ترفندها و روش کدبانوها برای خوشمزه شدن میگو

میگو یکی از خوراک های دریایی پرخاصیت است که باید با روشی خاص پخته شود. با دانستن رازهای خوشمزه شدن میگو، از خوردن این غذای مقوی لذت ببرید.

ترفندها و روش کدبانوها برای خوشمزه شدن میگو

میگو از خوراک های دریایی خوشمزه و منبع غنی از پروتئین است که از آن غذاهای متنوع و خوشمزه ای مانند میگو پلو، پاستا میگو ایتالیایی، خوراک میگو، قلیه میگو و … را می توان تهیه کرد. اگر می خواهید غذاهایی که با میگو تهیه می کنید، مانند کدبانوهای جنوبی خوشمزه شود، 

پاک کردن میگو

برای اینکه میگو خوشمزه تهیه کنید، باید میگوها را به خوبی تمیز نمایید. برای تمیز کردن میگوها پاهای زیرین میگوهای خود را به دست بگیرید و ضربه ای به آنها وارد کنید تا از بافت خود جدا شوند. زیر پوسته های میگو انگشت شصت خود را قرار داده و با ضربه ای آنها را به سمت بیرون بکشید تا پوسته میگو از بافت آن جدا شود.

با کمی فشار با انگشت شصت به راحتی دم میگو را از آن جدا کنید. با استفاده از یک چاقوی کوچک تیغه پشت میگو را با یک چاقو برش دهید و رگ سیاهی که در پشت میگو قرار دارد را جدا کنید.

پاک کردن میگو

مزه دار کردن میگو

برای خوشمزه شدن میگو، میگوها را قبل از پخت مزه دار نمایید. برای مزه دار کردن میگو، از روش های زیر استفاده نمایید.

  1. برای مزه دار کردن میگو ابتدا میگوها را پس از تمیز کردن، در داخل ظرفی ریخته و سپس سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید و سبزیجاتی مانند ریحان به آن بیافزایید و مقداری نمک و فلفل به آن افزوده و 3 ساعت استراحت دهید تا به خوبی مزه دار شود. ده دقیقه قبل از طبخ، به آن آبلیمو اضافه نمایید. آبلیمو بوی بد میگو را از بین می برد. اگر زودتر آبلیمو را اضافه نمایید، باعث سفت شدن گوشت میگو می شود. هنگام طبخ میگو طبخ میگو، پیاز و جعفری را از آن جدا نمایید.
  2. میگو ها را در حبه های سیر له شده یا رنده شده بخوابانید و به آن روغن زیتون، آب انار، آبغوره یا آبلیمو اضافه کنید تا هم بوی بد آن از بین رود، هم طعم دار گردد.
  3. یکی از بهترین روش های گرفتن بوی میگو این است که میگو را قبل از سرخ کردن روی توری قرار داده و توری را روی قابلمه ای حاوی آب جوشی که آبلیمو به آن اضافه شده است گذاشته و درپوشی بگذارید تا کمی میگوها عرق کرده و بخارپز شوند، سپس آن ها را آبکش نموده و سرخ کنید.

ترد شدن میگو

اگر می خواهید میگو شما ترد شده و سفت نشود، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • میگوها را بیش از حد سرخ نکنید زیرا سرخ شدن زیاد میگو باعث سفت شدن میگوها می شود.
  • میگوها را قبل از سرخ کردن ابتدا میگوها را 2 تا 3 دقیقه آب‌پز کنید و سپس اقدام به سرخ کردن آن کنید تا پفکی شود.
  • برای جلوگیری از سفت شدن میگوها را به میزان 10 ثانیه در آب، نمک و 2 قاشق سرکه بجوشانید.

راه ترد شدن میگو

سوخاری کردن میگو

برای اینکه میگوهای شما خوشمزه و ترد شود، بهتر است آنها را به روش های زیر سوخاری کنید:

  1. تخم مرغ های خود را به خوبی با چنگال هم بزنید و آرد سوخاری خود را نیز در ظرفی بریزید.میگوها را به ترتیب در داخل تخم مرغ و سپس در داخل آرد سوخاری بغلتانید تا میگو سوخاری خوشمزه ای داشته باشید.
  2. برای تهیه خمیر پفکی میگو، آرد، نمک، ماست، زعفران، تخمه مرغ و بگین پودر را با هم مخلوط کنید، سپس میگوهای مزه دار شده را از آب پیاز خارج کنید و با این سس مخلوط کنید و مجدد به مدت نیم ساعت در یخچال نگهدارید سپس یک ظرف را روغن بریزید به اندازه ای که میگو ها شناور بشوند سرخ کنید.

کبابی کردن میگو

اگر می خواهید میگو خوشمزه کبابی بپزید، به روش زیر عمل کنید:

بعد از پاک کردن و شستن میگوها، آب میگوها خوب بگیرید و میگوها را پس مزه دار نمودن و کباب کنید و در آخر کره آب شده را با زعفران دم کرده مخلوط کنید و کباب های آماده را داخل آن بزنید و سرو نمایید.

طرز تهیه میگو خوشمزه

سرخ کردن میگو با کره

برای طعم گرفتن میگوها و خوشمزه شدن آنها به خصوص اگر میگوهایتان یخ زده است، بعد از باز شدن یخ آنها و خشک کردنشان درون ماهیتابه ای روغن و کره اضافه کنید و اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود و کره نیز ذوب شده و با روغن ترکیب شود. سپس میگوها را به روغن و کره داغ خود اضافه کنید و بلافاصله به آن کمی نمک و فلفل بزنید تا عطر و طعم خوبی بگیرد. می توانید از روغن‌های طعم‌دار مانند روغن کنجد و روغن زیتون برای تفت دادن میگو کمک بگیرید.

افزودن چاشنی به میگو

برای طعم گرفتن میگو گوجه فرنگی و فلفل سبز را نگینی خرد کنید. یک حبه سیر رنده شده را به آن اضافه نمایید و آن ها را با مقداری کمی روغن تفت دهید و سپس میگو سرخ شده را با سس گوجه و فلفل مخلوط نمایید.

افزودن زعفران به میگو

برای خوشمزه شدن میگوها پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس 1 قاشق غذاخوری زعفران به پیاز اضافه می کنیم.پیاز را از تابه خارج می کنیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس میگوها را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا میگوها سرخ شوند.

دوباره کمی زعفران دم کرده را به میگوها اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، در صورت تمایل کمی زرشک هم اضافه می کنیم و تفت کمی می دهیم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و بعد از آبکش کردن برنج لابه لای برنج می ریزیم و اجازه می دهیم برنج دم بکشد.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها