در صورت مخالفت خانواده دختر با ازدواج چه اقدامی انجام دهیم

مخالفت خانواده دختر با ازدواج یکی از مشکلاتی است که حتی بعد از ازدواج هم می تواند برایتان مشکل ساز باشد بنابراین باید سعی کنید با روش های منطقی و اعتماد سازی، رضایت آن ها را برای ازدواج جلب کنید.

در صورت مخالفت خانواده دختر با ازدواج چه اقدامی انجام دهیم

یکی از مشکلات سر راه ازدواج جوانان مخالفت خانواده دختر با ازدواج است. حتی در صورت موفقیت زوجین برای ازدواج با وجود مخالفت خانواده دختر ، مسلما کیفیت و احساس رضایت از زندگی مشترک آن ها در آینده تحت تاثیر واقع خواهد شد.

در این گونه موارد معمولا داماد با نگاه های تحقیر آمیز و حتی طرد شدن روبرو خواهد شد. بهتر است برای ازدواج با وجود مخالفت خانواده دختر عجله نکنید و سعی کنید آن ها را به طور اصولی قانع کنید. 

ازدواج در خانواده های ایرانی به معنی پیوند دو نفر نیست بلکه پیوند بین دو خانواده است به همین دلیل خانواده ها و رضایتشان از ازدواج اهمیت پیدا میکند. خانواده یک شبک حمایتی قوی برای هر فردی به حساب می آید در نتیجه اگر خانواده دختر با ازدواج شما مخالف باشند حمایت بسیار مهمی را از دست می دهید بنابراین زمانی که با مشکلات اقتصادی یا عاطفی روبرو می شوید مجبور هستید به تنهایی بار همه مشکلات را به دوش بکشید. 

بهترین روش برای شما این است که رضایت خانواده دختر را به هر طریقی شده است بدست آورید. اگر به خواستگاری دختر مورد علاقه تان رفته اید  و با مخالفت خانواده اش روبرو شده اید باید بدانید که پایان دنیا نیست و می توانید برای مشکلتان راه حل مناسبی پیداکنید. 

مخالفت خانواده دختر معمولا به این دلیل است که می خواهند سنت های قدیمی را حفظ کنند و به نظرشان ازدواج عاشقانه نمی تواند پایدار باشد و باید عاقلانه انتخاب کرد ، آن ها نگرانند فرزندشان دلبسته شخص اشتباهی شده باشد و زندگی اش را نابود کند.

به طور کلی ازدواج یک پروسه زمان بر است و در صورتی که صد در صد مور قبول خانواده دختر نباشید ، نباید توقع داشت باشید دو هفته ای مراسم عقدتان برگزار شود، باید کمی صبرتان را بالا ببرید و خانواده دختر را از جدی و صبور بودن خودتان مطمئن کنید. 

راضی کردن خانواده دختر در صورت مخالفت با ازدواج

اگر میخواهید بدانید در صورت مخالفت خانواده دختر چه کارهایی برای جلب رضایتشان باید انجام دهید با ما همراه شوید.

انعطاف پذیری

مخالفت خانواده دختر برخی اوقات با واکنش شدید از جانب خواستگار روبرو می شود و مخالفت آن ها را توهین به شخصیتخودش قلمداد کرده و برای رسیدن به خواست خودش از روش هایی مثل اصرار ، قهر و مخالفت اقدام می کند که اثر معکوس می گذارد و ازدواج را دشوارتر می نماید. در این گونه موارد اگر میخواهید با دختر مورد علاقه تان ازدواج کنید باید انعطاف پذیری بیشتری از خودتان نشان دهید و به جای لجبازی شخصیت و شایستگی خودتان را به خانواده دختر مورد علاقه تان نشان دهید.

بیشتر با هم معاشرت کنید و درباره خاطرات ، رویا و اهدافتان با هم صحبت کنید تا بهتر یکدیگر را بشناسید. اجازه دهید خانواده احترام و علاقه شما به همدیگر را ببینند و از حمایت و تعهد شما نسبت به هم مطمئن شوند.

دلایل مخالفت خانواده دختر, مخالفت خانواده دختر با ازدواج, مخالفت خانواده با ازدواج

راضی کردن خانواده دختر برای ازدواج

هر دو نفرتان در مورد رابطه عاطفیتان به خانواده ها اطلاع دهید

احتمال این که به یک باره قصد ازدواجتان را اعلام کنید و با مخالفت روبرو شوید بیشتر از زمانی است که درباره علاقمندیتان به شخصی خاص آن ها را در جربان بگذارید چون ممکن است تصور کنند به آن ها بی احترامی شده است بنابراین قبل از خواستگار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مورد این که از شخصی  خوشتان آمده است به آن ها اطلاع دهید. 

اگر آن ها زودتر از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است اطلاع پیدا کنند و مطمئن شوند مسیری درست و عاقلانه ای را در پیش گرفته اید و جوانت مختلف را در نظر دارید ، احتمال مخالفتشان کمتر می شود. 

پنهان کاری در این روابط نشان دهنده این است که از انتخابتان مطمئن نیستید و اهمیتی به نظر خانواده نمی دهید. 

بعد از مدتی میتوانید خانواده ها را با هم آشنا کنید تا نگرانی خانواده ها در مورد شخصیت و خانواده شما و جدیت شما برای ازدواج برطرف شود. 

از انتخابتان مطمئن شوید 

مخالفت خانواده دختر مورد علاقه خودتان روبرو شدید در اولین قدم باید از تصمیم و انتخاب هر دو نفرتان مطمئن شوید ، در غیر این صورت ممکن است یکی از شما در بین راه پا پس بکشید. باید از سازگاری ، علاقه و تعهدتان نسبت به هم مطمئن باشید در صورت نیاز به یک مشاور مراجعه کنید تا بتوانید از تصمیمتان مطمئن شوید. اگر یکی از شما قصد ازدواجش جدی و مطمئن نباشد حتی ممکن است در آخرین لحظات مانده به موفقیت منصرف شود .

 دلایل مخالفت خانواده دختر, مخالفت خانواده دختر با ازدواج, مخالفت خانواده با ازدواج

ازدواج با وجود ناراضی بودن خانواده دختر

علت مخالفت خانواده دختر مورد علاقه تا را مشخص کنید

همیشه برای این که بتوانید یک مشکل را حل کنید باید علت مشکل را پیدا کنید. باید بدانید که دخالت والدین برای تصمیم گیری در ازدواج تا حدی حق آن ها است و برای تغییر نظرشان باید علت مخالفتشان را پیدا کیند. معمولا خانواده دختر در اولین پرسش ، بهانه های دیگری را بیان کرده و علت اصلی مخالفتشان را عنوان نمی کنند بنابراین این مرحله نیاز به صبر و مهارت ارتباط سازنده دارد تا بتوانید گفتگوی منطقی و درستی با خانواده همسرتان انجام دید و از علت واقعی مخالفتشان با شما آگاه شوید. شما باید به آن ها نشان دهید که نگرانی هایشان را درک میکنید و برایشان احترام قائلید. 

مسئولیت پذیری خودتان را نشان دهید

اگر به دختری علاقمند شده اید که در سنین زیر 25 سال است احتمال این که خانواده اش فکر کنند هنوز آمادگی ازدواج ندارد و با دلایل غیر منطقی مخالفت خودشان را نشان دهد بسیار زیاد است. در این میان نقش دختر مورد علاقه شما هم بسیار زیاد است ، شما دو نفر باید به گونه ای رفتار کنید که نشان دهد به اندازه کافی برای شروع زندگی مشترک آمادگی دارید و میتوانید خوب و بد را تشخیص دهید و انتخابتان صرفا احساسی نیست و هماهنگی های اخلاقی لازم برای زندگی کنار هم را دارید. 

درباره معیارهایتان را خانواده صحبت کنید

احتمال این که معیارهای دختر  مورد علاقه شما با معیارهای خانواده اش در تضاد باشد زیاد است به همین دلیل شما را مناسب دخترشان نمی دانند. در این گونه مواقع دختر باید در مورد معیارهای همسر آینده اش را خانواده صحبت کند و آن ها متوجه شوند که معیارهایی که برای داماد آینده شان در نظر گرفته اند با معیارهای دخترشان برای ازدواج متفاوت است. 

به خانواده بگویید که چه مواردی برایتان مهم تر است و چه مواردی برایتان اهمیت کمتری دارد. 

از یک واسطه مطمئن و تاثیرگذار استفاده کنید

اگر قرار باشد هر سری خودتان با خانواده دختر صحبت کنید احتمال تنش بالا می رود بنابراین برای جلب نظر آن ها میتوانید از یک یا چند واسطه مطمئن و با شخصیت استفاده کنید. کسی که مهارت ارتباط کلامی موثری داشته باشد یا شخصی قابل اعتماد بین فامیل محسوب شود و شما را بشناسد قبولتان داشته باشد. نوع صحبت کردن و شخصیتی که انتخاب میکنید نقش بسزایی در قانع کردن خانواده همسر شما ایفا می کند.

مخالفت خانواده با ازدواج, ازدواج با مخالفت خانواده, مشاوره ازدواج مخالفت خانواده

دلایل مخالفت خانواده دختر با ازدواج

قبل از رضایت گرفتن از خانواده دختر ازدواج نکنید

عدم رضایت خانواده دختر میتواند بعد از ازدواج هم سایه تلخی روی زندگی شما بیندازد و شما را با مشکلات زیادی روبرو کنید. بنابراین اگر میخواید احساس آرامش و رضایت بعد از ازدواج را به صورت کامل درک کنید نباید با اصرار و قهر خانواده را مجبور به موافقت برای ازدواج نمایید. احتمال پایداری ازدواج هایی که با مخالفت والدین بوده است بسیار کمتر است. گاهی اوقات مجرد ماندن بهتر از ازدواج زورکی و ایجاد رنجش خانواده است. شما باید تمام تلاش خود را برای تغییر نظر خانواده تان انجام دهید.

معمولا یکی از والدین همیشه رابطه صمیمی تری با شما دارد و می توانید راحت تر و منطقی تر با او صحیت کنید بنابراین میتوانید سعی کنید حداقل او را با خودتان همراه کنید تا 50 درصد مشکل حل شود. 

ازدواج یک پروسه پر از چالش و پیش بینی نشده است و در صورتی که به مشکل بخورد ، خانواده تنها مکان امنی است که می توانید به آن پناه ببرید و از حمایت عاطفیشان بهره مند شوید.

دلایل مخالفت منطقی خانواده دختر را قبول کنید

احتمال این که دلایل مخالفت خانواده دختر کاملا منطقی باشد وجود دارد. شاید شما احساسی عمل میکنید و اصرار و پافشاریتان به صلاح هیچ کدامتان نباشد. شاید با وجود عشق و علاقه ای که بین شما ایجاد شده ، منطقتان را فراموش کرده اید. شاید واقعا شما مناسب یکدیگر نیستید و کشش جنسی شما را از دیدن واقعیت محروم کرده باشد. 

شاید مردی که به خواستگاری شما آمده شهرت خوبی ندارد، شاید قبلا با شما بدرفتاری کرده ، شاید خیلی کنترل گر است و یا مشکلاتی دارد که عشق نمی گذارد آن ها را جدی بگیرید و به تصور این که بعد از ازدواج بهتر خواهد شد یا تغییر می کند خودتان را گول میزنید.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها