آیا شما عاشق هستید؟

اگر شما هم به تست ها و روانشناسی های عشق علاقه دارید پیشنهاد میکنم حتما این مطلب را بخوانید زیرا نمونه هایی از بهترین روانشناسی ها جمع آوری شده است.

آیا شما عاشق هستید؟

عشق لذّتی مثبت است که موضوع آن زیبایی است، همچنین احساسی عمیق، علاقه ای لطیف و یا جاذبه ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد و می تواند در حوزه هایی غیرقابل تصور ظهور کند.

 

روانشناسی عشق

 

عشق هم بالاخره اتفاقی است که به قول شاعر، خواه ناخواه رخ می دهد. برای خیلی از روان شناس ها مطالعه این پدیده جالب است. بعضی ها مانند استرنبرگ حتی نظریه ای علمی درباره عشق دارند. استرنبرگ معتقد است که یک عشق کامل سه جنبه دارد. اولین جنبه، وفاداری به معشوق است، دومی، احساس صمیمیت نسبت به او و سومی، داشتن میل جنسی به معشوق است. به نظر استرنبرگ، هر کدام از اینها که وجود نداشته باشد، یک جای کار دارد می لنگد. پرسشنامه زیر خیلی به جزییات عشق کاری ندارد و می خواهد به طور کلی بگوید که آیا شما عاشق هستید یا نه؟ این تست در دانشگاه نورس ایسترن بوستون تهیه شده است و خوب، معلوم است که بیشتر برای دانشجوها کاربرد دارد.

چگونه از این تست استفاده کنیم؟

عبارات زیر را بخوانید. معشوق تان را تصور کنید و نام معشوق تان را به جای کلمه او بگذارید. حالا اگر با هر عبارت به طورکامل موافق بودید، عدد 7، اگر نسبتا موافق بودید، عدد 6 ، اگر کمی موافق بودید عدد 5، اگر عبارت را هم درست می دانستید و هم غلط (یعنی در مورد نظرتان مطمئن نبودید)، عدد 4، اگر با آن کمی مخالف بودید، عدد 3، اگر نسبتا مخالف بودید، عدد 2 و اگر به طور کامل مخالف بودید عدد 1 را جلو عبارت بنویسید.

1) برای رسیدن به او خیلی عجله دارم. 

2) او را خیلی جذاب می دانم. 

3) او نسبت به بیشتر مردم، عیب های کمتری دارد. 

4) برای او هر کاری که لازم باشد، انجام می دهم. 

5) به نظر من، او خیلی دلربا است. 

6) دوست دارم احساساتم را با او در میان بگذارم.

7) وقتی با هم کاری را انجام می دهیم، کار برایم خیلی خوشایند است. 

8) دوست دارم که او حتما مال من باشد. 

9) اگر اتفاقی برای او بیفتد؛ خیلی ناراحت می شوم. 

10) خیلی وقت ها به او فکر می کنم.

11) خیلی مهم است که او به من علاقه داشته باشد. 

12) وقتی با او هستم، کاملا خوشحالم. 

13) برایم دشوار است که برای مدتی طولانی از او دور باشم. 

14) خیلی به او علاقه دارم. 

راهنمای نمره گذاری:

حالا عددهایی را که جلوی هر عبارت گذاشته اید، با هم جمع بزنید.

• شمایی که بالای 89 نمره آورده اید، وضع تان خراب است. شما بدجوری عاشق شده اید و اگر صادقانه به پرسش ها پاسخ داده اید، در عشق تان هیچ شکی نمی توان کرد.

• اگر نمره تان حول و حوش 78 تا 88 می چرخد، شما هم به احتمال خیلی زیاد عاشق هستید و چیزی نمانده است که در بالای قله عشق بایستید.

• اما اگر نمره تان بین 68 تا 77 باشد، احتمال کمتری وجود دارد که عاشق باشید. اما شما هم به هر حال عاشق اید.

• کسانی که از 68 پایین تر آورده اند، بهتر است که خودشان را گول نزنند. به احتمال زیاد چندان عاشق نیستند.

• کسانی که از 58 پایین ترند، به هیچ وجه عاشق نیستند. این گروه بهتر است پیشه دیگری برای خودشان دست و پا کنند و یا اسم احساسات رقیق شان را نگذارند عشق!

روانشناسی عشق

تست های عشق سنجی

مفهوم «عشق» همچون مفهوم «هستی» بدیهی است و قابل تعریف نیست؛ چرا که در هر تعریفی باید از معنا ومفهومی استفاده شود و چیزی از نظر مفهوم اعم از عشق نیست، ولی به صورت شرح الاسم می‌توان چنین تعریف کرد:«عشق لذت شدید بردن یک انسان از چیزی به شکل و شمایل لطیف و اوصاف پسندیده و تناسب اعضا و ترکیبزیبایش می‌باشد».

دومین تست روانشناسی عشق

این تست یک تست ساده و جذاب است.با صداقت و درستی به آن جواب دهید .در نظر داشته باشید که ممکن است شما به سوالی برسید و از گزینه های داده شده پاسخی را انتخاب کنید که فکر می کنید جواب بهتری دارد ویا مناسب تراز گزینه ی دیگر است . این کار کاملا اشتباه است . پس سعی کنید خودتان را در جایگاه فردی قرار دهید که اتفاقات برای او می افتد در این حالت اطمینان داشته باشید که سوالات و پاسخها به واقعیت نزدیکتر خواهد شد تا از پاسخ های آن لذت کافی را ببرید.

پس شروع می کنیم

سوال اول :

شما به طرف خانه کسی که دوستش دارید می روید .

دو راه برای رسیدن به آنجا وجود دارد :

یکی کوتاه و مستقیم است که شما را سریع به مقصد می رساند ولی خیلی ساده و خسته کننده است اما راه دوم به طور قابل ملاحظه ای طولانی است ولی پر از مناظر زیبا و جالب . حال شما کدام راه را برای رسیدن به خانه محبوبتان انتخاب می کنید ؟

راه کوتاه یا بلند ؟

سوال دوم :

در راه دو بوته گل رز می بینید . یکی پر از رزهای قرمز و دیگری پر از رزهای سفید . شما تصمیم می گیرید که 20 شاخه از رزها را برای او بچینید . چند تا را سفید و چند تا را قرمز انتخاب می کنید ؟ ( شما می توانید یا همه را یک رنگ یا از ترکیب دو رنگ انتخاب کنید ) .

سوال سوم :

بالاخره شما به خانه او می رسید .

یکی از افراد خانواده در را بر روی شما باز می کند .

شما می توانید از آنها بخواهید که دوست شما را صدا بزنند .

یا اینکه خودتان او را خبر می کنید ؟

حال چکار می کنید ؟

سوال چهارم :

شما وارد منزل شده به اتاق او می روید ولی کسی آنجا نیست . پس تصمیم می گیرید که رزها را همان جا بگذارید .

ترجیح می دهید آنها را لب پنجره بگذارید یا روی جلوی آینه ؟

سوال پنجم :

صبح زمانی که از خواب بلند شدید سر سفره صبحانه می روید به نظر شما وقتی که آنجا می روید او زودتر از شما آمده است ؟ یا نه !

سوال آخر :

وقت برگشت به خانه است آیا راه کوتاه و ساده را انتخاب می کنید ؟ یا ترجیح می دهید از راه طولانی و جالب تر بروید ؟

جوابها :

جواب سوال یک :

جاده نشان دهنده ی عشق است اگر راه کوتاه را انتخاب کرده اید زود و آسان عاشق می شوید .

ولی اگر راه طولانی را انتخاب کرده اید به سادگی عاشق نمی شوید و زمان بیشتری برای آن صرف می کنید .

جواب سوال دوم :

تعداد رزهای قرمز نشان دهنده ی آن است که در یک رابطه چقدر از خودتان مایه می گذارید و تعداد رزهای سفید بر عکس نشان می دهد که شما چقدر در آن رابطه از طرف مقابل انتظار محبت دارید .

به طور مثال اگر 18 رز قرمز و 2 رز سفید انتخاب کردید بدین معناست که شما 90 درصد محبت می کنید و 10 درصد انتظار محبت از طرف مقابل دارید .

جواب سوال سوم :

نشان دهنده ی طرز برخورد شما با مشکلات در یک رابطه است .

اگر شما از اعضای خانواده درخواست کرده اید که محبوبتان را صدا بزنند بدین معناست که شما از مواجه شدن با مشکلات می ترسید و امیدوار هستید که مشکلات به خودی خود حل شوند .

ولی اگر خودتان به اطاقش رفته اید که او را ازحضور خود مطلع کنید این نشان می دهد که شما خود با مشکلات روبرو می شوید و دوست دارید آنها را هر چه زودتر حل کنید .

جواب سوال چهارم :

محل قرار دادن رزها نشان دهنده ی اشتیاق شما به دیدن محبوبتان است . اگر آنها را جلوی آینه می گذارید نشان می دهد که دوست دارید او را زیاد ببینید و اگر آنها را لب پنجره قرار می دهید یعنی اگر او را زیاد هم نبینید مشکلی به وجود نمی آید .

جواب سوال پنجم :

نشان دهنده ی نگرش و طرز فکر شما در مورد کاراکتر و شخصیت فرد محبوبتان است اگر شما او را در حالی که سر سفره نیامده است و جای او را خالی می بینید یعنی او را همانطور که هست دوست دارید و اگر او را سر سفره دیده اید یعنی انتظار دارید که او مطابق میل شما بشود .

جواب سوال آخر :

راه بازگشت به خانه نشان دهنده ی دوام عشق شماست .

اگر راه کوتاه را انتخاب کرده اید مدت عاشق بودن و دوست داشتن شما کوتاه است و اگر راه بلند را انتخاب کرده اید مدت زیادی در عشق خود پایدار می مانید .

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محسن
    2

    من بدهکار هستم

  • مثلا تورو
    0

    اقا بگید زاهد زن من بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها