ویتامین های ضروری تر نسبت به سن و سالتان

همه افراد برای حفظ سلامت بدن باید ویتامین هایی را دریافت کنند اما باید بدانید نوع ویتامین مورد نیاز بدن هر فرد به سن و سال بستگی دارد.

ویتامین های ضروری تر نسبت به سن و سالتان

بهترین راه برای دریافت طیف وسیعی از ویتامین ها، این است که آن ها را از طریق رژیم غذایی یعنی خوردن میوه و سبزیجات به بدن تان برسانید‌. دریافت مواد مغذی از طریق رژیم غذایی یکی از راه‌ های ایده‌آل است و می‌ توانید با در نظر گرفتن وضعیت سلامتیِ خود؛ از پزشک تان بخواهید که ویتامین لازم بدن تان را به شما بگوید‌؛ البته نوع ویتامین مورد نیاز بدن بستگی به سن و سال هم دارد که در این قسمت از بهداشت و سلامت توضیح مفصل خواهیم داد.

دوره نوجوانی

در دوره نوجوانی باید به اندازه کافی روی کلسیم و ویتامین دی تمرکز کنید تا رشد ماهیچه و ساخت استخوان به خوبی انجام پذیرد، زیرا این ویتامین باعث استخوان‌بندی خوب در دختران و پسران می شود و اگر به اندازه کافی در بدن نباشد، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که بعد ها هم جبران نخواهد شد و منجر به پوکی استخوان می شود.

ویتامین های ضروری بدن

دهه 20 زندگی

در این دوره هم باید کلسیم و ویتامین دی را به بدن تان برسانید؛ البته می‌ توانید از ویتامین‌ ها و مواد معدنی دیگر هم در این سن استفاده کنید که همه چیز بستگی به رژیم غذاییتان دارد. به عنوان مثال افراد گیاهخوار باید بیشتر ویتامین ب 12 مصرف کنند.

قبل از دوره بارداری و در دوره بارداری

خانم ها در دهه 20 یا 30 سالگی تمایل به بارداری پیدا می‌ کنند؛‌ اگر شما هم برنامه‌ریزی کرده اید که باردار شوید، پس ویتامین قبل از بارداری استفاده کنید. یکی از آن ها ویتامین ب کمپلکس و فولیک اسید است که زمان شروع مصرف آن باید قبل از بارداری باشد‌‌. فولیک اسید باعث کاهش خطر سقط جنین می شود‌.

ویتامین مورد نیاز بارداری

دهه 30 زندگی

دهه 30 زمانی برای مصرف اسید چرب امگا 3 ضد التهابی است که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مصرف آن هم حداقل دو بار در هفته برای سلامت قلب ضروری است.

دهه 40

ویتامین دی در دهه چهل هم اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا کمبود آن باعث ایجاد بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های خود ایمنی و دیابت می شود.

دهه 50 زندگی

دهه پنجاه زمانی است که شما باید کلسیم و ویتامین دی استفاده کنید تا مواد معدنی دیگر هم به راحتی در بدن جذب شود و استخوان ها سالم تر بماند که البته میزان نیاز بدن، بستگی به نظر پزشک هم دارد.

کلسیم

دهه 60 و 70

کلسیم و ویتامین دی با بالا رفتن سن اهمیت بیشتری در بدن پیدا می کند. باید این دو ماده را به اندازه کافی به بدن خود برسانید؛ همچنین سلامت قلب هم در این سنین اهمیت بسیار زیادی دارد‌ بنابراین باید امگا 3 به اندازه کافی به بدن تان برسد.

دهه 80 و 90 زندگی

مکمل ب 12 می تواند در دهه هشتاد زندگی خیلی مهم باشد؛ همچنین باید ویتامین دی و امگا 3 را هم به بدن تان برسانید و تغییرات مربوط به رژیم غذایی را نیز به پزشک خود اطلاع رسانی کنید.

توجه:

برخی از متخصصان هشدارمی دهند که صرف نظر از سن یا مرحله زندگی، به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی مفید نخواهد بود؛ بلکه ممکن است باعث عوارض جانبی شده، یا فقط آن را از طریق ادرار دفع خواهید کرد.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها