بجوشد. بعد از این‌که برنج کمی نرم شد، آن را آبکش کنید.
مرحله دوم: در این مرحله لپه‌ها را آبکش کنید و سپس در ظرفی جداگانه بپزید.
مرحله سوم: پیاز‌ها را به‌صورت خلالی خرد و سپس آن‌ها را سرخ کنید. برای طعم‌گرفتن پیاز، زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید.
مرحله چهارم: این مرحله وقت اضافه‌کردن گوشت چرخ‌کرده به پیاز است. گوشت را با پیاز تفت دهید تا از خامی دربیاید. بعد از آن، برنج و لپه پخته‌شده را داخل مواد بریزید.
مرحله پنجم: مواد شما تقریبا آماده شده است. فقط باید سبزی دلمه را داخل مواد بریزید و در نهایت نمک را به آن اضافه کنید.
مرحله ششم: برگ انگور را در آب بجوشانید. بعد از نرم‌شدن برگ‌ها، موادی را که در بالا آماده کردید داخل برگ بگذارید و آن‌ها را به‌صورت بقچه بپیچید. دلمه‌ها را داخل قابلمه بچینید تا بپزد.
مرحله هفتم: برای تهیه سس دلمه برگ مو کمی سرکه را به همراه شکر بجوشانید و با یک پیمانه آب روی دلمه بریزید و اجازه دهید دلمه به همراه سس بپزد. غذای شما آماده است؛ می‌توانید آن را با زرشک و پیازداغ تزئین کنید.
یادگرفتن طرز تهیه دلمه ساده و فسنجون خانگی به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید در مهمانی‌هایتان بدرخشید. همچنین کمک می‌کند غذاهایی را سرو کنید که بیشتر افراد با آن‌ها خاطره دارند و از خوردنشان لذت می‌برند.
 

منبع: دیباچه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها