چگونه ریمل ضد آب را راحت و بدون آسیب به مژه پاک کنیم؟

ریمل ضد آب ماندگاری بالایی دارد و خیالتان از این بابت راحت است ولی از آنجا که پاک کردن ریمل ضد آب کار سختی است بهتر است فقط برای مهمانی های خاص از آن استفاده کنید تا به پوست نازک اطراف چشم و مژه ها هنگام پاک کردن ریمل آسیبی نرسد.

چگونه ریمل ضد آب را راحت و بدون آسیب به مژه پاک کنیم؟

زمانی که میخواهید میک آپ کامل داشته باشید، ریمل جزو ضروریات میک آپ شما است ، استفاده از ریمل باعث می شود مژه ها بلند تر و حجیم تر دیده شوند و چشمان شما جلوه زیباتری پیدا کند. یکی از ریمل های پرطرفدار بین خانم ها انواع ریمل ضد آب است که ماندگاری بالایی داشته و دوام بیشتری دارند.

معمولا پاک کردن  ریمل ضد آب  کمی سخت تر از پاک کردن سایر ریمل ها است و اگر با ملایمت انجام نشود میتواند باعث آسیب به مژه ها و پوست نازک پلک و اطراف چشم شود. در ادامه مقاله روش های مختلف و ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بدون آسیب رساندن به چشم و اطراف چشم روشی که برای شما مناسب تر است و کارایی بهتری دارد را انتخاب نمایید. 

چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

از آنجا که پاک کردن ریمل ضد آب کار سختی است ، استفاده از ریمل ضد آب برای آرایش روزانه به هیچ عنوان مناسب نیست و میتواند باعث خشکی پوست و پیری زودرس پوست اطراف چشم شود. 

به دلیل پوست نازک اطراف چشم یا احتمال نفوذ مواد آرایشی و پاک کننده به داخل چشم ها  یکی از سخت ترین مراحل پاک کردن آرایش ، پاک کردن ریمل است و بهتر است کمی با صبر و حوصله این کار را انجام دهید. 

برای پاک کردن ریمل ضد آب باید پنبه را به آرامی روی مژه ها بکشید که باعث شکستن یا جدا شدن مژه ها نشود و پوست اطراف چشم دچار کشیدگی نشود. 

مراقب باشید محصولات مورد استفاده وارد چشم نشود  ، چون احتمال بروز عفونت چشمی را بالا می برند. 

بعد از پاک کردن ریمل ، اضافه مواد را با دستمال خشک کنید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید و از کرم دور چشم برای آبرسانی پوست اطراف چشم استفاده نمایید. 

بهترین روش پاک کردن ریمل ضد آب, راهنمای تصویری پاک کردن ریمل ضد آب, پاک کردن ریمل ضد آب

آموزش ساخت ریموور آرایش خانگی برای پاک کردن ریمل ضد آب

پاک کرن ریمل ضد آب با ریموور خانگی 

شما میتوانید یک ریموور خانگی مخصوص خودتان برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنید. 

2 قاشق غذاخوری شامپو بچه را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری آب مقطر مخلوط کنید و یک پد پنبه ای را به ریموور خانگی تان اغشته کرده و چند ثانیه صبر کنید تا به خورد ریمل برود سپس به آرامی پد را روی مژه ها بکشید تا کاملا ریمل را تمیز کند.

از این ریموور خانگی میتوانید برای پاک کردن آرایش چشم و آرایش تمام صورت استفاده کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب با دستمال مرطوب نوزاد

دستمال مرطوب نوزاد ، فرمولاسیون ملایم تری نسبت به دستمال مرطوب بزرگسالان دارد بنابراین برای استفاده اطراف چشم میتواند مناسب باشد.

دستمال مرطوب نوزاد به راحتی اغلب ریمل های ضد آب را به راحتی تمیز میکند بدون این که باعث خشکی و حساسیت پوست نازک پلک ها شود. دستمال مرطوب را تا بزنید و روی مژه ها بکشید. چند بار این کار را تکرار کنید تا کاملا ریمل تمیز شود.  

پاک کردن ریمل ضد آب با محلول پاک کننده آرایش

با استفاده از محلول پاک کننده آرایش چشم یا محلول پاک کننده آرایش صورت  و پنبه میتوانید به سادگی ریمل را از روی مژه هایتان تمیز کنید. یک گلوله پنبه ای یا پد نرم را به این محلول آغشته کنید ، چشم ها را ببندید و چند ثانیه روی مژه ها قرار دهید تا ریمل کاملا مرطوب شود سپس پنبه را از بالا به پایین مژه بکشید تا ریمل از مژه ها جدا شود.

در صورتی که از محلول پاک کننده آرایش صورت استفاده میکنید شاید نیاز باشد زمان بیشتری برای خیس خوردن ریمل صبر کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب با استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر محلول پاک کننده آرایش مناسب افرادی است که پوستی خشک و حساس دارند ، مقداری میسلار واتر را روی پد ریخته و چند ثانیه روی مژه ها قرار دهید و سپس ریمل را پاک کنید. 

پاک کردن ریمل ضد آب با روغن گیاهی

اگر پوست خشکی دارید . استفاده از روغن های گیاهی می تواند به تقویت مژه هایتان کمک کند. فقط مراقب باشید که باید مقدار کمی از روغن استفاده کنید تا به اطراف پخش نشده و وارد چشم نشود. 

مقداری روغن بادام شیرین ، روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید و روی گلوله پنبه ای یا پد بزنید و از بالا به پایین روی مژه ها بکشید و ریمل را پاک کنید با یک دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب روغن باقیمانده روی مژه ها و اطراف چشم را خشک کنید. اگر کمی روغن وارد چشمتان شد نیازی به نگرانی نیست و میتوانید چشم را با آب بشویید.

 
منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها