موفق‌ترین زنان ایرانی در جهان/ عکس

تعدادی از بانوان موفق ایرانی در جهان هستند که آوازه شهرت شان تا کشورمان هم رسیده است. اغلب آن‌ها در ایران به دنیا آمدند و بعدا به خارج از کشور رفته و آنجا مدارج ترقی را طی کرده و هم اکنون چهره‌های موفق و تاثیرگذاری هستند، اما ملیت و پیشینه ایرانی خود را فراموش نکرده اند و مفتخرند که خون ایرانی در رگ هایشان جاری است.

موفق‌ترین زنان ایرانی در جهان/ عکس

۱. انوشه انصاری

اونشه انصاری

انوشه انصاری در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۴۵ در شهر مشهد به دنیا آمد. امروزه او را به عنوان یک مهندس موفق ایرانی-آمریکایی و بنیانگذار و رئیس مجموعه پرودیا سیستم می‌شناسند. قبل از پرداختن به ایده‌ی پرودیا سیستم، انوشه به عنوان یکی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره‌ی تلکام تکنولوژیز موفقیت‌های فراوانی در بازار تجارت آمریکا به دست آورده بود. اما میل به پیشرفت در وجود او خاموش شدنی نبود. در سال ۲۰۰۱ و در یک معامله سهام، انوشه در حدود ۱۱ میلیون از سهام شرکت سونوس را به دست آورد و به این ترتیب موفق شد پست مدیر عاملی و مدیر اجرایی دایره هوش مصنوعی شرکت سونوس را به دست آورد.

موفقیت بعدی انوشه انصاری در سال ۲۰۰۶ رقم خورد و او به عنوان یکی از بنیان گذاران و رئیس هیئت مدیره‌ی مجموعه‌ی پرودیا سیستم، بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. جالب است بدانید انوشه انصاری همچنین اولین زنیست که با سرمایه خود به فضا رفته است و در کل او چهارمین انسانیست که با سرمایه خود موفق به خارج شدن از جو زمین شده است.

۲. پریسا تبریز

پریسا تبریز

پریسا تبریز، متخصص ایمنی رایانه در سال ۱۳۶۱ به دنیا آمد. پریسا در حال حاضر با لقب شاهدخت ایمنی در بخش ایمنی نرم افزار گوگل کروم و برای شرکت گوگل کار می‌کند. جالب است بدانید مجله فوربس نام پریسا را در لیست ۳۰ پیشگام زیر ۳۰ سال در زمینه تکنولوژی قرار داده است. پریسا که مادری لهستانی-آمریکایی و پرستار دارد و پدرش یک پزشک ایرانیست تقریبا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی جذب شرکت گوگل شد.

۳. رکسانا ورزا

روکسانا ورزا

رکسان در حال حاضر مسئولیت فعالیت‌های استارت آپی شرکت مایکروسافت در کشور فرانسه است و در عین حال مسئولیت اداره برنامه‌های بیز اسپارک و مایکروسافت ونچرز را به عهده دارد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۳ نام رکسانا ورزا هم در لیست ۳۰ زن پیشگام در تکنولوژی که توسط بیزینس اینسایدر تهیه شده بود، قرار گرفت.

رکسان پیش از پیوستن به غول رایانه‌ای دنیا، مایکروسافت، سابقه کار برای چند استارت آپ اروپایی را در کارنامه دارد. او همچنین مدتی ویراستار نسخه فرانسوی تک کرانچ بوده است. البته همه این فعالیت‌ها درک درستی از شوق پیشرفت رکسانا به شما نخواهد داد. رکسانا ورزا تری لینگوال است (مسلط به ۳ زبان)، عضوی از انجمن درمان صرع است و از دانشگاه‌های یو سی ال‌ای، ساینس پو پاریس و دانشگاه اقتصاد لندن موفق به کسب مدرک آکادمیک شده است.

۴. ثریا دارابی

ثریا دارابی

ثریا دارابی را امروزه به عنوان یکی از بنیانگذاران برند زدی می‌شناسند. برندی که در حوزه فشن با تمرکز بر منشاء مواد اولیه محصولات نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است. ثریا فعالیت حرفه ایش را در نیویورک تایمز آغاز کرد و همان جا بود که تغیرات مداوم فناوری‌های دیجیتال نظرش را جلب نمود. ثریا دارابی به مرور توانست به عنوان تهیه کننده خبر با رسانه‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب همکاری کند و این در حالی بود که همزمان در بسیاری از استارت آپ‌های کوچک و بزرگ فعالیت می‌کرد. ثریا از دانشگاه جئورجیا مدرک هنر دارد و در حال حاضر در بوستون زندگی می‌کند.

۵. رکسانا مصلحی

رکسانا مصلحی

رکسانا مصلحی در رشته ژنتیک اپیدمیولوژی موفق به اخذ مدرک پی اچ دی شده است. رکسانا که متولد ایران و بزرگ شده‌ی کاناداست در حال حاضر به عنوان پروفسور در دانشگاه ایالت نیویورک فعالیت می‌کند. این زن موفق ایرانی علاوه بر تدریس کورس‌های تخصصی ژنتیک در دانشگاه، در حال انجام تحقیقاتی بر نقش وراثت در بیماری‌ها و همچنین تاثیر فعل و انفعالات محیط‌های ژنی بر بالا رفتن شانس توسعه بیماری‌ها می‌باشد.

۶. مریم میرزاخانی

مریم میرزاخانی

مریم میرزاخانی، ریاضی دان ایرانی، پیش از مرگ در کشور آمریکا مشغول به فعالیت بود. در روز یک سپتامبر ۲۰۰۸ مریم میرزاخانی به عنوان پروفسور ریاضیات در دانشگاه استانفورد شروع به فعالیت کرد. در سال ۲۰۱۴ مریم به عنوان اولین زن در جهان و همچنین اولین ایرانی موفق به کسب مدال فیلدز شد.

بد نیست بدانید مدال فیلدز پر ارزش‌ترین جایزه در زمینه ریاضیات است و در جوامع علمی معتبر دنیا اعتباری منحصر به فرد دارد. اعضای هیئت تصمیم گیرنده‌ی فیلدز به خاطر فعالیت‌ها و مطالعات او در زمینه تئوری تچ مولر، هندسه هذلولی، تئوری ارگودیک و همچنین هندسه‌ی سیمپلکتیک مریم میرزاخانی را شایسته کسب مدال فیلدز دانستند. بی شک مرگ ریاضی دان بزرگ ایرانی ضربه‌ای جبران ناپدیر به پیکره علم بشر در زمینه ریاضیات خواهد زد.

۷. ماریا خرسند

ماریا خرسند

ماریا خرسند با مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم رایانه ای، در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد اجرایی در شرکت اسوریجز تکنیسکا‌ی کشور سوئد مشغول به فعالیت است. ماریا همچنین از سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیر عامل کمپانی فناوری‌های شنیداری اریکسن و از سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس بازار مالی تکنولوژی "او ام ایکس" شناخته می‌شود.

۸. کریستین امانپور

کریستین امانپور

کریستین امانپور به عنوان یک مجری تلویزیونی و ژورنالیست ایرانی-بریتانیایی شناخته می‌شود. کریستین مسئولیت اجرای یک برنامه‌ی مصاحبه محور شبانه در شبکه سی ان ان را به عهده دارد. او همچنین به عنوان گوینده‌ی خبر در بخش جهانی شبکه خبری‌ای بی سی فعالیت می‌کند.

۹. ترانه رضوی

ترانه رضوی

به هیچ وجه تصور نکنید ترانه رضوی یک پزشک معمولیست. ترانه مسئول سلامت کارکنان شرکت گوگل در مرکز فرماندهی گوگل واقع در کالیفورنیاست. ترانه رضوی علاوه بر کار برای گوگل، در زمینه تاثیر تکنولوژی‌های نو بر سلامتی و به طور کلی‌تر فعالیت‌های پیشگیرانه مشغول مطالعه و تحقیق است.

۱۰. مونا جراحی

مونا جراحی

نام پروفسور مونا جراحی به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمند، فیزیکدان، ریاضی دان و محققان ایران و جهان مطرح می‌شود. این پروفسور دانشگاه الکترونیک تراهرتز میشیگان، متولد ایران است. پروفسور مونا جراحی یکی از جوان‌ترین استادیاران در رشته مهندسی الکترونیک و کامپیوتر دنیاست. او در حال حاضر در آزمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر دپارتمان علوم دانشگاه میشیگان مشغول فعالیت است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • استاد دانشگاه
    6

    غم تمام وجود ما را گرفته چرا باید بهترین مغزها و نوابغ بشری ایرانی باشند و به مملکت خودشون خدمت نکنند و از آنجا بریده شوند؟ تا کی؟ راستی شما نهار خوردی؟ بقیه هم خوردند؟ خخخخ

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خاک بر سر دانشگاهی که تو استادشی با تحلیل های آبکیت

  • م
    2

    خدارو شکر همه کشورا به اندازه خوشان نخبه محقق و پرفسور دارند مهم استفاده از انها برای زندگی بهتره

  • داد
    2

    وقتی یک عده بی صلاحیت مملکت را اداره می کنند و فقط آنچه را که منافشان را تامین میکند ،انجام میدهند معلوم است که هرکس که توان فرار از این جهنم دارد، یک لحظه هم دریغ نمی کند

    نظرات شما -
    • قلندر
      27

      تو به عنوان ی انسان کم عقل اجازه صحبت نداری
      اینجا که جهنم نیست ولی تو حتما داری تو جهنم ی که خودت برای خانوادت درست کردی زندگی میکنی
      برو بمیر

    • تو سرباز یهود هستی
      14

      برو که خیلی افتضاحی .
      البانی نشین

  • احمدی
    4

    به چه افتخار میکنید
    این اسامی که منتشر کردید اوج درماندگی افراد با سواد در ایران به تصویر کشیدید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واقعا مهاجرت مونا جراحی دردآورتر ازهمه است،اوواقعا یک نخبه خارق العاده وعجیب وغریبی ست وهمین چندسال پیش جایزه بهترین دانشمندزن دنیا رو ازدستان رئیس جمهور آمریکا گرفت.

  • سرباز کوروش
    1

    چند شب پیش هم یه زن موفق دیدم، یه زن جوون، یه نوزاد یکی، دو ساله بسته بود رو گورده، با یه گونی تو دست داشت ضایعات جمع میکرد، جالبه که این زن با فاصله نهایت هزارو پونصد متر از جمکران، تقریبا سه هزار متر از حرم قم، و انبوه حوزه های بودجه خور،این کارو میکرد و تعداد کثیری از مؤمنین و مومنات که ملا و شیخ مفتخور هم بینشون زیاده از کنار این زن رد میشدن،،، من که نتونستم راحت بگذرم، رفتم پیشش یه کم از موفقیت هاش گفت، و گفت، که این لطف خدا بوده که شامل حالش شده و تونسته تو شهر کریمه اهل بیت به این درجه از کمال برسه،،،،

    نظرات شما -
    • تو سرباز یهود هستی
      15

      برو خدا ی عقل بهت بده .
      کور هم که هستی خفه خون بگیر

    • تو سرباز یهود هستی
      14

      تو احتمالا تو حالت خودت نیستی متوهم

    • تو سرباز یهود هستی
      14

      خبر فوری بی بی سی
      ی روز همتون رو گردن میزنیم

    • قلندر
      9

      خبر فوری خدا لعنتت کنه

    • شیخ
      9

      خبر فوری تو صدای بی بی سی هستی

    • خبر فوری منافقان
      9

      اگر این دولت عرضه داشت باید عوامل ای خبر گذاری نفوذی رو اعدام میکرد

    • ایرانی
      9

      این ها همشون وطن فروش هستند

    • روحانی
      8

      مگه اینا ی مشت انگل بیشتر هستند

    • سرباز کوروش
      0

      بعد اینهمه که شماها نوشتید یه لحظه فکر کردم نکنه توهم زدم و دروغکی یه چیزی گفتم، بعد دیدم من که دروغ تو مرامم نیست، اصلا توهم کیلو چنده،،،، جیبمو گشتم دیدم هنوز قبض جابجایی پول و دارم،بعد دیدم شماره طرف تو گوشیمه، یه کم بیشتر گشتم پیامهامون و دیدم، آخ که چه لذتی داره اونجایی که نوشته، داداش خدا به بچه‌هات سلامتی بده، من که خیلی حال میکنم، نیست که همسرم بیماری سختی داره و جدیدا هم دکتر جوابمون کرده، گفتم شاید دعای این بنده خدا بگیره، بیمارمون کمتر درد بکشه،،شماها چرا آتیشی میشین، اصلا ما انگل، شما آنجل، ما اسگل، شما دکتر،، نمیدونستم هضم حقیقت اینقدر براتون سخت باشه، همیشه اون چیزی که بیشتر انکار شده چیزی جز حقیقت نبوده،،، من از این آدما زیاد میبینم،حالا اینکه شماها خودتون و به کوچه علی چپ میزنید به خودتون ربط داره...

    • قلندر واقعی
      0

      عصر بی هویت ما سربلندی اراذل جزوه های تکه پاره قوم رنجیده و غافل عصر بغض و عصر کینه عصر خرافات حیله قامت دانش به دار کل سهم ما همینه عصر گرگ معصیت های بزرررررگ

    • ماس موسیر
      0

      ازین جا تا اونجا تمام نظر دهندگان این سا.ی.ت فیلم های ممنوع نگاه میکنند بساط منقل بپا میکنن میگن زارررررررت که بی کارند دیندیندیندیندین

    • قلندر واقعی
      0

      شرم به این دنیا به این درد به این عمری که بر نمی گرده خودم رفتم دلم جا موند کی تقدیر رو اینجور عوض کرددددده داره یه عمر میشه که زیر آوار م اما تا جون دارم نفرین به کمیسیون پزشکی بنیاد حقوق مرا پایمال کررررررددددههه زار.....ت

  • ناشناس
    20

    میگن نام زن حتی روی سنگ قبرش هم نباید نوشت -- بهتر که رفتند

    نظرات شما -
    • غریبه
      0

      وا چی میگی دیگه الان عکس زن ها روی سنگ قبرشون هست چ برسه ب اسم

    • شهروند
      3

      بسیار ابلهی نظرات مزخرفتو برای خودت نگهدار اسم تورو نباید روی سنگ قبرت نوشت برو دکتر ؟

    • 3

      تودیگه کی هستی بااون مغز پوچ زنگ زدت چجوری زندگی میکنی

  • ناشناس
    1

    از اون خانومهای جلسه ای که با چادر فقط نوک دماغشون دیده میشود و خرافات به خیک ملت میدهند و ترشیده اند هم نام ببرید

  • ناشناس
    2

    اگه تو ایران بودند دغدغه اصلیشون این بود با پای راست برند دستشویی یا چپ

  • ناشناس
    2

    هرچقدرازرفتن موناجراحی حسرت وافسوس بخوریم بازهم کمه!یک فوق اعجوبه ونخبه بی نظیر رو ازدست دادیم ؛درحال حاضر پروفسورمونا جراحی یکی ازدانشمندان کلیدی آمریکابرای تحقیقات نظامی وصنعتی درتکنولوژیهای فوق سری ومحرمانه است.

  • ناشناس
    0

    اگر اینجا بود همه جا رد گزینش میشدن! رفتن اونجا ورشد کردن

  • ناشناس
    6

    از قدیم زنان ایرانی به حیا و پوشش شناخته میشدن ،این زنا هر گز هم موفق ترین زنان ایرانی نیستن ،با همین تبلیغاتها وتیترهاتون زنان جامعه رو به سوی بی حیایی وبی تربیتی سوق دادید به خدا اگر به روز قیامت اعتقاد داشتید واز خدا میترسیدید این تیترها واین خبرهارو پخش نمیکردید .این همه خانم دکتر و مهندس موفق در مملکت خودمون هست یکیشو به مردم معرفی نمیکنید این خبرتون نشر بی حیایی هست وشما مجرمید ولی اینقدر در همین کشوری که دائم میخاید تو گوش مردمش بخونیو که آزادی درآن نیست آزاد هستید که بدون ترس و واهمه این اراجیف رو به خورد مردم میدید.خدا حکمتونو بکنه ،

  • غریبه
    2

    اینا جزو فرار مغزها هستن 🤔

  • ایرانی
    0

    توجه کردین همه از ایران رفتن نخبه شدن ودیگه برنمیگردن افسوس

  • ناشناس
    1

    اسمی از ندا ناطق که الان مدیر یکی از بخشهای ناساست برده نشد

  • ناشناس
    0

    زنده باد مهربانوی ایرانی.
    ای کاش ای کاش ای کاش این عزیزان در وطن خودشون مشغول خدمت وانسانیت بودند.

  • محمد
    1

    باعث افتخار و سربلندی مردمان ایران زمین است که چنین بزرگان را در سرتاسر ایران دارد..ای کاش همه خانواده‌ های ایرانی توان مالی داشتند که فرزندانشان را به مراکز پیشرفته دنیا می‌فرستادند.. حیف و صد حیف که این استعدادها دارند نابود می‌شوند و جز یاس و نامیدی چیزی برای ادامه زندگی ندارند.

  • ناشناس
    0

    تا موفقیت چی باشه...

  • رضا حکم آبادی
    0

    جالب است چرا یک زن جهانی در ایران نداریم تلویزیون زنان موفق ایران نشون می دهد که شیرینی خانگی تولید و به هم شهری ها می فروشند .وطنم آرزوست

  • محمد
    0

    زنهای ایران باید تو آشپزخونه باشند و در حالت خوب بروند زایشگاه یا آرایشگاه، اینجا هر کی سواد و هوش داشت به فنا رفت، خدا لعنتشون کنه که مردم را به فقر فرهنگی و مادی رسوندند، دیگه ایران نابود شد!!!

    نظرات شما -
    • ب محمد
      0

      مردک بوقلمون صفت هر ساعت به رنگی درمیایی تو دیگه کی هستی دست مارمولک بستی

  • ناشناس
    0

    اگه بیا بی شک توبورس سرمایه گذاری می کنه

  • په په
    0

    خاک دو عالم بر سر آخوندا کنند که نخواستند نخبه های ایرانی افتخارآمیز را در ایران نگه دارند
    آخوندا دنبال یه عده په په مثل خودشونند

  • الب
    0

    خواهر زاده من هم رفت کانادا دانشگاه مک مستر همیلتون فوق مکانیک شریف نقره المپیاد ریاضی

  • هفت لنگ بختیاری
    1

    اینا اگه غیرت داشتن به کشورشان خدمت می کردن نه به اجنبی ها

  • لبب
    0

    پرستوها هم خوب فعالند تو گروه

  • ناشناس
    0

    موفق به شرطی که علم خودشون رو تو ایران هم به خرج بدن وبرای پیشرفت ایران عزیزمون هم قدمی بردارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها