بهترین روش های لعاب انداختن قورمه سبزی

برای اینکه بتوانید خورش قورمه سبزی را خوشمزه و لعابدار تهیه کنید باید نکات “غلیظ شدن قورمه سبزی” و جا افتادن آن را به خوبی بدانید.

بهترین روش های لعاب انداختن قورمه سبزی

بی تردید یکی از معروف ترین غذاهای اصیل ایرانی خورش قورمه سبزی است.به طوری که گفته میشود کسی که خورشت قورمه سبزی بلد نباشه آشپز محسوب نمیشود. قرمه سبزی باید کاملا غلیظ و لعاب دار شود. 

فوت و فن های جا افتادن و غلیظ شدن قورمه سبزی:

  1. برای خورشت قورمه سبزی، سبزی ها باید حتما ریز خرد شده باشد تا خورشت لعاب بیندازد. چون در غیر این صورت هر چقدر هم خورشت بجوشد غلیظ نمی شود.
  2. سبزی قرمه باید کاملا سرخ شود تا خورشت آبکی نشود.
  3. سبزی سرخ شده قورمه سبزی هم باید همراه با گوشت تفت بخورد تا لعاب بیشتری پیدا کند.
  4. اسفناج و تره باید حتما در سبزی قورمه سبزی وجود داشته باشد تا باعث غلیظ شدن خورشت شود.در صورت نبود اسفناج ،از برگ چغندر هم می توانید استفاده کنید.
  5. بهترین گوشت برای خورشت قرمه سبزی ، گوشت گوسفندی است که باعث لعابدار تر شدن خورشت قورمه سبزی می شود.
  6. زمان مناسب برای پخت خورشت قرمه سبزی تقریبا 3 الی 4 ساعت است تا خورشت کاملا جا افتاده شود.
  7. اگر خورشت قورمه سبزی آبکی شد با انداختن چند قالب یخ کوچک به خورشت، به آن شوک وارد کنید تا خورشت لعاب بیفتد و روغن روی خورشت جمع شود.
  8. برای پخت قورمه سبزی از همان اول آب به اندازه ای کافی به خورشت اضافه کنید تا در هنگام پخت خورشت احتیاج به اضافه کردن مجدد آب نباشد.اگر هم لازم شد حتما از آب جوش استفاده کنید.
  9. ریختن لیمو و نمک باید در انتهای پخت خورشت قرمه سبزی انجام شود. زیرا اگر این مواد زود اضافه شود باعث می شود لوبیا و گوشت دیر پخته شوند و خورشت غلیظ نمی شود.
  10. اگر پخت خورشت قرمه سبزی کامل شد ولی هنور خورشت آب زیادی داشت میتوانید در ظرفش را بردارید و حرارت را کمی بالاتر ببرید تا آب خورشت بخار شود و خورشت غلیظ شود. 
منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    یه قاشق آرد جو تف داده شده برا جا افتادنش بهترینه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها